7 haftalık hamileyim, tetanoz aşısı düşük yapar mı?

0 oy
1,552 göst.
30 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (53 puan) sordu
7 haftalık hamileyim 5 mayısta tetonoz vurilmustum hemşire düşük riski yapıyor dedi başına daha önce böyle bişey gelen var mi

19 Cevap

+1 oy
30 Haziran 2021 (2,260 puan) cevapladı
7 haftalık gebelikte tetenoz aşısı vurulmuyor diye biliyrm tetenoz aşısının belirli bi haftası var sen neden 7 haftada vuruldn
30 Haziran 2021 (53 puan) yorumladı
7 hastalıkta vurulmadim 5 doz asim  vardı kendim bi daha omur  boyu olmim  diye plansız gebe kalınca  16 haftadan önce vurulursan düşük riski oluyor dedi yanlış anlattım sanirim
-Reklam-
0 oy
30 Haziran 2021 (4,900 puan) cevapladı
İlk defa duyuyorum
30 Haziran 2021 (53 puan) yorumladı
5 doz tetonoz  asım vardı hemşire hamile kalmayı dusnuyomusunuz  ona göre yapalım hamile kalırsanız 16 haftadan önce asi olursanız düşük riski olur dedi
0 oy
30 Haziran 2021 (456 puan) cevapladı
Evet maalesef nadir de olsa tetanoz sonucu düşük oluyor neden bu kadar erken yaptırdınız ki aşıyı normalde 18. Haftadan sonra yapılıyor aşı 
0 oy
30 Haziran 2021 (355 puan) cevapladı
Bütün hamilelere vuruluyor gebelik sürecinde 2 doz ama haftanızla mı ilgiliymiş? 
0 oy
30 Haziran 2021 (635 puan) cevapladı
Neden erken vurdular ki cnm sana ilk doz 18 20 hafta arasi yapiliyo
30 Haziran 2021 (53 puan) yorumladı
Onlar erken vurmadı hamile kalmadan on gün önce ben vuruldim kendi isteğimle plansız hamilelikten sonradan haberin olduğu için düşük riski olabilir dedi
30 Haziran 2021 (635 puan) yorumladı
Insallah dusmez sana sımsıki tutunur bebisin canm kotuyu dusunme
0 oy
30 Haziran 2021 (84 puan) cevapladı
Yasayacak cocuk her kosulda yasiyor 7 haftalik olmussunuz bile zor kismi yarilamissiniz zaten kafaniza takmayin.ebelerin icinde maalesef moral bozmayi pek seven bir tayfa var risk varsa kanaman olur bir sey olur kendini gosterir zaten doktorunuzu dinleyin cok takilmayin
0 oy
30 Haziran 2021 (691 puan) cevapladı
Nadiren bazı kişilerde kasılmaya sebep olup reaksiyon gösterebiliyor diye duymuştum ebeden. Ama başına gelip hiç düşük yapan görmedim.
0 oy
30 Haziran 2021 (135 puan) cevapladı
Doğrudur canım benimde tetonoz aşi zamanım geldiğinde haftam küçük diye ertelemişlerdi. Artik yapacak bisi yok kendine çok fazla dikkat etmen gerekecek  doktoruna bu konuyu bildir. Rabbim senin için en hayirlisini verir inşallah...
0 oy
30 Haziran 2021 (255 puan) cevapladı
Cnm bnm ilk hamilelik bebek kipirdarsa gl dedi 20 21 haftada gttm sen nie 7 de gttn 
30 Haziran 2021 (53 puan) yorumladı
Hayır yanlış anlattım ben omur boyu olmim diye 5 doz asimi yaptırmaya gittim asi vurulduktan 15 gün sonra hamile olduğumu öğrendim hemşire de düşük riski yapıyor dedu
0 oy
30 Haziran 2021 (309 puan) cevapladı
Son adet tarihin ne cnm
30 Haziran 2021 (53 puan) yorumladı
1 mayis
0 oy
30 Haziran 2021 (2,046 puan) cevapladı
Hemsire kafayi yemis dr lar olun diyo hemsire kim ki dusuk oluyor demis inanma bende oldum suan 31+3  düşük yapsa herkes düşürür
0 oy
30 Haziran 2021 (23 puan) cevapladı
Ben Avrupa'nın birçok ülkesinde düşük riskinden dolayı tetanoz aşısı yapılmadığını öğrenince bu gebelikte yaptırmadım canım inşallah sorun yaşamazsın
0 oy
30 Haziran 2021 (1,892 puan) cevapladı
Tabiki YK öyle bir risk bile olcak olsa kim göze alır ya
0 oy
30 Haziran 2021 (244 puan) cevapladı
benim doktorum 24. haftadan sonra yaptır dedi. Sağlık ocagı 15 hafta dedi Tabiki doktorumun dediğini yapacgım. sizin doktor yönlendirmedimi sizi?
0 oy
30 Haziran 2021 (168 puan) cevapladı
Tetanozun belli haftası oluyor ya erken olduğun için risk olabilir daha önce de duymuştum 
0 oy
30 Haziran 2021 (486 puan) cevapladı
Aslında tetenoz aşısı düşük yapmiyor, 12 haftaya kadar sebepsiz düşük riski yüksek olduğu icin bu tarz mudehaleleri 12 hafta sonrasında yapiyolar ki bı düşük olursa sebebi tetenoz aşısı olarak algılanmasın diye. Ben arastirdigimda böyle bilgilere eristim mesela covid aşısıni 12 haftadan sonra öneriyolar. Yoksa ilk aylarda düşük olmasına sebep olan sey sonraki aylarda da erken doguma veya bebek ölümüne yol acabilir. Ama yine de size erken yapılmış prosedur 18-20 haftalarda ilk doz oluyor ondan 4 hafta sonra da ikinci doz
0 oy
30 Haziran 2021 (145 puan) cevapladı
Zaten küçük haftalarda yapılmıyor ki ilk defa duydum 7 inci haftada tetenoz
0 oy
30 Haziran 2021 (934 puan) cevapladı
Merhaba bende plansız gebelik yaşadığım için son adet günümde bir kaç gün sonra tetanoz aşının 4. Dozunu yaptırmıştım. Sonradan gebe kaldığımı öğrendim. Coksukur herhangi birşey olmadı. Korna ins sendede bişe yapmaz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte tetanoz aşısı yaptırmak düşük riski oluşturur mu?
Hamilelikte yapılan tetanoz aşısının doğrudan düşük yapma riski oluşturduğuna dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Sağlık otoriteleri, tetanoz aşısının gebelikte güvenli olduğunu ve hem anneyi hem de bebeği neonatal tetanoza karşı korumak için gerekli olduğunu belirtmektedir. Aşı sonrası hissedilen ağrı veya hafif ateş, vücudun bağışıklık yanıtı vermesinden kaynaklanır ve gebelik kaybı ile doğrudan ilişkilendirilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
7 haftalık hamileyken tetanoz aşısı yaptırmak sakıncalı mı?
7 haftalık gebelik döneminde tetanoz aşısı yaptırmak, tıbbi açıdan genellikle güvenli kabul edilir ve herhangi bir sakınca barındırmaz. Gebeliğin her döneminde tetanoz aşısı uygulanabilir; ancak çoğu uzman, aşı takviminin gebeliğin ikinci trimesterinden itibaren başlamasını tercih edebilir. Aşı sonrası endişe yaratan bir durum hissederseniz mutlaka takip eden doktorunuzla görüşerek durumu değerlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası görülen belirtiler düşük habercisi olabilir mi?
Tetanoz aşısı sonrası görülen kol ağrısı, halsizlik veya hafif ateş gibi belirtiler bağışıklık sisteminin aşıya verdiği normal tepkilerdir ve düşük habercisi değildir. Gebelikte düşük riski genellikle kromozomal nedenler, hormonal dengesizlikler veya enfeksiyonlar gibi faktörlerle ilişkilidir. Aşıdan bağımsız olarak vajinal kanama veya şiddetli kasık ağrısı gibi belirtiler yaşıyorsanız, düşük riski açısından vakit kaybetmeden bir uzmana başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tetanoz aşısı yan etkileri nelerdir ve ne kadar sürer?
Tetanoz aşısının gebelerdeki yan etkileri, genel popülasyonda görülenlerle aynıdır ve genellikle 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer. En yaygın yan etkiler aşı yapılan bölgede şişlik, kızarıklık, hassasiyet, hafif ateş ve geçici halsizliktir. Bu etkiler bebeğin gelişimine zarar vermez. Eğer yan etkiler şiddetlenirse veya 3 günden uzun sürerse, durumun değerlendirilmesi için mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tetanoz aşısı ne zaman ve kaç doz yapılmalıdır?
Hamilelikte tetanoz aşısı, genellikle gebeliğin 20. haftasından itibaren, 4 hafta arayla en az iki doz şeklinde uygulanması önerilen bir aşıdır. Dünya Sağlık Örgütü ve Sağlık Bakanlığı protokollerine göre, anne adayının daha önce aşı geçmişi yoksa bu dozlar bebeğin doğumdan sonra tetanoza karşı korunması için kritik öneme sahiptir. Aşı takvimi hakkında en doğru kararı, gebelik sürecinizi takip eden hekiminiz mevcut sağlık durumunuza göre verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 510 göst.
3 Aralık 2021 Hamile Kalamama kategorisinde Hnff (7 puan) sordu
0 oy
10 cevap 1,502 göst.
0 oy
0 cevap 135 göst.

1,512,296 soru

24,667,256 cevap

367,057 kullanıcı

...