İkili tarama testini yaptırmalı mıyım, kararsızım ne yapmalıyım?

0 oy
500 göst.
5 Temmuz 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (629 puan) sordu
Hanımlar meraba bugün dr a gittim ikili tarama testini yaptırmak istiyorsan yaptıralım dedi bende öneriyor musunuz diye sordum için rahat edecekse yapalım ne yaptır ne yaptırma etrafındakilere sor haftaya ona göre yapalım dedi şimdi sizin tecrübenize inanarak yaptırmam gerekiyor mu. Ha allah korusun bana çocukta sıkıntı var dese bile 9 ay sıkıntılı Bi süreç geçirmiş olacağım çocuğumdan vazgeçecek değilim. Sizce ne yapmalıyım. 
Gebelik haftası 12+5

6 Cevap

0 oy
5 Temmuz 2021 (635 puan) cevapladı
Bence yaptır kuzum içinde şüphe kalmasın net bi bilgi vermiyo zaten istatiksel yola çıkılıyo 
5 Temmuz 2021 (629 puan) yorumladı
Teşekkür ederim  yorumunuz için
5 Temmuz 2021 (635 puan) yorumladı
Rica ederim canım benim
-Reklam-
0 oy
5 Temmuz 2021 misafir cevapladı
Öyle şey mi olur canım yaptır tabi Allah korusun bişey varsa bile erkenden müdahale edilir önüne geçilebilcek bi durum olursa. Tedavisi yoksada Allah büyük zaten yapacak bişey yok ama en azından bebek doğana kadar araştırmalar yaparsın bilgi sahibi olursun tabi kötüsünü konuştum ben inşallah güzel çıkar :) dua edin bol bol
5 Temmuz 2021 (629 puan) yorumladı
Doğru diyorsunuz aslında haftaya gittiğimde yaptırayım içim rahat olsun en azından. Çok teşekkür ederim yorumunuz için:)
5 Temmuz 2021 misafir yorumladı
Rica ederim güzel sonuçlar alırsınız inşallah :)
5 Temmuz 2021 (629 puan) yorumladı
İnşallah canım
0 oy
5 Temmuz 2021 (88 puan) cevapladı
Bnde 12 hftalığım doktor önümüzdeki hfta test için gel demişti. İlk bebeğim de yaptırdım ama bunda yaptırmayı düşünmüyorum açıkçası. Detaylıya girecem tek 
5 Temmuz 2021 (629 puan) yorumladı
Açıkcası bende kararsız kaldım daha önce erken doğumlarım olmuştu 3 tane. Bende 3 lü ve 4 lü testleri mi yaptırsam diye düşündüm ama buradaki arkadaşlar yaptırmadan yana
0 oy
5 Temmuz 2021 (672 puan) cevapladı
Yaptır tabikide kan tahlili oda ztn o testler %100degil ztn sonuçlar %50bile değil için rahat eder .hepsinde de yaptirdim çok şükür bişey çıkmadı ama geçen sene erken doğumum olmuştu 20haftalik o yüzden bu hamileliğimde de mutlaka yapalım dedi ztn yaptırırım ama çıkmamıştı hiç birinde Dr riske atmak istemez
5 Temmuz 2021 (629 puan) yorumladı
Dediğim gibi Dr bana bıraktığı için kararsız kaldım bende yorumunuz için teşekkür ederim bu arada
0 oy
5 Temmuz 2021 (95 puan) cevapladı
Bnce bi sıkıntı olucaginda aldirmayi dusunmuyceksen yaptirip hamileligini zehir etme
5 Temmuz 2021 (629 puan) yorumladı
Allah korusun rabbim layık görüp nasip etmiş bize daha önceden 3 tane erken doğumum var kaybettim. Dr sordu hatta down sendromlu olsa napaxaksın dedi bende allahtan gelen iyiside olsa benim kötüsüde olsa benim dedim bakalım yinede yatırıcam sanırın Yorumunuz için teşekkür ederim
5 Temmuz 2021 (95 puan) yorumladı
Eger oyle bi durum çıkarsa insan ister istemez kafaya takiyo uzuluyo onun icin
0 oy
5 Temmuz 2021 (18 puan) cevapladı
Olasılık iöibbu strese girmeye gerek yok diye düşünüyorum. Ben yaptırmadım iyi ki de. Çünkü o kadar çok gördüm ki şu olabilir bu olabilir sonuç da yüksek ihtimalle de bişey yok ama annenin hamileliği mahvoluyır 

Sadece detaylıya gireceğim
5 Temmuz 2021 (629 puan) yorumladı
Yaptıranlarda haklı yaptırmayanlarda haklı bilemedim aklım daha çok karıştı şimdi :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkili tarama testi yaptırmazsam ne olur?
İkili tarama testi yaptırmamak gebelik sürecinde bebeğin kromozomal anomaliler açısından taranmaması anlamına gelir. Bu test zorunlu bir tıbbi müdahale değil, bir tarama yöntemidir; ancak yaptırılmadığında bebekteki olası riskler hakkında doktorunuzun erken aşamada bir öngörüde bulunması mümkün olmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi bebeğe zarar verir mi?
İkili tarama testi bebeğe hiçbir şekilde fiziksel zarar vermez çünkü sadece anneden alınan kan örneği ve ultrason ölçümlerine dayanır. Test süreci, anne adayından alınan kan örneği ile ense kalınlığı ölçümünün birleştirilerek istatistiksel bir risk analizi yapılması şeklinde gerçekleşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi hangi haftalarda yapılır?
İkili tarama testi gebeliğin 11. ile 14. haftaları arasında, ideal olarak 12. haftada yapılması önerilen bir işlemdir. Bu zaman aralığı, bebeğin ense kalınlığı ölçümünün ve kan değerlerinin en doğru sonuçları vereceği dönem olduğu için hekimler tarafından özellikle tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi sonucu yüksek risk çıkarsa ne yapılır?
İkili tarama testinde yüksek risk çıkması, bebeğin mutlaka hasta olduğu anlamına gelmez, sadece ileri tetkik gerektirdiğini gösterir. Bu durumda doktorlar genellikle NIPT testi, CVS (plasentadan örnek alma) veya amniyosentez gibi kesin tanı koymaya yardımcı olan ileri genetik tanı yöntemlerini önerir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi yaptırma kararı nasıl verilir?
İkili tarama testi kararı tamamen anne ve babanın gebelik sürecindeki beklentilerine, etik değerlerine ve test sonucunda çıkacak verilerle nasıl bir yol izleyeceklerine bağlıdır. Eğer test sonucu ne olursa olsun gebeliği devam ettirme kararınız kesinse, bazı aileler belirsizlikten kaçınmak için bu taramayı yaptırmamayı tercih edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 269 göst.
0 oy
10 cevap 530 göst.
0 oy
17 cevap 947 göst.
9 Haziran 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gonel (51 puan) sordu

1,512,406 soru

24,668,742 cevap

367,146 kullanıcı

...