50 gr şeker yüklemesinde açlık şekerim 187 çıktı, normal mi?

0 oy
301 göst.
30 Haziran 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (371 puan) sordu
Iyi günler dün kontürele giitim 50 gr şeker yüklemesi yapıldı açken şeker değerim 187 çıktı nasıl normal mi
Gebelik haftası 26+4

3 Cevap

0 oy
30 Haziran 2021 (1,978 puan) cevapladı
Açlık şekerin yüksek çıkmış canım hamilelikte 100 altında olması isteniyor.
30 Haziran 2021 (371 puan) yorumladı
Gerçekten mii yaaa birde kansızlık çıktı bende hap verdi doktor ne yapmalıyım acaba
30 Haziran 2021 (1,978 puan) yorumladı
Kansızlık için ilacı kullanırsın canım şeker için ise diyet verirler. Hamilelikte şekerini düşük tutman önemli.
-Reklam-
0 oy
30 Haziran 2021 (32 puan) cevapladı
Değil çok yüksek diyetisyene gönderir seni 
0 oy
30 Haziran 2021 (5,749 puan) cevapladı
Aclik şekeriniz 90 olması lazm çok yüksek Cnm dahilyeye orda da diyetisyene yönlendirme yapilir
30 Haziran 2021 (371 puan) yorumladı
Kötü birşey olmaz dwğil mii
30 Haziran 2021 (5,749 puan) yorumladı
Olabilir.. suyun fazla olursa gebelik zehirlenmesi olabilir. Yada gelişimi ileriden ileryebilir insülin iğnesi başlanabilir ilk diyet verebilir şeker hamurisi karbonhidrat yasaklanır Cnm ihmal etme
30 Haziran 2021 (316 puan) yorumladı
Ben de dün yaptım açlık 90 tokluk 178 yüksek çıktı endokrin e gönderdi önce diyet olmaz sa insülin başlayacam mecburen suyum da sınırda biran önce düşmezse suyum yükselecek bebek de az cik Gr fazla az ama şimdilik tabi sağlıklı olmuyor kilosu su yüksek olunca
30 Haziran 2021 (5,749 puan) yorumladı
Sevcan geçmiş olsun cnm bende arkadaşa aynılarını söyledim ins o da tedaviye başlar. İkinizde sağlıcakla kucağıniza alırsınız
30 Haziran 2021 (371 puan) yorumladı
Aminn canim sağol allah razı olsun güzel duaların için teşekkür ederim inşallah hepimiz sağsalim alırız

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

50 gr şeker yüklemesinde açlık şekerinin 187 çıkması ne anlama gelir?
50 gramlık şeker yükleme testinde açlık kan şekeri değerinin 187 mg/dL çıkması, beklenen referans aralıklarının oldukça üzerindedir ve hiperglisemi şüphesini doğurur. Sağlıklı bir gebelikte açlık kan şekerinin genellikle 95 mg/dL'nin altında olması beklenir; 187 gibi bir değer, vücudun glikozu işleme kapasitesinde bir sorun olduğunu gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinde açlık şekeri yüksek çıkınca ne yapılmalı?
Açlık şekeri 187 mg/dL gibi yüksek bir seviyede ölçüldüğünde, yükleme testinin devam ettirilmesi genellikle önerilmez ve test durdurulur. İlk yapılması gereken vakit kaybetmeden testi isteyen doktorunuzla iletişime geçmektir; doktorunuz muhtemelen durumu doğrulamak için farklı bir günde açlık ve tokluk kan şekeri ölçümleri veya HbA1c testi isteyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yüklemesi neden yüksek çıkar?
Gebelikte şeker yüklemesinin yüksek çıkması, plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini artırması ve pankreasın bu ihtiyacı karşılayacak kadar insülin üretememesi nedeniyle oluşur. Vücudun karbonhidrat metabolizmasındaki bu dengesizlik, gestasyonel diyabet (gebelik şekeri) olarak adlandırılan durumun belirtisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık şekeri 187 çıkması gebelik şekeri tanısı için yeterli mi?
Tek bir açlık şeker ölçümünün 187 mg/dL çıkması, gebelik şekeri tanısı için güçlü bir işaret kabul edilse de klinik tanı için genellikle ek testler gerekir. Doktorlar, tanıyı kesinleştirmek için 100 gramlık şeker yükleme testi veya gün boyu süren kan şekeri takibi gibi daha kapsamlı değerlendirmelere başvurarak tedaviyi planlarlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yüksek şeker yükleme sonucu bebeğe zarar verir mi?
Yüksek kan şekeri değerleri kontrol altına alınmadığında bebeğin aşırı kilo almasına, doğum sonrası solunum güçlüklerine veya kan şekeri düşüklüğüne yol açabilir. Ancak bu durumun erken teşhis edilmesi ve uygun diyet, egzersiz veya insülin tedavisiyle kontrol altına alınması, hem annenin hem de bebeğin sağlıklı bir doğum süreci geçirmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 270 göst.
6 Ekim 2022 Hamilelikte Beslenme kategorisinde BUSRAZAFER (3 puan) sordu
0 oy
3 cevap 382 göst.
0 oy
4 cevap 413 göst.
12 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Elif iclaal (44 puan) sordu
0 oy
4 cevap 300 göst.
27 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Happymom0619 (188 puan) sordu

1,512,175 soru

24,665,940 cevap

366,975 kullanıcı

...