39+3 haftalık hamileyim, sezaryen öncesi kan sulandırıcıyı bırakmalı mıyım?

0 oy
181 göst.
8 Temmuz 2021 Doğum kategorisinde (270 puan) sordu
Iyi geceler aklima cok takiliyor pazartesi allah nasip ederse sezeryan olacagim 39 +3 olucak insallah ama oksopar igne kullaniyorum ve doktorum bana bir gün önceden birak dedi kanama cok olurmu bilgi verirmisiniz lütfen 
Gebelik haftası 39
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

1 cevap

0 oy
8 Temmuz 2021 (2,559 puan) cevapladı
Ablamda son 1 güne kadar kan sulandırıcı kullanmıştı dogumda sorun çıkmadı zaten doktor öyle bir riske girmez bacım pıhtı bana göre daha büyük bir risk
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen öncesi kan sulandırıcı iğne neden bir gün önceden bırakılır?
Sezaryen sırasında cerrahi kesiye bağlı kanamayı kontrol altında tutmak ve operasyon sonrası gelişebilecek komplikasyonları önlemek için kan sulandırıcıların etkisi vücuttan uzaklaştırılmalıdır. Doktorunuzun belirttiği bu 24 saatlik süre, ilacın vücuttaki etkisinin azalması ve pıhtılaşma mekanizmasının normal işleyişine dönmesi için kritik bir güvenlik penceresidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan önce oksopar kullanırken kanama riski nasıl yönetilir?
Doğum öncesi kan sulandırıcı kullanımı, kanama riskini yönetmek amacıyla doktor kontrolünde belirli bir takvime göre ayarlanır. İlacın son dozundan sonra geçen süre, cerrahi ekip tarafından pıhtılaşma değerleriniz göz önünde bulundurularak belirlenir. Ameliyat öncesi gerekli kan tahlilleri yapılarak vücudunuzun operasyona uygunluğu teyit edilir ve kanama riski minimize edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatında kan sulandırıcı kullanımı kanamayı ne kadar artırır?
Doktorunuzun önerdiği şekilde ilacı zamanında bıraktığınız takdirde, kan sulandırıcı kullanımı sezaryen sırasında anormal bir kanamaya yol açmaz. İlacın etkisi planlanan sürede azaldığı için ameliyat güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilir. Önemli olan, doktorunuzun belirlediği doz aralıklarına ve bırakma zamanına harfiyen uymanızdır; bu sayede cerrahi süreç standart prosedürlerle ilerler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte sezaryen öncesi kan sulandırıcı bırakılmazsa ne olur?
39. haftada sezaryen öncesi kan sulandırıcı ilacın bırakılmaması durumunda, operasyon sırasında kanama süresi uzayabilir ve bu durum cerrahi müdahale güvenliğini olumsuz etkileyebilir. Kan sulandırıcıların etkisi devam ederken yapılan cerrahilerde kanama kontrolü zorlaşabileceği için, hekimler genellikle operasyondan 12 ila 24 saat önce ilacın kesilmesini şart koşarlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası kan sulandırıcı iğneye ne zaman tekrar başlanır?
Sezaryen sonrası kan sulandırıcı iğneye başlama zamanı, operasyonun seyrine ve hastanın genel sağlık durumuna göre doktor tarafından belirlenir. Genellikle ameliyattan sonraki 6 ile 12 saat arasında, kanama kontrolü sağlandıktan sonra tedaviye devam edilir. Bu süre kişiden kişiye değişebileceği için mutlaka doğum ekibinizin tavsiyesine göre hareket etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,503 soru

24,670,026 cevap

367,204 kullanıcı

...