14 haftalık hamileyim, ellerim ve ayaklarım neden çok şişiyor?

0 oy
100 göst.
5 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (109 puan) sordu
14 haftalik hamileyim ellerim ve ayaklarim sisiyo.. hani kendinizi bi yere vurdugunuzda o yeriniz morarinca o morluk nasil agrirsa ayaklarimin alti avuc iclerimde öyle agriyo.. boyle durumlarda ne yapsak iyi gelir.. ayaklarimin ustune basamıyorum acisindan..
Gebelik haftası 14+4

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

14 haftalık hamileyim ellerim ve ayaklarım neden çok şişiyor?
Hamileliğin 14. haftasında görülen el ve ayak şişmeleri, vücudun artan kan hacmi ve değişen hormonlar nedeniyle dokularda sıvı tutmasından kaynaklanan ödemdir. Gebeliğin erken dönemlerinde başlayan bu şişlikler genellikle normal kabul edilse de, ani ve aşırı şişme durumlarında mutlaka doktorunuza danışarak tansiyon takibi yaptırmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak altı ve avuç içi ağrısı nasıl geçer?
Hamilelikte el ve ayaklardaki ağrılı şişlikleri hafifletmek için gün içinde ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutarak dinlendirmek ve uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmak etkili olur. Ayrıca, hafif esneme hareketleri yapmak, rahat ayakkabılar tercih etmek ve gün içerisinde düzenli aralıklarla istirahat etmek ağrıların azalmasına yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el ve ayak şişmesi hangi durumlarda tehlikelidir?
Eğer şişliklere şiddetli baş ağrısı, görme bozuklukları, ani kilo artışı veya karın ağrısı gibi belirtiler eşlik ediyorsa bu durum gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) gibi ciddi bir sağlık sorununun habercisi olabilir. Bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğiniz anda vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve ayak ödemini azaltmak için ne yemeliyim?
Ödem oluşumunu azaltmak için günlük tuz tüketiminizi sınırlamalı ve vücuttaki sıvı dengesini korumak için günde en az 2-2,5 litre su içmeye özen göstermelisiniz. Potasyum açısından zengin olan muz, kayısı ve yeşil yapraklı sebzeler gibi besinler vücuttaki fazla sodyumun atılmasına yardımcı olarak şişliklerin kontrol altına alınmasına destek olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak tabanı ağrısı yürümeyi engeller mi?
Hamilelikte artan kilo ve vücut ağırlık merkezinin değişmesi ayak tabanlarına binen yükü artırarak şiddetli ağrılara ve yürüyüş güçlüğüne neden olabilir. Bu durumu yönetmek için tabanı destekleyen, ortopedik ve yumuşak tabanlı ayakkabılar kullanmak, ağrılı bölgelere soğuk veya ılık kompres uygulamak günlük hareketliliğinizi kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 284 göst.
5 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Berf (20 puan) sordu
0 oy
2 cevap 235 göst.
0 oy
2 cevap 215 göst.
0 oy
0 cevap 225 göst.

1,512,662 soru

24,672,035 cevap

367,306 kullanıcı

...