Tetanoz aşısı sonrası kolum şişti ve ağrıyor, ne yapmalıyım?

0 oy
942 göst.
1 Temmuz 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (143 puan) sordu
Kolum şişti hareket ettiremiyorum canım yanıyor belimde ağrıyor normal mi
Gebelik haftası 20+6

8 Cevap

0 oy
1 Temmuz 2021 (66 puan) cevapladı
Geçmiş olsun koluna soğuk uygula aşı yerine kolonya ile masaj yap hafifletir inşallah
-Reklam-
0 oy
1 Temmuz 2021 (214 puan) cevapladı
Canim cok normal ven de cok cektim 1hafta uyuyamadim hareket ettiremedim uzerimi bile degistiremedim sen buz koy ama normal 1 hafta cok cekersin ben cektim valla panik yapma gittim acile ay i seyi soylediler 
2 Temmuz 2021 (143 puan) yorumladı
İkinci dozda da böyle oluyor mu
2 Temmuz 2021 (214 puan) yorumladı
Valla bilmiyorum canim bende korkuyorum daha vurulmadim sende agri kaldimi nasilsin
3 Temmuz 2021 (143 puan) yorumladı
4. Gün bugün daha yeni yeni hafifledi ama gece zorladı tabi
0 oy
1 Temmuz 2021 (316 puan) cevapladı
Valla canım ben 3 gün aynı senin gbi öldüm sonra geçti 1 ay sonra ikinciyi yaptım 1 gün ağrıdı sadece yumuşatıcı krem le ovala  biraz ama agriyor yani kendiliğinden geçiyor anca
2 Temmuz 2021 (143 puan) yorumladı
Teşekkürler
0 oy
1 Temmuz 2021 (22 puan) cevapladı

Geçmiş olsun bende de ağrı olmuştu 1 hafta da azaldı kişiden kişiye değişir tabi soğuk uygulama yapabilirsin demişti hemşire kısa zamanda geçer inşallah:)

2 Temmuz 2021 (143 puan) yorumladı
Keşke bana da deseydi iki gündür mahvoldum
0 oy
1 Temmuz 2021 (536 puan) cevapladı
18+3 haftalık oldum bende 20 haftalıkken gel dedi ebemiz yorumları okuyunca biraz endişelendim valla ya geçmiş olsun canım demekki herkeste olabiliyor normal miş yinede Bi aile hekimine tekrar görün istersen
2 Temmuz 2021 (143 puan) yorumladı
Ama mecbur yapılıyor bakmayın bize  olun siz bebeklerimiz için değer
0 oy
1 Temmuz 2021 (342 puan) cevapladı
Demekki herkeste aynı etkiler olmuş ya bende asi koluma uzun süre dokunamadim üstüne yatamadım allah yardimcin olsun canim 
2 Temmuz 2021 (143 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
0 oy
1 Temmuz 2021 (3,785 puan) cevapladı
Parasetamol rahatlatır sanirim
0 oy
1 Temmuz 2021 (362 puan) cevapladı
Ben 26 haftalık oldum hala aşıyı yapmadılar normalmi kendimizmi söylüyoruz yapın diye:/
2 Temmuz 2021 (143 puan) yorumladı
Sağlık ocağına gidip kayıt yaptırmalisin
2 Temmuz 2021 (143 puan) yorumladı
Senin şuan ikinci dozu olman gerekiyordu hemen git bugün kayıtlı olduğun sağlık ocağına hemşireye hamile olduğunu ve tetanoz olmadığını söyle
2 Temmuz 2021 (362 puan) yorumladı
Kontrollere gidiyorum çağırıyorlar ama aşı yapmadılar bide erken doğum riskim var

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik döneminde tetanoz aşısı sonrası kol şişmesi normal mi?
Tetanoz aşısı sonrası aşı yapılan bölgede şişlik, kızarıklık ve ağrı oluşması beklenen ve sık karşılaşılan yan etkiler arasındadır. Bu belirtiler genellikle 24 ile 48 saat içerisinde kendiliğinden hafifleyerek geçer ve genellikle vücudun aşıya verdiği doğal bir bağışıklık yanıtıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası kol hareket ettirememe durumu ne kadar sürer?
Aşı yapılan kolda hareket kısıtlılığı ve şiddetli ağrı genellikle ilk 24 saat içinde en yoğun hissedilir ve takip eden birkaç gün içerisinde kademeli olarak azalır. Eğer kolunuzu hareket ettiremeyecek kadar şiddetli bir ağrı varsa ve bu durum 3 günden uzun sürerse mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı gebelikte bel ağrısı yapar mı?
Tetanoz aşısının doğrudan bel ağrısına neden olduğuna dair tıbbi bir kanıt bulunmamaktadır ancak aşı sonrası oluşan genel vücut kırgınlığı veya kol ağrısını korumak için vücudun yanlış pozisyon alması dolaylı yoldan kas ağrılarını tetikleyebilir. Gebeliğin kendi doğası gereği artan bel ağrıları ile aşı sonrası yaşanan hassasiyeti birbirinden ayırmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası oluşan ağrı ve şişliğe ne iyi gelir?
Aşı bölgesindeki ağrı ve şişliği hafifletmek için doktorunuza danışarak güvenli bir ağrı kesici kullanabilir veya bölgeye temiz bir bezle soğuk kompres uygulayabilirsiniz. Ayrıca kolunuzu çok fazla zorlamamak ve aşırı hareket ettirmemek ağrının şiddetini azaltmaya yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik tetanoz aşısı yan etkileri ne zaman doktora danışılmalı?
Aşı yerindeki şişlik ve ağrı dışında yüksek ateş, nefes darlığı, vücutta yaygın döküntü veya şiddetli alerjik reaksiyon belirtileri gözlemlerseniz vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Hafif ağrılar normal kabul edilse de belirtilerin beklenenden daha şiddetli olması veya geçmemesi durumunda uzman görüşü alınması en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,296 soru

24,667,272 cevap

367,059 kullanıcı

...