Genel anestezi ile sezaryen sonrası hemen ağrı kesici vururlar mı?

0 oy
616 göst.
11 Temmuz 2021 Doğum kategorisinde (1,522 puan) sordu
Kızlar uyanınca hemen güçlü bir ağrı kesici vuruyorlar mi

5 Cevap

+1 oy
11 Temmuz 2021 (577 puan) cevapladı
Vuruyorlar canım bana vurmuşlardı.bende genel isteyeceğim bu gebeliğimde odaya gelene kadar uyanıyorsun zaten bi sıkıntı olmuyor.
-Reklam-
+1 oy
11 Temmuz 2021 (476 puan) cevapladı
Ben ilk doğumu özelde olmuştum. Genel anestezi. Bundan 8 yıl önce. Tabiki vuruyorlar. Ama asla tavsiye etmem. Genel anestezi çok zor. İnsan bir daha doğurmak istemiyo. Ayağa kalkana kadar işim bitmişti. Bebeği ertesi gün gösterdiler küvezdeydi yanına gidemedim dikişlerim vardı. Yani Genel anestezi mi asla. Keşke normal doğursaydım. 
20 Eylül 2021 (53 puan) yorumladı
Abartmadin mi
21 Eylül 2021 (476 puan) yorumladı
Walla bende öyleydi abartma yok eksik bile var
21 Eylül 2021 (53 puan) yorumladı
Geçmiş olsun canım ilk defa böyle sezeryan dinledim
22 Eylül 2021 (476 puan) yorumladı
Allah razı olsun benim doktor özel doktordu yılbaşında doğum oldu doğuma gelmedi o kadar para saydık .Çocuk içerde kakasını yedi bekleye bekleye.Sonra direk sezeryan yani baya uzun ve acı bir doğum Rabbim herkesi bir avazda kurtarsın....
+1 oy
11 Temmuz 2021 (343 puan) cevapladı
Canım iki genel anestezi olmuş biri olarak çok önermem odaya gelince vuruyorlar ama uyuşukluk gidiyor altı saat yataktan kalkmaman gerekiyor o yatak sana dar oluyor durdukça ağrıya odaklaniyorsun habire spnal olacağım ben üç dört saat en azından yarada uyuşuk olur bir iki saat ağrıyı çekmiş olurum zaten yataktan kalkıp gazını da çıkarttım mi hiç birşeyin kalmıyor biraz baş boyun ağrısı kalır diye korkuyordum da onun için de çok hareket ettirme diyorlar kafanı diyorlar bide neskafe vs iç diyorlar öyle yapacağım 10 gün sonra sezeryanim var üçüncü olacak 
0 oy
11 Temmuz 2021 (640 puan) cevapladı
ben spinal oldum odaya gelene kadar uyuşukluk geçti hemen ağrı kesici yaptılar
11 Temmuz 2021 (1,522 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canim
0 oy
11 Temmuz 2021 (54 puan) cevapladı
Bende genel istiyordum ama dk spinal yapicam dedi
11 Temmuz 2021 (1,522 puan) yorumladı
Bana da onu önerdi ama ben genel istedim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Genel anestezi ile sezaryen sonrası ağrı kesici ne zaman yapılır?
Genel anestezi ile sezaryen doğumdan uyanır uyanmaz, ağrı eşiğinizi korumak adına damar yoluyla veya kas içine güçlü ağrı kesiciler uygulanır. İlk doz genellikle siz henüz tam olarak kendinize gelmeden, ameliyathane çıkışında veya servise ilk alındığınız dakikalarda yapılır. Böylece anestezinin etkisi geçmeye başladığında ağrıyı hissetmeden süreci daha konforlu atlatmanız hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı sonrası ağrı kontrolü nasıl sağlanır?
Sezaryen sonrası ağrı kontrolü, düzenli aralıklarla uygulanan analjezik protokolleri ile sağlanır. İlk dozun hemen ardından doktorunuzun belirlediği saatlerde, ağrı seviyenize göre 6 veya 8 saatlik periyotlarla ağrı kesiciler serumunuza eklenir. Düzenli ilaç kullanımı, ağrının şiddetlenmesini engellediği için ilk 24 saat boyunca bu takvime sadık kalmak oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Genel anestezi ile sezaryen sonrası çok ağrı olur mu?
Genel anestezi sonrası sezaryen ağrısı, kişiden kişiye değişmekle birlikte modern ağrı kesici yöntemleri sayesinde yönetilebilir düzeydedir. Uygulanan güçlü analjezikler sayesinde ameliyat sonrası ilk saatlerde ciddi bir sızı hissetmezsiniz. Ağrının şiddeti, vücudun iyileşme hızına bağlı olarak ilk 24 saatten sonra azalmaya başlar ve genellikle ağızdan alınan ilaçlarla kontrol altına alınabilir hale gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası ağrı kesici sütü etkiler mi?
Sezaryen sonrası kullanılan ağrı kesicilerin çoğu, emzirme süreciyle uyumlu olan ve anne sütüne geçişi minimum düzeyde olan ilaçlardır. Doktorlar, bebeğinizi emzirmenize engel olmayacak güvenli dozları tercih ederler. İlk dozun hemen ardından emzirmeye başlamak, hem sütünüzün gelmesini hızlandırır hem de bebeğinizle bağ kurmanızı sağlayarak ağrıya olan odaklanmanızı azaltır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası ağrıyı azaltmak için ne yapmalıyım?
Sezaryen sonrası ağrıyı azaltmanın en etkili yolu, doktorunuzun verdiği ağrı kesicileri düzenli kullanmak ve mümkün olan en kısa sürede ayağa kalkıp yürümektir. İlk ayağa kalkma denemesi hemşire eşliğinde yapılmalı ve yavaş hareket edilmelidir. Hareket etmek, bağırsak hareketlerini hızlandırarak gaz sancısını önler ve iyileşme sürecini belirgin şekilde kısaltarak ağrı seviyenizi düşürür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 474 göst.
0 oy
0 cevap 65 göst.
0 oy
1 cevap 226 göst.

1,512,177 soru

24,665,955 cevap

366,975 kullanıcı

...