50 gr şeker yüklemesi 155 çıktı, 100 gr yaptırmalı mıyım?

0 oy
487 göst.
30 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (58 puan) sordu
Arkadaşlar merhaba,

Dün 50 gr şeker yüklemesi yaptım. Tokluk şekeri 155 çıktı. E-nabız'da değerler normal diyor ancak devlet hastanesindeki dahiliye doktoru yüksek deyip ısrarla 100 gr yükleme yapmak istiyor. Tekrar bakması gerekiyormuş. 1 saat arayla 3 kez kanımı alıp tekrar bakacakmış. 

Ben normalde tüm kontrollerimi devlette yaptırdım şimdiye kadar. İkinci kez şeker yüklemesi isteğine dahiliye doktoru karar verebilir mi?

Daha önce başına gelen var mı acaba? Diyetisyene gönderse anlarım ama 100 gr la tekrar yapmak zorundayız demesi hiç içime sinmiyor.

Bu arada ailemde şeker hastalığı yok ve bu ilk gebeliğim.
Gebelik haftası 26

3 Cevap

0 oy
30 Haziran 2021 (171 puan) cevapladı
Benimde önce 50 Gr yapıldı tokluk 159 çıktı Kendi doktorum 100 gramlık istedi yaptırdım onda da 3 değerim sınırın az yukarısında çıktı sonra dahiliyeye gittim diyet uyguluyorum kontrol altında şu an 
30 Haziran 2021 (171 puan) yorumladı
50 gramlıkta 200 altı çıkarsa emin olmak için 100 gramlık istiyorlar ben çok araştırmıştım o zamanlar
30 Haziran 2021 (58 puan) yorumladı
Anladım çok teşekkür ederim.
-Reklam-
0 oy
30 Haziran 2021 (435 puan) cevapladı
50 gr da 207 çıktı Dr um endokrin sevk etti yüksek olduğu için 100 gr lik yükleme istenmedi 

Sinir 140 seninki biraz üstünde olduğu için tekrar istenmiş bence
30 Haziran 2021 (58 puan) yorumladı
Galiba öyle. Teşekkür ederim.
0 oy
30 Haziran 2021 (1,304 puan) cevapladı
Hamilelikte 50 grlık yüklemenin üst sınırı 140, doktorunuzun uygulaması doğru.
30 Haziran 2021 (58 puan) yorumladı
Teşekkürler.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

50 gr şeker yüklemesi 155 çıkınca neden 100 gr yükleme istenir?
50 gramlık tarama testinde çıkan 155 mg/dL gibi değerler, gebelik diyabeti riskini ekarte etmek için sınırın üzerinde kabul edilebilir. Doktorlar, tanıyı kesinleştirmek ve vücudun glikoz toleransını daha detaylı incelemek adına 100 gramlık oral glikoz tolerans testini (OGTT) altın standart olarak tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
100 gr şeker yüklemesi testi nasıl uygulanır?
100 gramlık şeker yüklemesi, aç karnına alınan başlangıç kan değerinden sonra 100 gram glikozun içirilmesiyle başlar. Bu işlemin ardından, her saat başı olmak üzere toplamda 3 kez kan örneği alınarak vücudun şekeri metabolize etme hızı ve insülin tepkisi dört farklı zaman diliminde ölçülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şeker yüklemesi sonucum yüksek çıkarsa ne yapmalıyım?
Şeker yüklemesi sonucunun yüksek çıkması, mutlaka diyabet hastası olduğunuz anlamına gelmez ancak gestasyonel diyabet riski açısından dikkatli olunması gerektiğini gösterir. Bu durumda bir perinatolog veya dahiliye uzmanı tarafından beslenme planı oluşturulması, kan şekeri takibi yapılması ve gerekirse diyetisyen desteği alınması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şeker yüklemesi testi yaptırmak zorunlu mudur?
Gebelik şeker yüklemesi testi, gebelikte ortaya çıkabilecek gizli şeker sorunlarını erken teşhis etmek ve hem anne hem de bebek sağlığını korumak için tıbbi kılavuzlarca önerilen bir taramadır. Testi yaptırıp yaptırmamak hastanın kendi inisiyatifinde olsa da, potansiyel riskleri önlemek adına hekimler tarafından ısrarla tavsiye edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ailede şeker hastalığı yoksa gebelik diyabeti olur mu?
Ailede şeker hastalığı öyküsü olmasa bile gebelikte değişen hormonlar, plasentadan salgılanan maddeler insülin direncini artırabilir ve gestasyonel diyabete yol açabilir. Bu nedenle genetik yatkınlık olmasa dahi, tarama testleri gebelik takibinin rutin ve güvenli bir parçası olarak kabul edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,175 soru

24,665,913 cevap

366,975 kullanıcı

...