Gebelikte covid aşısı yaptırdım, yan etkisi olur mu?

0 oy
446 göst.
1 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar gebelik sürecinde covid aşısı yaptıranlar veya yaptırmayı düşünenler var mı aranızda bu konuda kafam baya karışık yaptıranlar varsa herhangi bir yan etkisi oldumu benimle paylaşır mısınız?Birde gebeliğin kaçıncı haftasında yaptırdınız?
Gebelik haftası 17+6

3 Cevap

+1 oy
1 Temmuz 2021 (1,452 puan) cevapladı
kesınlıkle ası olmayı dusunmuyorum gebeler, emzırenler ıcın hatta genel olarak tavsiye etmıyorlar 2, 3 sneye kalmadan bu ası olanlarda belli rahatsızlıklar meydana gelecek dıye 3 gundur bılım adamlar anlatıyor almanya da cogu ası ellerınde kalmıs kımse olmak ıstemıyormus ne kadar güvenilir bilemıyoruz
-Reklam-
0 oy
1 Temmuz 2021 (5 puan) cevapladı
Merhaba bırakın gebe iken yaptırmayı normal olarak ta yaptırmaya karşıyım .  Oluşabilecek  herhangi bir sorunu kabul etmeyen ve bilimsel olarak tam kanıtlanamamış asiya cesaret edemem . Yan etkilerini ciddi boyutta yaşayan insanlar var . Bu riski kendim için kabul ederken bebegime de reva görmüş olurum .. Tercih sizin ama ben bu aşı olayına olumlu bakmayanlardanim.. Umarım asiya gerek kalmadan son verilir pandemiye .. 
0 oy
1 Temmuz 2021 (665 puan) cevapladı

İlk 3 ay önermiyorlar bebeğin gelişimi oldugu için. İzlemenizi tavsiye ederim

image

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte covid aşısı yaptırmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte covid aşısı yaptırmanın bebeğe doğrudan bir zarar verdiğine dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Aksine, aşılanan annelerden geçen antikorların, bebeği doğum sonrası dönemde covid-19 enfeksiyonuna karşı koruyabileceği çeşitli klinik çalışmalarla desteklenmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte covid aşısı kaçıncı haftada yapılmalı?
Sağlık otoriteleri ve uzmanlar, gebeliğin herhangi bir haftasında covid aşısı olmanın güvenli olduğunu belirtmektedir. İlk trimester dahil olmak üzere gebeliğin her döneminde aşı yapılabilir; ancak bağışıklık yanıtının en hızlı şekilde oluşması için planlanan zamanda yaptırılması tavsiye edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeyken covid aşısı olmanın yan etkileri nelerdir?
Gebelerde görülen covid aşısı yan etkileri, gebe olmayan bireylerle benzerlik göstermektedir. En sık karşılaşılan yan etkiler; aşı yapılan kolda ağrı, hafif ateş, halsizlik ve baş ağrısıdır. Bu belirtiler genellikle 24-48 saat içerisinde kendiliğinden geçmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte covid aşısı yaptırmak neden önemlidir?
Hamilelikte covid aşısı yaptırmak, gebelik döneminde enfeksiyonun daha ağır seyretme riskini ciddi oranda azaltır. Gebelerde covid-19, erken doğum ve yoğun bakım ihtiyacı gibi komplikasyonları tetikleyebileceği için aşı, anne ve bebek sağlığını korumak adına önemli bir önlemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte covid aşısı sonrası yüksek ateş nasıl düşürülür?
Aşı sonrası gelişen hafif ateşi düşürmek için öncelikle doktorunuzun onayladığı parasetamol içerikli ağrı kesicileri kullanabilirsiniz. Ayrıca bol su tüketmek, dinlenmek ve ılık duş almak vücut ısısını dengelemeye yardımcı olan en etkili yöntemlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
9 cevap 1,472 göst.
0 oy
7 cevap 1,176 göst.

1,512,289 soru

24,667,221 cevap

367,055 kullanıcı

...