36+4 haftalık bebeğim gelişim geriliği ile doğacak, kuvöze girer mi?

0 oy
907 göst.
14 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (650 puan) sordu

image

Lürfen dualarınızı eksik etmeyin bebeğim çok küçük 36+4 üm ama gelişim geriligi var 34+5 o yüzden kilosu da 2380 oda az. Kuveze girmez inşAllah rabbim hepimize nasip etsin sağlıkla kucağımıza almayı dualarınıza beni de katın bebeğim kuveze girmesin

10 Cevap

0 oy
14 Temmuz 2021 (251 puan) cevapladı
Allahimmm hayırlısıyla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah benim.kizlarim da 2500 doğmuştu küvete girmediler sıkıntı yapma kendine 
14 Temmuz 2021 (650 puan) yorumladı
Ay inşAllah benim bebekde girmez Allah razı olsun canım
-Reklam-
0 oy
14 Temmuz 2021 (528 puan) cevapladı
İnşallah sağ salim kucağınıza alırsınız ayrilmazsinjz inşallah. Allah hayırlısını versin sağlıklı olun ikinizde
14 Temmuz 2021 (650 puan) yorumladı
Allah razı olsun canım inşAllah
0 oy
14 Temmuz 2021 (183 puan) cevapladı
Ciğer geliştirici vuruldunuzmu? Genelde böyle olunca doktor ilk ciğer gelisdirici yapar ve bir gün sonra bebeği alır. İyi düşün iyi olsun canım . Allah yardımcınız olsun insaAllah
14 Temmuz 2021 (650 puan) yorumladı
Evet 2 hafta önce iğne vuruldum Allah razı olsun canım
0 oy
14 Temmuz 2021 (181 puan) cevapladı
Allahım sağlıklı şekilde kucağına almayı nasip etsin inşAllah. 
14 Temmuz 2021 (650 puan) yorumladı
Amin inşAllah canım çok sağol
0 oy
14 Temmuz 2021 (174 puan) cevapladı
Icini ferah tut. Bak bir onceki muayenemde 31 haftalik bebek vardi kilosuda 1900. Hemen anneciginin yanina goturmuslerdi
0 oy
14 Temmuz 2021 (2,038 puan) cevapladı
Allah yardımcın olsun canim hayırlısı ile bebeğinizi kucaginiza alırsınız inşallah içini ferah tut sağlıkla dünyaya gelsin yatmasına gerek kalmasın inşallah...
0 oy
14 Temmuz 2021 (1,711 puan) cevapladı
Rabbim yar ve yardımcınız olsun sağlıkla rahatlıkla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah annesine sağlıkla kavuşsun 
0 oy
14 Temmuz 2021 (572 puan) cevapladı
İnşallah birşey olmaz. İnsallh ulturason yanılması olur ve 2600 doğar kuveze de koymazlar. Sadece zayıf olunca koymuyorlar yanında sıkıntılar da olursa koyuyorlar. İgnede yapmışlar .Rabbim sağlıklı sihatli kucağına almayı nasip etsin 
0 oy
14 Temmuz 2021 (1,572 puan) cevapladı
Sağsalim al kucağına, Allah yardımcın olsun
0 oy
14 Temmuz 2021 (100 puan) cevapladı
Ciğerlerinde sıkıntı yoksa koymazlar kuveze kuzum hiç korkma bende 34 haftalık doğum yaptım 2300kg hic bir sey olmadı allahın izni ile içini ferah tut Annesi sadece onu kucağına alacağın anı düşün RABBİM yardım eder ❤

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık gebelikte gelişim geriliği olan bebek kuvöze girer mi?
36 haftalık doğan ve gelişim geriliği bulunan bebeklerin kuvöze girip girmeyeceği, doğum sonrası bebeğin genel sağlık durumuna ve solunum çabasına bağlıdır. Gelişim geriliği olan bebeklerde kilo 2500 gramın altında olsa bile, bebeğin kendi kendine nefes alabilmesi, vücut ısısını koruyabilmesi ve emme refleksinin gelişmiş olması durumunda kuvöz ihtiyacı olmayabilir. Ancak doktorlar, bebeğin kan şekeri düzeyini ve oksijen seviyesini yakından takip ederek gerekli kararı doğumdan hemen sonra verirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2380 gram doğan bebeklerin kuvözde kalma süresi ne kadardır?
2380 gram ağırlığında dünyaya gelen bebekler, genellikle 'geç prematüre' veya 'düşük doğum ağırlıklı' kategorisinde değerlendirilir. Bu bebeklerin kuvözde kalma süresi tamamen bebeğin beslenmeyi tolere etme ve kilo alım hızına göre değişir. Eğer bebek stabilse ve herhangi bir solunum sıkıntısı yoksa, sadece kilo takibi ve ısı desteği için kısa süreli bir gözlem süreci yeterli olabilir. Çoğu bebek, kendi vücut ısısını koruyabildiği ve anne sütünü başarılı şekilde alabildiği an taburcu olmaya hazır hale gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gelişim geriliği olan bebeklerde sezaryen sonrası nelere dikkat edilmeli?
Gelişim geriliği olan bir bebeğin sezaryen ile dünyaya gelmesi durumunda, doğum sonrası süreçte bebeğin kan şekeri takibi en kritik konudur. Düşük doğum ağırlığına sahip bebeklerde hipoglisemi riski daha yüksek olduğu için, doğumdan hemen sonra sık aralıklarla beslenme ve şeker ölçümü yapılmalıdır. Anne, sezaryen sonrası kendi iyileşme sürecini yönetirken, bebeğin de sıcak tutulması ve mümkün olan en kısa sürede ten tene temas ile emzirmeye başlanması bebeğin adaptasyon sürecini hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36+4 haftalık bebeklerde gelişim geriliği nasıl takip edilir?
36+4 haftalık gebelikte saptanan gelişim geriliği, genellikle bebeğin karın çevresi ve baş çapı ölçümleri ile doppler ultrason bulguları üzerinden takip edilir. Bu aşamada doktorlar, bebeğin anne karnındaki beslenme akışının yeterli olup olmadığını kontrol eder. Eğer gelişim geriliği sınır değerlerdeyse ve bebeğin kalp atışları ile hareketleri normalse doğum planı buna göre yapılır. Doğum sonrası dönemde ise bebek, yenidoğan uzmanları tarafından gelişim eğrilerine göre yakından izlenerek büyüme hızı takip edilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ile doğan bebeklerin kuvöze girmesi ne anlama gelir?
Sezaryen ile doğan bebeklerin kuvöze girmesi, her zaman ciddi bir sağlık sorunu olduğu anlamına gelmez. Özellikle 36. haftadan önce veya gelişim geriliği ile doğan bebeklerde, akciğerlerin dış dünyaya alışması, vücut ısısının dengelenmesi veya sarılık takibi gibi nedenlerle önleyici tedbir olarak kuvöz desteği sağlanabilir. Bu süreç, bebeğin dış ortama güvenli bir şekilde uyum sağlaması için uygulanan destekleyici bir bakımdır ve genellikle bebeğin toparlanmasıyla birlikte hızla sonlandırılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
16 cevap 1,079 göst.
0 oy
3 cevap 388 göst.
0 oy
1 cevap 55 göst.
5 saat önce Doğum kategorisinde Nursenaaaaaa (137 puan) sordu
0 oy
10 cevap 389 göst.

1,512,367 soru

24,668,270 cevap

367,117 kullanıcı

...