23 haftalık hamileyim, günde 4-5 km yürümek normal mi?

0 oy
825 göst.
4 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (178 puan) sordu
Hanımlar 23 haftalık hamileyim.  Yürümenin doğum için faydalı olduğunu söyledi doktorum ama haftada 2 gün 45 dk yürü dedi. Ben 1 haftadır günde yaklaşık 4-5 kö yürüyorum. Yürümek için erken mi yoksa şimdiden alışayım mı? 
Gebelik haftası 23+3

7 Cevap

0 oy
4 Temmuz 2021 (1,586 puan) cevapladı
İlk gebeliğimde 25 haftadan itibaren başladım günde 1 saat, ama herhangi bir faydası yok, suan ikinci gebeliğim ve 30,haftadan sonra başladım 
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
Çevremdeki herkes söyleyince yürümeye başladım bende. Sanırım annelerinçok fazla kilo almasını da engelliyor muş
4 Temmuz 2021 (1,586 puan) yorumladı
Kiminde fayda ediyor kiminde değil ben faydasını görmedim açıkçası 2.gebeligim de de can sıkıntısından çıkıp geziom
-Reklam-
0 oy
4 Temmuz 2021 (2,326 puan) cevapladı
Yürümenin zararı olmaz ama doktorun dediği sürelere dikkat edin
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
Herhangi bir riskim yok çok şükür. Haftada 2 gün 45 dk az geldi de
4 Temmuz 2021 (2,326 puan) yorumladı
Doktorunuza uyun bence canım vardır bir bildiği
0 oy
4 Temmuz 2021 (963 puan) cevapladı
Ben her gün yarım saat kırk dakika yürüyorum en başından beri hareketsiz kalmamak için uğraşıyorum hiç bişey yapamaz isem evde yürüyüş bandında yapıyorum veya hareket ediyorum 31.haftadayım iyi ki yürümüşüm hem ruhen hem fiziken iyi geliyor 
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
Hem cidden iyi geliyor, ben de yürümek istiyorum erken mi başladım diye kafamda soru oluştu
4 Temmuz 2021 (963 puan) yorumladı
Yok yok alıştır kendini ağırlaşıyorsun zamanla iyice sonradan daha zor olur alışınca zor olmuyor
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ediyorum
4 Temmuz 2021 (963 puan) yorumladı
Rica ederim
0 oy
4 Temmuz 2021 (890 puan) cevapladı
Benim doktorum 12 . Haftada başlattı yürümeye 17 haftaligim her gün olmasada kendimi iyi hissetikce yürüyorum
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
İyi erken başlamamışım demek
0 oy
4 Temmuz 2021 (1,458 puan) cevapladı
Ben gebeligimin 22. Haftasina kadar yuruyemiyodum asiri agrim oluyodu simdi 24 haftaligim rahat ettim nedense artik agrim olmuyo yuruyebildigim kadar yuruyorum cok sukur seninde agrin sizin olmuyosa korkma ama cok tempolu yurume demisti doktorum yanindakiyle konusabilecek kivamda yuru demisti 
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
Yok şükür ağrım sızım yok. Zaten tempolu yürüyemiyorum normal yürümede bile nefes nefese kalınıyor dinlene dinlene yürüyorum :)
4 Temmuz 2021 (1,458 puan) yorumladı
Kuzum bende haftada 4 gun falan yuruyorum her gun degil bence sende cok abartma gene de doktorlarinda bi bildigi oluyo :)
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
Tamam teşekkür ediyorum :)
0 oy
4 Temmuz 2021 misafir cevapladı
,canim o kadar fazlada yürüme 30 haftadan sonra yuruyusu sıklaştırın suan doktorun dediğini yapin
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
Peki teşekkür ediyorum
0 oy
4 Temmuz 2021 (361 puan) cevapladı
Doktorun dediginden cikma bence 
4 Temmuz 2021 (178 puan) yorumladı
Peki teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

23 haftalık hamileyim, günde 4-5 km yürümek bebeğe zarar verir mi?
Sağlık durumunuzda herhangi bir risk veya doktorunuzun özel bir kısıtlaması yoksa, 23 haftalık gebelikte günde 4-5 km yürümek genellikle güvenli kabul edilir. Ancak gebelik ilerledikçe vücudunuzun verdiği sinyalleri dinlemek önemlidir; yorgunluk, nefes darlığı veya kasık ağrısı hissettiğiniz an tempoyu düşürmeli veya yürüyüşü sonlandırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yürüyüş yapmanın doğumu kolaylaştıran etkileri nelerdir?
Gebelikte düzenli yürüyüş yapmak pelvik kasları güçlendirerek ve kan dolaşımını hızlandırarak doğum sürecine fiziksel hazırlık sağlar. Ayrıca yürüyüş, bebeğin doğum kanalına yerleşmesine yardımcı olan duruşu destekler ve doğum sırasında ihtiyaç duyacağınız dayanıklılığı artırarak süreci daha yönetilebilir kılar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin hangi dönemlerinde yürüyüş yapmak daha faydalıdır?
Hamileliğin ilk aylarından doğuma kadar olan süreçte, doktorunuz aksini belirtmediği sürece yürüyüş yapmak faydalıdır. İlk aylarda düşük tempolu yürüyüşler vücudu alıştırırken, özellikle üçüncü trimesterde yapılan yürüyüşler bebeğin pozisyonunu iyileştirebilir ve doğum öncesi stresi azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yürüyüş yaparken nelere dikkat edilmelidir?
Hamilelikte yürüyüş yaparken en önemli unsur vücudun aşırı ısınmasını engellemek ve doğru ayakkabı seçimidir. Yürüyüş esnasında mutlaka rahat, ayağı destekleyen spor ayakkabılar tercih etmeli ve yanınızda su bulundurarak dehidrasyonu önlemelisiniz; ayrıca düz zeminlerde yürümek denge kaybı riskini azaltır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte fazla yürümek ne zaman riskli hale gelir?
Vajinal kanama, su gelmesi, karında şiddetli ağrı, baş dönmesi veya göğüs ağrısı gibi belirtiler ortaya çıktığında yürüyüşe hemen son verilmelidir. Eğer yürüme sonrası aşırı yorgunluk hissediyorsanız veya günlük aktivitelerinizi kısıtlayacak düzeyde kas ağrılarınız oluyorsa, mesafe ve süreyi doktorunuzla tekrar gözden geçirmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 397 göst.
0 oy
10 cevap 1,068 göst.
0 oy
7 cevap 564 göst.

1,512,559 soru

24,670,807 cevap

367,243 kullanıcı

...