36+6 haftalık gebeyim nişanım geldi, doğum başladı mı?

0 oy
1,201 göst.
10 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (16 puan) sordu
Kızlar 36+6 gebeyim bugün sabah  mukus jel şeklinde 

 hastanede telefonda ebeyle görüştüm nişan gelmiş dedi akşam üzeride 10 dk 1 sancım gelmeye başladı sol kassıgım sadece bel ağrım yada şiddetli bir ağrım yok doğum başlad mi sizce

4 Cevap

0 oy
10 Temmuz 2021 (459 puan) cevapladı
Hastaneye gitsen iyi olur canım herkesin acıya dayanıklı farklı belkide sancıdır açılman artmıştır
-Reklam-
0 oy
10 Temmuz 2021 (121 puan) cevapladı
3 dk indiğinde git hastaneye
10 Temmuz 2021 (576 puan) yorumladı
3 dakika olmaz 5 dakika için bile doktorlar geç kalmışsın diyebiliyor sancı şiddetine göre gitmesi daha iyi bence bide bebek hareketleri
0 oy
10 Temmuz 2021 (8 puan) cevapladı
Hemen kalk git bence bende aynı emin olamadım ama hastaneye gidince nst ye bağlaninca çıkıyor sancı sikligi
0 oy
10 Temmuz 2021 (188 puan) cevapladı
Kanlı mıydı 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36+6 haftalık gebelikte nişan gelmesi ne anlama gelir?
Nişan gelmesi, rahim ağzını kapatan mukus tıkacının yerinden ayrılmasıdır ve doğumun yaklaştığının en önemli belirtilerinden biridir. 37. haftadan hemen önce gerçekleşen bu durum, vücudun doğuma hazırlandığını gösterir ancak doğumun hemen o an başlayacağı anlamına gelmeyebilir. Nişan geldikten sonra birkaç gün içinde veya birkaç saat içinde doğum süreci başlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
10 dakikada bir gelen sancı doğumun başladığını mı gösterir?
Evet, 10 dakikada bir düzenli aralıklarla gelen sancılar doğum eyleminin başladığının güçlü bir işaretidir. Eğer sancılar zamanla daha sıklaşıyor, şiddeti artıyor ve dinlenmekle geçmiyorsa gerçek doğum sancısı olma ihtimali yüksektir. Bu süreçte sancıların süresini ve aralıklarını takip ederek bir doğum uzmanına bilgi vermeniz oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını anlamak için hangi belirtilere dikkat edilmelidir?
Doğumun başladığını anlamak için düzenli sancıların sıklığı, suyun gelmesi ve nişan (mukus tıkaç) düşmesi gibi belirtiler takip edilmelidir. Sancılar 5-10 dakikada bir düzenli hale gelmişse, belden kasıklara doğru yayılan şiddetli ağrılar varsa veya su kesesi patlamışsa vakit kaybetmeden hastaneye gidilmelidir. Bebek hareketlerindeki azalma veya artış da dikkat edilmesi gereken diğer kritik faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftaya girmeden doğum belirtileri yaşamak riskli midir?
36+6 haftalık gebelik, tıbbi olarak 'erken dönem' kabul edilse de bebeğin gelişimini büyük ölçüde tamamladığı bir evredir. Bu haftada başlayan doğum belirtileri, bebeğin dünyaya gelmeye hazır olduğunu gösterebilir ancak mutlaka bir uzman kontrolünde takip edilmelidir. Erken doğum riskine karşı hastane ortamında sancıların takibi ve bebek sağlığının kontrol edilmesi en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan geldikten sonra ne kadar süre içinde hastaneye gitmeliyim?
Nişan geldikten sonra sancıların düzenli olup olmadığını takip etmeli ve sancılar 10 dakikanın altına düştüğünde mutlaka hastaneye başvurmalısınız. Eğer nişanla birlikte kanama miktarı fazla ise, suyunuz gelmişse veya bebek hareketlerinde bir yavaşlama hissediyorsanız hiç beklemeden en yakın sağlık kuruluşuna gitmeniz hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...