40+5 haftalık gebeyim, nişanım geldi ama sancım yok ne yapmalıyım?

0 oy
384 göst.
14 Temmuz 2021 Doğum kategorisinde (47 puan) sordu
Kızlar bugün 40+5 olduk ama hala pek sancim yok 2 gün önce gece nişanım geldi sancimda vardı ama sancı devam etmedi ve ben bir türlü doğum yapamadım artık korkuyorum sanki hep ben böyle bekleyecekmişim gibi bide her gören soruyor hala doğurmadın mı diye eşimde aynı şekilde beni baya strese soktular ya kontrole gittim nişanımın geldiği günden 1 gün önce doktor herşey normal dedi bebek hareketlerini de kontrol ediyorum ama iste bi korku var içimde 
Gebelik haftası 40+5

1 cevap

0 oy
14 Temmuz 2021 (437 puan) cevapladı
Cnm dus al yurys yap comel kalk 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40+5 haftalık gebelikte nişan gelmesine rağmen doğum neden başlamaz?
Nişan gelmesi, rahim ağzındaki mukus tıkacının atılması anlamına gelir ve doğumun yaklaştığının önemli bir işaretidir ancak doğumun başlaması için hemen yeterli değildir. Bazı kadınlarda nişan geldikten sonra doğumun başlaması saatler sürebileceği gibi, birkaç gün veya bir haftayı da bulabilir. Önemli olan bu süreçte sancıların düzenli hale gelmesi ve rahim ağzında açılmanın başlamasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçen gebeliklerde bebek hareketleri nasıl takip edilmelidir?
40 haftayı geçen gebeliklerde bebeğin hareketlerini günde en az 10 kez hissetmek hayati önem taşır. Bebek hareketlerinde belirgin bir azalma, yavaşlama veya durma fark ettiğinizde vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Hareket sayımı yaparken genellikle sessiz bir ortamda uzanıp bebeğin tepkilerini gözlemlemek, olası risklerin erken tespiti için en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41. haftaya girerken doğum sancısı başlaması için ne yapılmalıdır?
Doğum sancısının doğal yollarla tetiklenmesi için hafif tempolu yürüyüşler yapmak ve pelvis bölgesini hareket ettiren egzersizler uygulamak yardımcı olabilir. Ancak bu süreçte en güvenli yol, doktorunuzun önerdiği tıbbi yöntemlerdir. Eğer 41. haftaya girilmesine rağmen sancı yoksa, doktorunuz NST ve ultrason kontrolleriyle bebeğin durumunu izleyerek suni sancı veya sezaryen gibi seçenekleri sizinle değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde 40. haftadan sonra beklemek riskli midir?
40. haftadan sonra gebeliğin devam etmesi genellikle normal kabul edilse de, 41. haftadan sonra plasentanın yaşlanması ve bebeğin oksijen ihtiyacının artması nedeniyle riskler artabilir. Bu nedenle 40. haftadan sonra doktor kontrolleri daha sık aralıklarla, genellikle haftada iki kez NST ve ultrason takibi şeklinde yapılır. Bebeğin kalp atışları ve suyunun miktarı, doğumun ne zaman başlatılacağına karar vermek için en temel verilerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun gecikmesi psikolojik olarak nasıl yönetilmelidir?
Doğumun gecikmesi ve çevreden gelen 'hâlâ doğurmadın mı?' soruları anne adayında ciddi stres yaratabilir. Bu süreçte yakın çevrenizle iletişiminizi sınırlandırmak ve doğumun her an başlayabileceğini unutmadan kendinize vakit ayırmak faydalıdır. Stres, vücutta oksitosin hormonunun salgılanmasını baskılayarak doğumu geciktirebilir; bu yüzden derin nefes egzersizleri ve olumlamalarla sakin kalmaya çalışmak süreci kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 438 göst.
0 oy
3 cevap 398 göst.
0 oy
2 cevap 582 göst.

1,512,676 soru

24,672,177 cevap

367,322 kullanıcı

...