39+4 haftalık hamileyim, NTS'de sancı çıkıyor ama hissetmiyorum?

0 oy
283 göst.
29 Haziran 2021 Doğum kategorisinde (3 puan) sordu
39+4 günlük bebeğim. Nts de sancı çıktı, ama ben sancı hissetmiyorum, alttan muayene oldum ama açıklık da yok. 3 gün sonra kontrole gel dedi doktor. Doğum mu olur 3 gün sonra acaba?

2 Cevap

0 oy
29 Haziran 2021 (114 puan) cevapladı
Benimde 39+0 hiç doğum belirttim yok kızım olacak. Artık istiyorum hayırlısı ile doğum olsun ne yapmam lazım bilmiyorum sadece bekliyorum kavuşmayı 
29 Haziran 2021 (459 puan) yorumladı
Benim de aynı 39+0 kızım oalcak inş ama hiç belirti yok
29 Haziran 2021 (114 puan) yorumladı
Normal doğum mu bekliyorsun sende.. Boyu kilosu nasıl bebiş in.. Durumu nasıl
-Reklam-
0 oy
29 Haziran 2021 (675 puan) cevapladı
Benim sancim suyum v.s olmadi gunum geldi die ve 2 cm aciklikla suni sancyla dogum yaptm gecen p.tesi 
29 Haziran 2021 (3 puan) yorumladı
Çok geçmiş olsun. Benim durum da öyle olacak sanırım. Sancım ve suyum gelene kadar hastaneye gitmeyeceğim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NTS'de sancı çıkması ama sancı hissetmemek ne anlama gelir?
NTS cihazında sancı görülmesine rağmen anne adayının bunu hissetmemesi, rahim kasılmalarının henüz düzenli bir doğum eylemi başlatacak şiddete ulaşmadığını gösterir. Bu durum, yalancı sancılar (Braxton Hicks) olabileceği gibi, doğumun henüz çok erken bir aşamasında olduğunuzun da bir işareti olabilir. Önemli olan kasılmaların sıklığı, şiddeti ve rahim ağzındaki değişimlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39+4 haftalık gebelikte açıklık yoksa doğum ne zaman başlar?
39+4 haftalık gebelikte rahim ağzında açıklık olmaması, doğumun hemen o gün gerçekleşeceği anlamına gelmez ancak vücudun her an doğuma hazırlandığını gösterir. Doğum süreci kişiden kişiye büyük farklılık gösterir; bazı kadınlarda saatler içinde açıklık ilerlerken, bazılarında bu süreç birkaç gün sürebilir. Doktorunuzun belirlediği kontrol tarihinde yapılacak muayene, sürecin ilerleyip ilerlemediğini netleştirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren en önemli belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en güvenilir belirtiler; düzenli aralıklarla gelen ve giderek şiddetlenen kasılmalar, suyun gelmesi ve nişan (kanlı sümüksü akıntı) gelmesidir. Kasılmalarınızın süresi uzuyor ve aralarındaki mesafe kısalıyorsa, evde dinlenmek yerine hastaneye başvurmanız önerilir. Hafif ve düzensiz kasılmalar doğumun çok yakın olmayabileceğine işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sancı hissetmeden açıklık ilerleyebilir mi?
Evet, bazı durumlarda anne adayı sancı hissetmeden veya çok hafif baskılarla rahim ağzında yumuşama ve açıklık ilerleyebilir. Ancak genellikle aktif doğum eylemi başladığında, kasılmaların yarattığı baskı ve ağrı belirgin bir şekilde hissedilir. Doktorunuzun yaptığı alttan muayene, sancı hissetmeseniz bile rahim ağzının incelip incelmediğini ve açıklık olup olmadığını kesin olarak belirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39. haftadan sonraki kontrollerde nelere dikkat edilmelidir?
39. haftadan sonra yapılan kontrollerde bebeğin kalp atışları, amniyon sıvısının miktarı ve rahim ağzındaki değişimler yakından takip edilir. Bu dönemde bebeğin hareketlerinde azalma, su gelmesi, şiddetli bel veya kasık ağrısı gibi durumlar yaşarsanız, randevunuzu beklemeden doktorunuza başvurmanız hayati önem taşır. Kontrollerdeki NTS değerleri, bebeğin doğum stresine karşı ne kadar dirençli olduğu hakkında bilgi verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,455 soru

24,669,348 cevap

367,170 kullanıcı

...