Normal doğumdan 6 gün sonra dikişlerimde batma oluyor, normal mi?

0 oy
310 göst.
7 Temmuz 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (153 puan) sordu
Kizlar 6 gün önce normal doğum yaptım ve dikişler bugün vajinama batıyor neden acaba 

2 Cevap

0 oy
7 Temmuz 2021 (153 puan) cevapladı
Yaşayan oldu mu bu durumu
-Reklam-
0 oy
7 Temmuz 2021 (104 puan) cevapladı
Canım iyileşmeye başlıyor çünkü geriliyor orası.  Yan oturmaya çalış altına yumuşak birşey koy oturup kalkarken. Birşey sürmeye izin vermiyorlar ne yazıkki . Bir-kac gün öyle batacak sonra geçmeye başlayacak. Çok geçmiş olsun
7 Temmuz 2021 (153 puan) yorumladı
Ay bunu duyduğuma çok sevindim ilk gebeliğimde 3 dikisim 3u de açıldı 6 gün oldu bunda çok dikkat ediyorum baticon kullandım bugün de batma oluyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Normal doğumdan 6 gün sonra dikiş yerlerinde batma olması normal mi?
Normal doğum sonrası ilk hafta dikiş bölgelerinde batma, sızlama veya gerilme hissi yaşanması oldukça yaygındır ve genellikle iyileşme sürecinin bir parçasıdır. Doku iyileşirken sinir uçlarının hassaslaşması bu batma hissini tetikleyebilir; ancak bu durum şiddetli ağrı, kötü kokulu akıntı veya yüksek ateş ile birleşiyorsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum dikişlerindeki batma hissi ne zaman geçer?
Doğum dikişlerinde hissedilen batma ve çekilme hissi genellikle doğumdan sonraki ilk 10 ila 15 gün içerisinde önemli ölçüde azalır. Kendiliğinden eriyen dikişler vücut tarafından emildikçe bu bölgedeki gerginlik hissi de hafifler. Eğer 2 haftayı geçen süreçte batma hissi azalmıyor veya daha şiddetli hale geliyorsa, dikişlerde bir enfeksiyon veya açılma olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum dikişlerinin batmaması için evde nelere dikkat etmeliyim?
Doğum dikişlerinin batma hissini azaltmak için bölgeyi her zaman kuru tutmak ve hijyene dikkat etmek en önemli kuraldır. Tuvalet sonrası bölgeyi önden arkaya doğru nazikçe kurulamak, pamuklu iç çamaşırları tercih etmek ve dikişler üzerine baskı yapacak şekilde oturmamak iyileşmeyi hızlandırır. Ayrıca doktorunuzun önerdiği ılık oturma banyoları, dikiş bölgesindeki kasların gevşemesini sağlayarak batma hissini hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dikiş batması enfeksiyon belirtisi olabilir mi?
Dikiş batması tek başına bir enfeksiyon belirtisi olmayabilir ancak bölgede kızarıklık, şişlik, yoğun ağrı, kötü kokulu akıntı veya vücut ısısında artış gözlemleniyorsa enfeksiyon riski değerlendirilmelidir. Enfeksiyon durumunda batma hissi genellikle daha zonklayıcı bir ağrıya dönüşür. Bu tür belirtiler fark edildiğinde, enfeksiyonun ilerlememesi için vakit kaybetmeden doğumun gerçekleştiği hastaneye başvurulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum dikişleri kaç günde iyileşir ve batma hissi biter?
Normal doğumdaki dikişlerin cilt yüzeyindeki iyileşmesi genellikle 2 ila 3 hafta içinde tamamlanır ve bu sürenin sonunda batma hissi büyük oranda sona erer. Tam doku iyileşmesi ise kişiden kişiye değişmekle birlikte 6 haftayı bulabilir. İyileşme süreci boyunca bölgeye ağır kaldırmamak, kabız kalmamaya özen göstermek ve doktor kontrollerini aksatmamak sürecin daha konforlu geçmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 649 göst.

1,512,225 soru

24,666,450 cevap

367,010 kullanıcı

...