39+1 haftalık gebeyim ama doğum belirtisi yok, ne yapmalıyım?

0 oy
507 göst.
3 Temmuz 2021 Doğum kategorisinde (280 puan) sordu
Napıcaz böyle doğmaya niyeti yok bizimkinin
Gebelik haftası 39+1
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

2 Cevap

0 oy
3 Temmuz 2021 (9 puan) cevapladı
Bizde 38+3 bekliyoruz
-Reklam-
0 oy
3 Temmuz 2021 (110 puan) cevapladı
skuat hareketleri yap cnm cik ise yariyo
3 Temmuz 2021 (95 puan) yorumladı
Aynı haftadayiz bizde de tık yok o kadar yurumeme evde iş yapmama rağmen hiçbir belirti yok hemen hemen.
Çarşamba günü kontrole gittim doktor salı gel serum bağlayabiliriz dedi.
3 Temmuz 2021 (6 puan) yorumladı
39+5teyiz bizde de aynı hiç doğum belirtisi yo k beyefendinin gelmeye niyeti yo k
4 Temmuz 2021 (95 puan) yorumladı
Rabbim sağlıcakla kucağına almayı nasip etsin inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39+1 haftalık gebelikte doğumun başlamaması normal mi?
39+1 haftalık gebelikte doğumun henüz başlamamış olması tıbbi olarak normal kabul edilir; gebeliklerin büyük çoğunluğu 40. hafta civarında sonlanır. Birçok sağlıklı gebelik 41. haftaya kadar devam edebilir. Ancak bu süreçte bebeğin hareketlerini takip etmek, su gelişi veya düzenli kasılmalar gibi doğum belirtileri açısından tetikte olmak oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 39. haftasında doğumun başlaması için neler yapılabilir?
Doğumun başlaması için en etkili ve güvenli yöntemler arasında düzenli yürüyüş yapmak, doktorunuzun onay verdiği egzersizleri uygulamak ve stres seviyesini düşük tutmaktır. Rahim ağzının olgunlaşmasına yardımcı olabilecek bu aktiviteler, vücudun doğuma hazırlanmasını destekler. Yine de tıbbi bir müdahale gerektirmeyen durumlarda vücudun kendi doğal sürecini beklemesi en sağlıklısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39+1 haftalıkken hangi belirtiler doğumun başladığını gösterir?
Doğumun başladığını gösteren temel belirtiler; düzenli aralıklarla gelen ve giderek şiddetlenen karın veya bel ağrılı kasılmalar, vajinal su gelişi ve nişan gelmesi olarak bilinen mukus tıkacının atılmasıdır. Kasılmalarınızın sıklığı 5-10 dakikada bire düştüğünde veya suyunuz geldiğinde vakit kaybetmeden hastaneye gitmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelik geçince ne zaman doktora gidilmeli?
Gebelik 40 haftayı geçtiğinde doktorlar genellikle bebeğin durumunu, suyunun miktarını ve plasentanın fonksiyonlarını kontrol etmek için daha sık takip isterler. Genellikle 41. haftaya kadar beklenir; ancak bebeğin hareketlerinde azalma hissederseniz veya herhangi bir şüpheli durum yaşarsanız randevu gününüzü beklemeden doğrudan doktorunuza başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun gecikmesi durumunda hangi testler yapılır?
Doğumun gecikmesi durumunda doktorlar bebeğin iyilik halini belirlemek için NST (Non-Stres Test) ile kalp atışlarını izler ve biyofizik profil skoru (BPS) ile amniyon sıvısı miktarını ultrasonla değerlendirir. Bu testler, bebeğin anne karnında stres altında olup olmadığını anlamaya yardımcı olur ve doğumun ne zaman tetikleneceğine dair karar verilmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 427 göst.
0 oy
3 cevap 382 göst.
28 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Zeynep27zeynep (165 puan) sordu
0 oy
5 cevap 761 göst.
0 oy
2 cevap 334 göst.
18 Nisan 2023 Doğum kategorisinde Buketbuket (238 puan) sordu

1,512,467 soru

24,669,497 cevap

367,178 kullanıcı

...