Hamileliğin son haftasında randevu bulamazsam ne yapmalıyım?

0 oy
679 göst.
12 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (73 puan) sordu
Kizlar randevu ayin sonuna kadar yok ve benim son haftalarimda artik haftada bir gun doktora gitmem gerekiyor. Ne yapmam lazim bilmiyorum. Ümraniye devlet hastanesine gidiyorum . Hastaneyi de aradim bir kac kez aradim ama hatlarda dusmuyor ne yapabilirim lutfen yardimci olur musunuz?
Gebelik haftası 36+3

6 Cevap

+1 oy
12 Temmuz 2021 (31 puan) cevapladı
Acilden giriş yapıp muayene olabilirsiniz. 
12 Temmuz 2021 (73 puan) yorumladı
Çok tesekkur ederim
12 Temmuz 2021 (157 puan) yorumladı
Peki o zaman kendi doktorumuz mu giriyo muayeneye başkası giriyosa bir anlamı kalıyo sonuçta
-Reklam-
+1 oy
12 Temmuz 2021 (157 puan) cevapladı
Bende aynı hastaneye gidiyorum bende randevu bulamıyorum aynı haftadayız nst ye bağlanmam lazım her hafta ama randevu bulamıyorum yarın randevusuz gidicem durumu doktora acikliycam bakalım ne diyecek 
13 Temmuz 2021 (73 puan) yorumladı
Doktorun kim merak ettim
24 Temmuz 2021 (157 puan) yorumladı
Doktorum nuran can güleç ama gittiğim gün hastanede yoktu randevusuz doktorlar bakmıyorlar acilde bakindim onlarda hayan gibi davranıyorlar insanlara doğuma gelmeye korkuyorum bu şekilde davrandıklarını gördükten sonra napcam bilmiyorum 38+2 olduk tedirginim
27 Temmuz 2021 (73 puan) yorumladı
Nuran hanim izne cıkmış  bende randevu almadan gittim. Nuran hanim harici doktorlardan rica ettim bakmadilar acilde de kanaman olmayinca bakamayiz dediler bebek hareket etmezse gel demislerdi onlarda simdi kasiklarimda bir aci var boyle sey gibi degil sanci kramp agri gibi degil canim aciyor resmen bakalim ne yapcak 38 + 4 gunlugum bende bakalim ne dicekler acile gidiyorum simdi
+1 oy
12 Temmuz 2021 (247 puan) cevapladı

Canim seninle ayni günümüz  36+3 benimde bugün  randevum vardi bi kagit verdi 1 hafta sonra acilden muayene ol poliklinikler  kapalı bayramdan dolayi dedi bayram sonrasida hamilelerin  haftada 1 kez  randevusuz  muayene hakkı varmış 37 haftadan sonra dogum yakin olduğu için bende bugün öğrendim zaten doktor tekrar gelmesi için kagit veriyormuş hastalara randevusuz muayene için o kagitla gelirsin  dedi ama insallah bayramdan sonra dogururum hic gerek kalmaz muayeneye:)

+1 oy
12 Temmuz 2021 (269 puan) cevapladı
 Canim bende samsundayim doktorumla konuştum sabah erkenden gel sıra al dedi. Sende bir doktoruna söylesen belki yardımcı olurlar
0 oy
12 Temmuz 2021 (516 puan) cevapladı
Ben izmirin ilçesinde oturuyorum ama bi sohbete tanık oldum randevu alamıyorum vs dedi doktorun sekreterine oda 3 gün önceden kayıt açabiliyorum falan dedi 3 gün ya da 1 hafta önce gidip istersen sekreterden rica et randevu oluştursun dene bi kere
0 oy
12 Temmuz 2021 (1,620 puan) cevapladı
Sabah erkenden gidip sıra almak gerekiyor. İstanbulda durum nasıl bilmiyorum. Ben de her hafta bulamıyorum randevu. Sabah erken sıra alıp eve gidiyorum işlerimi halledip kahvaltı yapıp muayeneye gidiyorum ama sansım ev hastaneye yakın 5 dk. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin son haftalarında randevu bulamazsam ne yapmalıyım?
Hamileliğin son haftalarında düzenli takip gerekiyorsa ve MHRS üzerinden randevu alınamıyorsa, bağlı olduğunuz hastanenin kadın doğum polikliniğine bizzat başvurabilirsiniz. Gebeliğin son dönemi 'acil durum' kapsamında değerlendirilebileceği için, poliklinik sekreterliği veya hasta hakları birimi ile görüşerek durumunuzu anlattığınızda sizi bir doktora yönlendirebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Haftalık doktor takibi gereken gebeler randevusuz muayene olabilir mi?
Evet, riskli gebelik veya gebeliğin son haftası gibi yakın takip gerektiren durumlarda hastaneler randevusuz hasta kabulü yapabilir. İlgili doktorun polikliniğine giderek durumunuzun aciliyetini belirten bir not ile sıraya girmeyi talep edebilirsiniz. Çoğu devlet hastanesi, doğuma çok yakın olan gebelerin mağdur olmaması adına randevusuz olarak sisteme dahil edilmesine yardımcı olmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye ulaşamadığımda randevu sorununu nasıl çözebilirim?
Telefonla ulaşamadığınız durumlarda hastanenin web sitesi üzerinden 'İletişim' bölümündeki e-posta adresine durumunuzu bildiren bir mesaj atabilir veya doğrudan hastanenin 'Hasta Hakları' birimine gidebilirsiniz. Ayrıca, ALO 182 hattını arayarak 'gebeliğin son haftasında olduğunuzu' ve randevu bulamadığınızı belirterek sistem üzerinden acil kayıt talebi oluşturulup oluşturulamayacağını sorgulayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında takip neden haftalık yapılır?
Gebeliğin son haftalarında doktor takibinin haftalık yapılmasının temel nedeni, bebeğin kalp atışlarını, amniyon sıvısının seviyesini ve plasentanın durumunu yakından izlemektir. Bu dönemde NST çekimleri ile bebek hareketleri ve kasılmalar takip edilerek, doğumun ne zaman gerçekleşebileceğine dair en sağlıklı klinik veriler elde edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde randevusuz muayene için hangi birime başvurulur?
Devlet hastanesinde randevusuz muayene için öncelikle ilgili polikliniğin sekreterliğine veya hastane girişindeki hasta danışma birimine başvurulmalıdır. Durumunuzu net bir şekilde açıklayıp son haftanızda olduğunuzu belirttiğinizde, sizi ilgili doktorun programına veya acil doğum servisine yönlendirerek muayene olmanızı sağlayacak prosedürü başlatacaklardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,285 soru

24,667,164 cevap

367,051 kullanıcı

...