39+3 haftalık gebeyim, ilişki sonrası kanama nişan mıdır?

0 oy
379 göst.
29 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (107 puan) sordu
39+3 de alttan muane oldum acilmam vs hicbirseyim yokmus hersey normal dedi ayni gecede iliskim oldu sabah uyandigimda 2 damla sadece kan gordum leke gibi  akıntisiz bir sekilde sizce nisanmidir kizlar ve 40. Haftamda olmama ragmen hala sancim agrim yok sizce normalmi 
Gebelik haftası 40

1 cevap

0 oy
29 Haziran 2021 (1,695 puan) cevapladı
Alttan muaneden kaynaklida olmus olabilir 2 damlaysa
30 Haziran 2021 (107 puan) yorumladı
Evet sadece 2 damlaydi. Ve hala tik yok ne sanci ne agri
1 Temmuz 2021 (1,695 puan) yorumladı
Valla benm nisan geldi gottim eve geldim bebek kanala girmemis daha zamani var dedi
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte alttan muayene sonrası gelen kanama nişan mıdır?
Gebelikte alttan muayene veya cinsel ilişki sonrası görülen lekelenme tarzındaki kanama, genellikle rahim ağzındaki hassasiyetten kaynaklanan küçük kılcal damar çatlamalarıdır. Nişan ise rahim ağzını tıkayan mukus tıkacının atılmasıdır ve genellikle kanlı, sümüksü, jöle kıvamında bir akıntı şeklindedir. Sadece 2 damla parlak kırmızı leke, genellikle muayene veya ilişki kaynaklı travmalardan kaynaklanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan gelmesi ile kanlı lekelenme arasındaki farklar nelerdir?
Nişan, rahim ağzı açılmaya başladığında atılan yoğun, yapışkan ve sümüksü bir tıkacı ifade ederken, lekelenme daha çok sıvı veya hafif kanlı bir sızıntı şeklindedir. Nişan genellikle şeffaf, pembe veya kahverengi sümüksü bir yapıda olurken, muayene sonrası gelen kanama daha çok taze kan rengindedir. Eğer akıntınız yoksa ve sadece birkaç damla kan gördüyseniz, bu durumun nişan olma ihtimali düşüktür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40. haftada sancı olmadan kanama gelmesi normal mi?
40. haftada sancı olmaksızın görülen hafif kanamalar genellikle rahim ağzındaki değişimlere bağlıdır ve çoğu zaman normal kabul edilir. Ancak gebeliğin son döneminde görülen her türlü vajinal kanama, miktar ne kadar az olursa olsun mutlaka doktorunuza bildirilmelidir. Özellikle kanamanın artması, su gelmesi veya bebek hareketlerinde azalma olması durumunda vakit kaybetmeden hastaneye başvurulması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren nişan belirtileri nelerdir?
Nişan, doğumun yaklaştığının en önemli belirtilerinden biridir ve genellikle rahim ağzının incelip açılmaya başladığını gösterir. Nişan gelen kadınların bir kısmında doğum birkaç saat içinde başlarken, bazı kadınlarda ise bu süreç günler hatta bir hafta sürebilir. Nişan ile birlikte düzenli sancıların başlaması, doğum eyleminin aktif bir şekilde ilerlediğinin en güçlü işaretidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftasında kanama olduğunda ne zaman doktora gidilmeli?
Gebeliğin 39. veya 40. haftasında görülen kanama, pedin tamamını dolduracak kadar yoğunsa, parlak kırmızı renkteyse ve şiddetli karın ağrısı eşlik ediyorsa acilen doktora başvurulmalıdır. Hafif lekelenmeler rutin muayene sonrası normal olsa da, doktorunuzu bilgilendirerek durumu takip etmeniz önemlidir. Eğer kanamaya su gelişi veya düzenli kasılmalar eşlik ediyorsa, doğum başlamış olabilir ve hastaneye gidilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,518 soru

24,670,252 cevap

367,213 kullanıcı

...