7 haftalık hamileyim kese var bebek yok, boş gebelik mi?

0 oy
242 göst.
14 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
Son adet tarihine göre 10 haftalık yumurtlamaya göre 7+3 günlük hamileyim son 3 haftadır kese görünüyor ama bebek yok deniliyor bu aksam kanama ile hastaneye gittim doktor boş gebelik kürtaj olacaksın dedi sizce daha sonradan bebek gelişir mi yoksa gerçekten boş gebelik mi hem karından hem alttan baktı ikisin de de yoktu ne yapmam lazım akil verin kafayı yicem
Gebelik haftası 7+3 yada 10

2 Cevap

0 oy
14 Temmuz 2021 (310 puan) cevapladı
Maalesef boş gebelikte oluşmuyor bende boş gebelikten düşük yaptım şubat ayında zaten kese büyümüyor ve artık şekli de bozulmaya kanama alanı oluşmaya başlıyor ve vücut kendi oluşan keseyi atıyor. Merak etmeyin bir sorun yoksa tekrar etmiyor şubat ayında düşük yaptım Nisan ayında tekrar hamile kaldım 
-Reklam-
0 oy
14 Temmuz 2021 (167 puan) cevapladı
Dr lar sata göre en fazla 10. Haftaya kadr bekliyor diye biliyorum. Ben 8+1de boş gebelik nedeniyle kürtaj oldum. Kese gelişimi çok yavaştı benim oyuzden beklemek istemedim hiç. Sizde yumurtlamaya göre hesap yapmayın, sonuçta herkesin yumurtlamasi zaten son adet tarihinden sonraki haftalarda. Geç döllenme olabilir tabiiki ama. zaten fazlasıyla beklemissiniz boş gebelikse en fazla 11. Haftaya kadar kese durur sanırım. Eninde sonunda kanama başlayıp kese düşüyor çünkü. Bir hafta daha bekleyin isterseniz içinizin rahat etmesi için. Ben aynı zamanda betayi da olcturmustum o da sağlıklı hamileliğe göre çok yavas artıyordu. İnşallah sağlıklı bir hamileliktir, hiç belli de olmuyor. 12. Haftada dahi bebeği gören var. İnsan çok stresli oluyor. Allah yardımcınız olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık hamileyken kese görünüp bebek görünmemesi boş gebelik mi?
Kese görünmesine rağmen 7. haftada embriyonun izlenememesi, gebeliğin sağlıklı ilerlemediğini ve boş gebelik (anembriyonik gebelik) riskinin yüksek olduğunu gösterir. Vajinal ultrasonla 6. haftadan itibaren embriyonun görülmesi beklenir; bu sürenin aşılması ve karından yapılan muayenelerde de bebek izlenemiyorsa, klinik olarak boş gebelik tanısı desteklenmiş olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik teşhisi sonrası bebek sonradan gelişebilir mi?
Hafta hesaplaması yumurtlama tarihine göre doğru yapıldıysa ve 7-8 haftalık süreçte embriyo oluşmadıysa, gebeliğin sağlıklı bir şekilde devam etme ihtimali tıbbi olarak oldukça düşüktür. Geç döllenme ihtimali doktorlar tarafından ultrason takibiyle değerlendirilir; ancak kese içerisinde canlı bir embriyo ve kalp atışı saptanmıyorsa, gebelik maalesef gelişmeyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelikte kanama olması ne anlama gelir?
Boş gebelik durumunda vücut genellikle gebeliğin sonlandığını fark ederek doğal bir düşük süreci başlatabilir, bu da kanama ile kendini gösterir. Kanama, vücudun artık gelişmeyen gebelik kesesini dışarı atmaya çalıştığının bir işaretidir. Bu aşamada doktorun belirlediği kürtaj veya tıbbi müdahale, enfeksiyon riskini önlemek ve rahim içini tamamen temizlemek için gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik teşhisi konulduğunda kürtaj şart mı?
Boş gebelik tanısı kesinleştiğinde, rahim içindeki dokuların kendiliğinden tam olarak boşalamama riski olduğu için doktorlar genellikle kürtaj veya medikal tahliye önerir. Eğer dokular rahimde kalırsa şiddetli kanama ve enfeksiyon gibi hayati tehlikeler oluşabilir. İşlem, rahim içindeki gebelik materyalinin tamamen temizlenmesini sağlayarak sağlıklı bir iyileşme süreci başlatır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik tanısı için hangi kontroller yapılmalı?
Boş gebelik tanısının kesinleşmesi için vajinal ultrasonla gebelik kesesinin çapının ölçülmesi ve beta-hCG değerlerinin takibi esastır. Kese çapı 20-25 mm'yi aştığı halde içinde embriyo görülmüyorsa veya 1-2 haftalık aralıklarla yapılan tekrarlayan ultrasonlarda gelişim saptanmıyorsa kesin tanı konulur. İkinci bir görüş almak veya farklı bir uzmanla durumu değerlendirmek, sürecin netleşmesine yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 485 göst.
18 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kader Tuncay (310 puan) sordu

1,512,225 soru

24,666,514 cevap

367,013 kullanıcı

...