30 haftalık hamileyim, NST çekimine girmem şart mı?

0 oy
122 göst.
13 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (75 puan) sordu
Bayanlar merhaba 30 Haftalık hamileyim araştırdığım kadarıyla bu haftalarda NSTye giriliyormus şart mı acaba randevu yok çünkü 
Gebelik haftası 30
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamileyim, NST çekimi her gebelikte şart mı?
NST (Non-Stres Test), 30. haftadan itibaren rutin bir uygulama değildir ve her sağlıklı hamilelikte zorunlu tutulmaz. Genellikle doktorunuz riskli bir durum görmediği, bebek hareketlerinde azalma fark etmediğiniz veya erken doğum riski gibi özel bir durumunuz olmadığı sürece NST çekilmesi şart değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekimi hangi haftalarda ve hangi durumlarda yapılır?
NST genellikle 32. veya 34. haftadan sonra, gebeliğin son dönemlerinde bebeğin kalp atışlarını ve rahim kasılmalarını izlemek için yapılır. Doktorlar bu testi özellikle yüksek tansiyon, diyabet, bebek hareketlerinde azalma, suyun erken gelmesi veya miad aşımı gibi durumlarda bebeğin iyilik halini takip etmek amacıyla tercih eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST nedir ve hamilelikte neyi ölçer?
NST, bebeğin kalp atış hızını, bebeğin hareketlerine verdiği tepkiyi ve annenin rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak kaydeden bir izleme yöntemidir. Yaklaşık 20 dakika süren bu test, bebeğin oksijensiz kalıp kalmadığını ve sağlıklı bir gelişim gösterip göstermediğini anlamak için kullanılan güvenli ve ağrısız bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30. haftada bebek hareketleri azaldığında NST gerekir mi?
Evet, 30. haftada bebek hareketlerinde belirgin bir azalma hissederseniz, bebeğin durumunu kontrol etmek için NST çekilmesi oldukça önemlidir. Bu gibi durumlarda vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurarak bebeğin kalp ritminin ve genel sağlık durumunun NST ile değerlendirilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST randevusu bulamazsam evde bebek hareketlerini nasıl takip ederim?
NST randevusu bulamadığınız durumlarda en güvenilir yöntem, günlük düzenli bebek hareketi takibidir. Günde en az 10 farklı hareket hissetmeniz bebeğin iyi olduğunun bir göstergesidir; ancak hareketlerde ani durma, şiddetli azalma veya farklı bir durum fark ederseniz randevu beklemeden acil bir servise başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,675 soru

24,672,174 cevap

367,321 kullanıcı

...