18 haftalık hamileyim bebeğim 300 gram çıktı, bu normal mi?

0 oy
285 göst.
15 Temmuz 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (54 puan) sordu
Merhaba hamile hanımlar.Ben 18+2haftalık hamileyim. Özel ve devlet hastanesine gidiyorum ve 2doktorda bebek kilolu dedi.300qr dedi 1gun önce.Şeker yüklemesi yaptılar. Sonuç cuma günu çıkacak inş allah.Sizlerde kilo nasıldır?
Gebelik haftası 18+2

1 cevap

0 oy
15 Temmuz 2021 (1,572 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Korkma.canim içini ferah tut benimde ilk zamandan beri 1 hafta önde  şimdi 30 haftadayım 2 hafta önde şeker felan bisey çıkmadi doktorlarda normal bisey olmaz dedi
15 Temmuz 2021 (54 puan) yorumladı
Teşekkür ederim. Inşallah  hayırlı sonuç olur.2hafta öndedir dedi.Doktor 29yasim var.Acaba yaşlı gebelikmi ondan mi çocuk kilosu?
15 Temmuz 2021 (1,572 puan) yorumladı
Olabiliyor herkeste yaşla alakalı değildir bence güzel beslenmiş işte daha ne istiyosun :) bende 26 yaşındayım ... kötü düşünme bence
15 Temmuz 2021 (54 puan) yorumladı
Benim korkum gizli şekerim olur diye şükür Allaha  bir rahatsızlığım yoktur
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

18 haftalık gebelikte bebeğin 300 gram olması normal mi?
18. gebelik haftasında 300 gram ağırlık, ultrason ölçümlerinde beklenen değerlerin bir miktar üzerinde kabul edilebilir. Ancak bebeklerin gelişim hızı haftadan haftaya farklılık gösterebileceği için tek bir ölçümün tanı koydurucu olmadığını bilmek önemlidir. Doktorlar bu durumu değerlendirirken bebeğin sadece kilosuna değil, diğer biyometrik ölçümlerine ve genel gelişim eğrisine bakarak karar verirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yüklemesi neden yapılır ve sonuçlar ne anlama gelir?
Gebelikte şeker yüklemesi, vücudun glikozu nasıl işlediğini ve gestasyonel diyabet riskini tespit etmek amacıyla yapılır. Test sonucunda kan şekeri değerlerinin yüksek çıkması, bebeğin beklenen ağırlıktan daha hızlı büyümesine neden olabilen bir faktör olabilir. Bu test sayesinde olası riskler erkenden saptanarak annenin beslenme düzeni ve tedavisi uzman hekim tarafından yeniden planlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bebeğin önden gitmesi veya kilolu olması neyi ifade eder?
Bebeğin ultrason ölçümlerinde haftasına göre daha kilolu veya önden gidiyor olması genellikle genetik faktörlere, annenin beslenme düzenine veya gebelik şekerine bağlı olabilir. Doktorlar bu durumu takip ederek bebeğin gelişiminin sağlıklı bir seyir izleyip izlemediğini kontrol ederler. Çoğu durumda bu durum sadece bebeğin yapısal olarak biraz daha iri olmasından kaynaklanır ve endişe edilecek bir durum olmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebeğin kilo alımını dengelemek için nasıl beslenmeli?
Gebelikte bebeğin sağlıklı kilo alımını desteklemek için rafine şeker, paketli gıdalar ve aşırı karbonhidrat tüketiminden kaçınılmalıdır. Bunun yerine protein, lifli sebzeler, tam tahıllar ve sağlıklı yağları içeren dengeli bir beslenme programı uygulanmalıdır. Ayrıca, porsiyon kontrolü yapmak ve gün içinde kan şekerini dengeleyecek şekilde sık ve azar azar beslenmek, bebeğin aşırı kilo alımını önlemede yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kilolu çıkması durumunda hangi kontroller yapılmalıdır?
Bebeğin kilolu ölçülmesi durumunda öncelikle detaylı bir ultrason muayenesi ile bebeğin organ gelişimi ve vücut oranları incelenmelidir. Ardından kan şekeri takibi ve gerekirse gestasyonel diyabet taraması yapılarak annenin şeker metabolizması kontrol altına alınmalıdır. Hekiminiz gerekli görürse beslenme uzmanı desteği veya düzenli aralıklarla yapılacak takip ultrasonları ile sürecin sağlıklı ilerlemesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,774 soru

24,673,560 cevap

367,410 kullanıcı

...