32 haftalık hamileyim iştahsızlık başladı, bu normal mi?

0 oy
292 göst.
5 Temmuz 2021 Hamilelikte Beslenme kategorisinde (18 puan) sordu
Merhaba anneler 32+1 haftalık olduğumdan beri iştahsızlık başladı norm mi acaba 
Gebelik haftası 32+1

2 Cevap

0 oy
5 Temmuz 2021 (43 puan) cevapladı
Benim ilk 12 hafta cok kotuydu canm bide son 10 hafta cok kotuydu ilk 12 haftada ne yersem geri cikartiyirdum son 10 haftada uykum geliyordu ama uyuyamiyordum
-Reklam-
0 oy
5 Temmuz 2021 (173 puan) cevapladı
Belki havalardan kaynaklı olabilir sıcaklar arttı ya. Benimde biraz iştahım kapandı 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 32. haftasında iştahsızlık yaşamak normal mi?
Hamileliğin 32. haftasında iştahsızlık, büyüyen rahmin mideye yaptığı baskı nedeniyle oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Özellikle son trimesterde mide kapasitesinin azalmasıyla birlikte anne adayları daha çabuk doyma hissi yaşayabilir. Ancak bu durum kilo kaybına veya ciddi halsizliğe yol açıyorsa mutlaka doktorunuzla görüşerek beslenme düzeninizi gözden geçirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32 haftalık gebelikte iştahsızlık nasıl giderilir?
32 haftalık gebelikte iştahsızlığı gidermek için ana öğünler yerine gün içine yayılmış 5-6 küçük porsiyonlu öğün tüketmek en etkili yöntemdir. Mideyi çok doldurmamak adına yemeklerle birlikte sıvı alımını azaltıp, öğün aralarında su tüketmeye özen gösterin. Protein ve lif ağırlıklı beslenmek, az miktarda yemekle bile bebeğin ihtiyacı olan besinleri almanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık bebeğin gelişimini etkiler mi?
Hamilelikte kısa süreli iştahsızlık genellikle bebeğin gelişimini doğrudan olumsuz etkilemez çünkü bebek, annenin vücudundaki depolardan beslenmeye devam eder. Ancak iştahsızlık uzun sürerse ve anne adayında ciddi kilo kaybı veya vitamin eksikliği oluşursa doktor takibi gerekebilir. Bebeğin sağlıklı gelişimi için iştahsızlık dönemlerinde kalorisi yüksek, besleyici değeri olan sağlıklı atıştırmalıklar tercih edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son aylarında iştah neden kesilir?
Gebeliğin son aylarında iştahın kesilmesinin temel nedeni, bebeğin büyümesiyle birlikte diyafram ve midenin yukarı doğru baskılanmasıdır. Bu fiziksel sıkışma mide asidinin yemek borusuna kaçmasına ve hazımsızlık hissine yol açarak iştahın azalmasına neden olur. Ayrıca hormon seviyelerindeki değişimler ve sindirim sisteminin yavaşlaması da bu süreci doğrudan etkileyen faktörler arasındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık durumunda ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelikte iştahsızlık ile birlikte şiddetli mide bulantısı, kusma, baş dönmesi, idrar renginde koyulaşma veya hızlı kilo kaybı gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Ayrıca bebeğin hareketlerinde azalma hissediliyorsa, beslenme yetersizliği riskine karşı doktorunuzun yönlendirmesiyle kan değerlerinize ve genel sağlık durumunuza bakılması oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,560 soru

24,670,825 cevap

367,250 kullanıcı

...