50 mg şeker yükleme testi sonucum 166 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
643 göst.
5 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (13 puan) sordu
Hanımlar geçen gün 50 mg şeker tarama testi yaptırdım ve sonucum 166 çıktı. Bunu erken tespit etmek önemli ve faydalı birşey sonuçta ama insan yinede endişeleniyor. Aranızda test sonucu benimkine yakın değerlerde çıkan anne yada anne adayları tecrübelerini paylaşabilir mi? Mesela diyetle bu işi cozdunuz mu yada insuline geçiş yapıldı mı? Bı zararı oldu mu ?
Gebelik haftası 25+1

4 Cevap

0 oy
5 Temmuz 2021 (430 puan) cevapladı
Benim 50 grlk açlık 105 tokluk 147 çıktı Dr 100grlik istedi o da yüksek cikti şimdi diyet yapıyorum ve evde kendim olcuyorm düştü dusmeseydi tabi insülin verilckti onun da hiç bı zarari yok zaten vücudun ürettiği bı hormon sadece dışardan aliniyor dusmezse
5 Temmuz 2021 (800 puan) yorumladı
Diyette meyve tamamen yasak mı acaba. Benim de 147 çıktı. 2 gün sonra tekrar bakılacak ve diyet verilecek. Diyet çok mu sert oluyor . Yani tatlı , meyve jiç mi yok
5 Temmuz 2021 (171 puan) yorumladı
Hayır canım şekeri yükselten belli meyveler yasak kavun karpuz kayısı gibi diyetisyene gidersen söyler sana zaten
5 Temmuz 2021 (800 puan) yorumladı
Sormak istediğimde tam o meyveler zaten
5 Temmuz 2021 (430 puan) yorumladı
Evet canım tatlı çok şekerli meyveler beyaz ekmek beyaz un pirinç patates reçel vs yasak ben daha çok yeşil elma erik falan yiyorm 2hafta boyunca 1kilo vermişim canım çok tatlı istiyor dedim drum haftada 2 gün 2 top sade dondurma yiyebilirsin dedi
5 Temmuz 2021 (800 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
5 Temmuz 2021 (800 puan) cevapladı
Benim 50 gr da 147 çıktı. Doktorum 75 grlık istedi. 2 gün sonra onu da yaptıracağım. Yine yüksek çıkarsa önce diyet verir dedi. Son çare insilünmiş. 
5 Temmuz 2021 (13 puan) yorumladı
Çok teşekkürler
0 oy
5 Temmuz 2021 (171 puan) cevapladı
Benim de 159 çıkmıştı 100 gramlık yapıldı tekrar onda da normalin biraz üstünde çıktı diyet uyguluyorum kontrol altında tutuyorum diyetle çok şükür bu zamana kadar haftam 37
5 Temmuz 2021 (13 puan) yorumladı
Çok teşekkürler
0 oy
5 Temmuz 2021 (25 puan) cevapladı
Benim de baya yüksek çıkmıştı iki defa yapıldı şeker yüklemesi. doktor diyet verdi 1 aydır diyet  yapıyorum yürüyüşle beraber şekerim düzene girdi. meyveler harici tatlı şeyler kesinlikle yemiyorum meyveyi de sınırlı yiyorum dikkat edersen düşer insüline gerek kalmaz. 
5 Temmuz 2021 (13 puan) yorumladı
Çok teşekkürler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

50 mg şeker yükleme testi sonucu 166 çıkması ne anlama gelir?
50 mg şeker yükleme testi sonucunun 166 mg/dL çıkması, sonucun referans aralığının (genellikle 140 mg/dL) üzerinde olduğunu ve gebelik diyabeti şüphesiyle ileri tetkik yapılması gerektiğini gösterir. Bu değer tek başına kesin bir diyabet tanısı koydurmaz ancak vücudun glikoz toleransının belirlenmesi için doktorunuzun sizi 100 mg veya 75 mg'lık ikinci aşama testine yönlendirmesini gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi yüksek çıkarsa hemen insüline mi başlanır?
Şeker yükleme testinin yüksek çıkması doğrudan insülin tedavisine başlanacağı anlamına gelmez. İlk aşama olarak genellikle diyetisyen eşliğinde beslenme düzeni oluşturulur ve kan şekeri takibi yapılır; eğer diyetle kan şekeri değerleri istenen düzeyde kontrol altına alınamazsa doktor kararıyla insülin tedavisine geçilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerini düşürmek için diyet nasıl uygulanmalıdır?
Gebelik şekerini kontrol altına almak için basit şekerlerden, beyaz unlu gıdalardan ve paketli tatlılardan uzak durulmalı; bunun yerine glisemik indeksi düşük tam tahıllar, posalı sebzeler ve kaliteli protein kaynakları tercih edilmelidir. Günlük öğünler azar azar ve sık olacak şekilde planlanmalı, yemeklerden sonra 15-20 dakikalık hafif yürüyüşler kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinin bebeğe bir zararı olur mu?
Şeker yükleme testinde verilen glikoz miktarı, günlük hayatta tüketilen bir dilim pasta veya meyve suyundaki şeker miktarından daha fazla değildir ve bebek için herhangi bir zararı yoktur. Tam aksine, gebelik şekerinin erken teşhis edilmesi, bebeğin aşırı kilo almasını ve doğum sonrası oluşabilecek komplikasyonları önlemek adına hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci aşama şeker yükleme testi (OGTT) nasıl yapılır?
İkinci aşama şeker yükleme testi, genellikle 100 mg glikoz ile aç karnına yapılır ve sonuçlar 1, 2 ve 3. saatlerde ölçülür. Bu testin amacı, ilk taramada yüksek çıkan değerin vücut tarafından nasıl tolere edildiğini kesin olarak anlamak ve gebelik diyabeti tanısını netleştirmektir; test süresince hastanede dinlenmeniz ve bir şeyler yiyip içmemeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 272 göst.
5 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde ismhn (13 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,560 cevap

366,955 kullanıcı

...