Enox iğne vurduğum yerde şişlik oldu, ne yapmalıyım?

0 oy
650 göst.
2 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (748 puan) sordu
Kızlar ksn sulandırıcı iğneyi göbekten yapıyorum vurduğum yerde hafif şişlik oldu napmam lazım korkuyorum daha 2.yapışım

5 Cevap

0 oy
2 Temmuz 2021 (126 puan) cevapladı
Cnm bende enox kullanıyordum ilk gebeligimde arada sişilik oluyordu ama çok sistiyse yanlış bilgilendirme yapmayın birde enjekte ederken yavaş yavaş et
-Reklam-
0 oy
2 Temmuz 2021 (191 puan) cevapladı
Morarma yapabilir daha sonra dağılır şişlik göbek degilinden dört parmak uzağa yapın hep aynı tarafa yapmayın ben de oksapar kullaniyorum hamile kalmadan önce başladım 35.haftamdayım kola geçtim artık morarma şişme ara ara oluyor bir de iğnenin havasi olabiloyor ona dikkat edin
0 oy
2 Temmuz 2021 (789 puan) cevapladı
Ben koldan vurduruyorum tatlim kasa gelmeyecek şekilde kolun üst kısmından yumuşak yerlerinden  bende bir sikinti yaratmadı birde koldan yavaşça vurulmayi dene tatlım çok sisersede doktoruna sor tatlım Allah göstermesin alerji falan olmasın  
0 oy
2 Temmuz 2021 (13 puan) cevapladı
Korkulacak birşey yok.Arada bunu bende yaşadım.Tek yapman gereken .İğneyi dik açıda yapmak .yatay yaparsan morluk ve şişkinlik oluyor.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Enox iğne yapıldıktan sonra oluşan şişlik normal mi?
Enox gibi kan sulandırıcı iğnelerden sonra uygulama bölgesinde hafif şişlik, kızarıklık veya morarma görülmesi sık karşılaşılan yan etkiler arasındadır. İğne ucu dokuya girdiğinde kılcal damarlarda küçük bir sızıntı olması veya ilacın deri altına hızlı verilmesi bu şişliğe yol açabilir. Genellikle birkaç gün içinde kendiliğinden geçmesi beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göbekten kan sulandırıcı iğne vururken şişlik nasıl önlenir?
İğne sonrası şişliği önlemek için ilacı enjekte ederken çok yavaş ilerlemeli ve iğneyi çektikten sonra bölgeyi ovalamadan sadece hafifçe bastırmalısınız. Enjeksiyonu her seferinde farklı bir noktaya, göbek deliğinden en az 2-3 parmak uzaklıktaki yağlı dokuya yapmak doku tahrişini azaltır. Ayrıca ilacın soğuk değil, oda sıcaklığında uygulanması da şişlik riskini düşürür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Enox iğne sonrası oluşan şişliğe ne iyi gelir?
İğne bölgesindeki şişlik için ilk 24 saat içinde bölgeye temiz bir havluya sarılı soğuk kompres uygulamak ödemi azaltmaya yardımcı olur. Şişliğin üzerine sertçe masaj yapmaktan veya ovmaktan kaçınmalısınız; çünkü bu durum bölgedeki doku hasarını artırarak morarmanın büyümesine neden olabilir. Şişlik alanı genişlemiyorsa genellikle müdahaleye gerek kalmadan kendiliğinden iyileşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan sulandırıcı iğne yerinde şişlik ne zaman doktora danışılmalı?
Şişlik giderek büyüyorsa, bölgede şiddetli ağrı, ısı artışı, ateş veya iltihaplı bir akıntı fark ederseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Ayrıca şişliğin yanında tüm vücuda yayılan bir kaşıntı veya nefes darlığı gibi alerjik reaksiyon belirtileri gelişirse acil tıbbi yardım almanız gerekebilir. Basit bir şişlikten farklı olarak enfeksiyon belirtileri mutlaka uzman değerlendirmesi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Enox iğne uygulamasında morarma ve şişlik neden olur?
Morarma ve şişlik, iğnenin deri altındaki küçük kılcal damarlara denk gelmesi veya ilacın doku arasına hızlı yayılması sonucu oluşur. Kan sulandırıcıların yapısı gereği pıhtılaşmayı geciktirmesi, enjeksiyon bölgesinde kanın deri altına sızmasını kolaylaştırır. Özellikle ilk uygulamalarda teknik henüz tam oturmadığı için bu tür lokal reaksiyonların görülmesi oldukça normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 321 göst.
0 oy
5 cevap 1,043 göst.
0 oy
5 cevap 436 göst.
0 oy
10 cevap 455 göst.

1,512,294 soru

24,667,240 cevap

367,056 kullanıcı

...