Hamilelikte bu ilacı kullanan var mı, bebeğime zarar verir mi?

0 oy
382 göst.
4 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (79 puan) sordu
bu ilaci kullaninz oldu mu 
Gebelik haftası 17+5

2 Cevap

0 oy
4 Temmuz 2021 (608 puan) cevapladı
Foto yok canım 
4 Temmuz 2021 (79 puan) yorumladı
simdi tekrardan atim ordan bakin cok tskrker
-Reklam-
0 oy
4 Temmuz 2021 (163 puan) cevapladı
Foto yok cnnn

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte ilaç kullanımı güvenli mi nelere dikkat etmeliyim?
Gebelikte ilaç kullanımı mutlaka doktor onayıyla yapılmalı ve reçetesiz ilaçlardan kaçınılmalıdır. İlk trimester dönemi bebeğin organ gelişimi açısından kritik olduğu için, kullanılan her türlü ilaç veya takviye mutlaka gebeliği takip eden kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte doktor kontrolü dışında ilaç kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte doktorun bilgisi dışında kullanılan ilaçlar plasenta yoluyla bebeğe geçebilir ve gelişim sürecini olumsuz etkileyebilir. İlacın etken maddesi, gebelik haftası ve dozajı risk faktörlerini belirlediğinden, herhangi bir ilaç almadan önce mutlaka uzman hekimin onayı alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde ilaç yan etkileri nasıl ayırt edilir?
Gebelik döneminde ilaç yan etkileri genellikle alerjik döküntü, şiddetli mide bulantısı, baş dönmesi veya tansiyon değişiklikleri şeklinde kendini gösterebilir. Beklenmedik bir semptom gözlemlediğinizde ilacı keserek durumu vakit kaybetmeden sizi takip eden doktorunuza bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kullanılan ilaçlar için doktoruma ne sormalıyım?
Doktorunuza ilacın gebelik kategorisini, bebeğin gelişimine etkisini, günlük dozajını ve olası yan etkilerini mutlaka sormalısınız. Ayrıca ilacın prospektüsünde yer alan 'gebelikte kullanım' uyarılarını da hekiminizle birlikte değerlendirmeniz en güvenli yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte reçetesiz ilaç kullanımı neden risklidir?
İlk gebelik sürecinde vücut yeni bir sürece uyum sağladığından, reçetesiz ilaçlar hormonal dengeyi bozabilir veya beklenmedik reaksiyonlara yol açabilir. Özellikle ilk 12 haftalık dönemde bilinçsiz ilaç tüketimi, bebeğin hayati organlarının oluşum evresinde ciddi riskler oluşturabileceği için kesinlikle kaçınılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,558 soru

24,670,816 cevap

367,246 kullanıcı

...