12 gündür adetim gecikti, hamile değilim neden olabilir?

0 oy
185 göst.
12 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (78 puan) sordu

12gündür adet gecikmem var geçen hafta kan testi verdim hamile değilim aynı zamanda korunmuyoruz 2.bebeği istiyoruz göğüslerim de ağrıyo çok da halsizim neden adet olmadığımı bilmiyorum aranızda adeti benim kadar geciken var mı yumurtlama günümü de takip edemiyorum adet olmadığımdan :(

2 Cevap

0 oy
12 Temmuz 2021 (464 puan) cevapladı
En iyisi bir hormon tahlili verin. Benim de duzensizdi ve adet günüme yakın göğüslerim ağrımaya başlıyordu meğer prolaktin hormonum çok yüksekmiş. İlaç kullandım düzeldi şükür. 
12 Temmuz 2021 (78 puan) yorumladı
Alttan muayene edildin mi peki ben doğum yapmama rağmen çekiniyorum hala
13 Temmuz 2021 (464 puan) yorumladı
Evet edildi. Ben de çekiniyorum ama yapacak bir şey yok. Polikistik over çıktı bende ama adet düzensizliğimin sebebi hormonlar
-Reklam-
0 oy
12 Temmuz 2021 misafir cevapladı
Peki test yaptınız mı aklıma başka da bişey gelmedi 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Adet gecikmesi kan testinde negatif çıkmasına rağmen neden devam eder?
Adet gecikmesi kan testinde negatif sonuç veriyorsa, bu durum genellikle stres, mevsimsel değişiklikler, hormonal dengesizlikler veya yumurtlama dönemindeki kaymalar nedeniyle oluşur. Gebelik testi kanda negatifse, vücudunuzun o ay yumurtlamamış olma ihtimali yüksektir; bu da adet döngünüzün uzamasına doğrudan sebep olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik belirtisi olan göğüs ağrısı ve halsizlik adet gecikmesiyle neden olur?
Göğüs ağrısı ve halsizlik, hem erken gebelik belirtisi hem de adet öncesi sendromu (PMS) veya adet gecikmesi sırasında artan progesteron hormonunun bir sonucudur. Gebelik testi negatifse, bu fiziksel belirtiler vücudunuzun adet görmeye hazırlandığı ancak hormonal bir gecikme yaşadığı anlamına gelebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi durumunda yumurtlama günü nasıl takip edilir?
Adet döngüsü düzensizleştiğinde veya geciktiğinde klasik takvim yöntemiyle yumurtlama takibi yapmak oldukça zordur. Bu durumda en güvenilir yöntem, eczanelerde satılan ovulasyon (yumurtlama) testlerini kullanmak veya bir kadın hastalıkları uzmanına başvurarak ultrason ile folikül takibi yaptırmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi 12 günü geçtiğinde ne zaman doktora gidilmelidir?
Adet gecikmesi 10 günü geçtiğinde ve evde yapılan testler veya kan testleri negatif sonuç verdiğinde bir kadın doğum uzmanına görünmek en sağlıklı yoldur. Doktorunuz kist, hormonal dengesizlikler veya polikistik over sendromu gibi gecikmeye neden olabilecek durumları değerlendirmek için ultrason muayenesi yapacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci bebek isteniyorsa adet düzensizliği gebeliğe engel midir?
Adet düzensizliği, yumurtlama döneminin net olarak hesaplanamamasına neden olduğu için gebelik planlama sürecini zorlaştırabilir ancak imkansız kılmaz. Düzenli bir döngüye sahip olmamak, yumurtlamanın gerçekleşmediği anlamına gelmez; bu süreçte bir uzmana danışarak hormon paneli testi yaptırmak, gebelik şansınızı artıracak adımları belirlemenize yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,432 soru

24,669,069 cevap

367,158 kullanıcı

...