25 haftalık hamileyim, covid olabilir miyim?

0 oy
413 göst.
26 Haziran 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (104 puan) sordu
Anneler 25 haftalik hamileyim 10 gündür hastayım 5 gündür de öksürük var covid olabilirim ama ilac da icemiycegim ve testten korktuğum için gtmiyrum bebeğin hareketleri normal ates yok sadece öksürük acaba gitsem mi yoksa bitti diyip evde mi beklesem siz neler yaptınız böyle durumda
Gebelik haftası 25+1

4 Cevap

+1 oy
26 Haziran 2021 (3 puan) cevapladı
Öncelikle geçmiş olsun canim. Mutlaka test yaptirmalisin. Bende hic belirti yokken sadece öksürük varken pozitif ciktim. Ilac vermiyorlar hamile olduğun icin. Sadece ağrın olursa parol icebilirsin diyorlar. Bebegimde çok şükür hiç bir şey olmadı. Ben korkarak aglayarak doktorumla konuştugumda sakin uzulme stres yapma hic bir sey olmuyor tüm gebelerim gecirdi saglikli dogum yaptilar dedi. Stres yaparsan bebek icin sorun olur demisti. 
27 Haziran 2021 (104 puan) yorumladı
Dun acile gttik hava ve serum verdi test vereyim.mi dedim.versende ilac kullanmazsin dedi evde yat dinlen vitamin al dedi ben oksurukten korktum
-Reklam-
0 oy
26 Haziran 2021 (104 puan) cevapladı
Bnm için fikirleriniz onemli
26 Haziran 2021 (3 puan) yorumladı
Bu arada testten hiiiicccc korkma ben o kadar çok korkuyordum ki ne oldugunu anlamadim bile canim da tatlidir hic bir sey hissetmedim icin rahat olsun  canim
27 Haziran 2021 (104 puan) yorumladı
Valla mi ya sırf ondan da gtmiyrm valla
0 oy
26 Haziran 2021 (376 puan) cevapladı
Valla o testlerin doğruluğu bile sıkıntılı bir doçent doktor açıkladı burun ağız kulak buralar mikroplara açık yerler ölü hücreyi bile canlı saptayabiliyor doktor dediki hastalık varmı yokmu o testle bakmak yanlış o test belden omur ilik den olsa evet güvenilir derdim biz onu tüberküloz için yapıyoruz ciğere bakıyoruz dedi yani kendini çok kötü hissetmetsen gitme ateşin yükselirse bebeğinde anormallik hissedersen gidersin onun dışında bol su iç c vitamini al yiyeceklerden ve kendini 15 gün karantinaya al grip gibi düşün zaten bu hastalıkla gripin değerleride riskide ölüm olarak aynı kimse detaylı araştırma yapmıyo hemen covit teşhisi yinede siz bilirsiniz kişisel fikrim düşünce hürdür özgürdür :)
0 oy
26 Haziran 2021 (36 puan) cevapladı
Kesinlikle doktora git ben 26 haftalık Ken geçirdim kan sulandırıcı ve antibiyotik kullandım. Pıhti atmasın diye kan sulandırıcı kullanmak gerek 
27 Haziran 2021 (104 puan) yorumladı
Dr ilac vermezler dedi ama evde bekleyip atlatacaksin dedi limon suyu içiyorum kan pıhtılaşma icin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

25 haftalık hamileyim covid şüphesinde ne yapmalıyım?
25 haftalık hamilelikte COVID-19 şüphesi yaşıyorsanız, vakit kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına veya en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Hamilelikte bağışıklık sistemi baskılandığı için belirtiler hafif görünse bile, bebeğin sağlığını ve enfeksiyonun seyrini takip etmek adına profesyonel tıbbi değerlendirme şarttır. Kendi kendinize ilaç kullanmak yerine, doktorunuzun sizin için güvenli olan tedavi yöntemlerini belirlemesini beklemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte öksürük bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte görülen şiddetli ve uzun süreli öksürük, karın kaslarının kasılmasına neden olarak rahimde baskı oluşturabilir, ancak tek başına öksürük genellikle bebeğe doğrudan zarar vermez. Önemli olan öksürüğün altında yatan enfeksiyonun bebeği etkileyip etkilemediğidir. Bebeğin hareketlerinde azalma, ateş veya nefes darlığı gibi durumlar eşlik ediyorsa, bu durumun bir uzman tarafından değerlendirilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde covid testi yaptırmak neden önemlidir?
Gebelik döneminde COVID-19 testi yaptırmak, hastalığın seyri hakkında doğru bilgi edinmek ve uygun izolasyon veya tedavi protokolüne başlamak için kritiktir. Testten korkmak yerine teşhisin erken konulması, olası komplikasyonların önüne geçilmesini sağlar. Pozitif sonuç durumunda doktorunuz bebeğinizin gelişimi için gerekli olan özel takip planını oluşturabilir ve sizin için en güvenli destek tedavilerini önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte covid belirtileri nasıl yönetilir?
Hamilelikte COVID-19 belirtilerini yönetmek için mutlaka doktor gözetiminde hareket edilmeli ve bilinçsiz ilaç kullanımından kaçınılmalıdır. Bol sıvı tüketimi, istirahat etmek ve doktor onaylı doğal destekler ile semptomlar hafifletilebilir. Ancak ateş, şiddetli öksürük veya solunum güçlüğü gibi durumlarda evde beklemek yerine hastaneye başvurmak, hem anne hem de bebek sağlığı açısından en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte covid geçirirken ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelikte COVID-19 belirtileri gösterdiğinizde, özellikle 10 gündür süren hastalık ve 5 gündür devam eden öksürük gibi durumlarda, vakit kaybetmeden doktora gitmelisiniz. Ateşiniz olmasa bile, bebeğin hareketlerinde değişim hissetmeniz veya genel durumunuzun kötüleşmesi acil tıbbi müdahale gerektirebilir. Gebelik süreci hassas olduğu için kendi kendinize iyileşmeyi beklemek yerine, uzman görüşü almak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
11 cevap 583 göst.
0 oy
1 cevap 312 göst.

1,512,465 soru

24,669,485 cevap

367,175 kullanıcı

...