24 haftalık hamileyim, ellerimde ve dilimde uyuşma neden olur?

0 oy
204 göst.
16 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (548 puan) sordu
Kizlar ara ara sağ yada sol el ayak kısmında uyusmam oluyor 1,2 defada  dilim bile uyustu 24 hfatalik hamileyim sizce ne yapmaliyim
Gebelik haftası 24

1 cevap

0 oy
16 Temmuz 2021 (222 puan) cevapladı
Bendede oluyor sürekli internetten baktim normalmiş özellikle son aylara doğru olurmuş ellerde uyuşma. 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 24. haftada el ve ayak uyuşması neden olur?
Hamilelikte 24. haftada görülen el ve ayak uyuşmaları, vücutta artan ödemin sinirler üzerindeki baskısından kaynaklanan karpal tünel sendromuna bağlı olabilir. Özellikle vücut su topladığında el bileğindeki sinir kanalları daralır ve bu da parmaklarda uyuşma, karıncalanma hissi yaratır. Ancak bu durumun ödem dışındaki nedenlerini ekarte etmek için mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte dil uyuşması tehlikeli bir durum mudur?
Gebelikte dil uyuşması, el ve ayak uyuşmalarına eşlik ediyorsa mutlaka önemsenmeli ve vakit kaybetmeden bir uzmana bildirilmelidir. Dil uyuşması bazen tansiyon düzensizlikleri, anemi veya sinirsel basılarla ilişkili olabilir. Sadece el ve ayakla sınırlı olmayan, vücudun farklı bölgelerine yayılan uyuşma hisleri, gebelik takibinizi yapan doktorunuz tarafından klinik olarak değerlendirilmesi gereken önemli bir semptomdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el uyuşması nasıl geçer ve ne yapılmalı?
Hamilelikte el uyuşmasını hafifletmek için ellerinizi yüksekte tutmaya çalışabilir, bileklerinizi zorlayan hareketlerden kaçınabilir ve doktorunuzun onayıyla el bileği atelleri kullanabilirsiniz. Ödemi azaltmak adına tuzu kısıtlı tüketmek ve gün içinde kısa süreli el egzersizleri yapmak sinir üzerindeki baskıyı bir miktar azaltabilir. Yine de uyuşma hissi şiddetliyse veya geçmiyorsa mutlaka bir hekime görünerek nörolojik bir muayene talep etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
24 haftalık hamileyim ellerim çok uyuşuyor doktora gitmeli miyim?
24 haftalık hamilelikte el uyuşması yaygın bir şikayet olsa da, dil uyuşması gibi ek belirtiler yaşıyorsanız mutlaka doktorunuza gitmelisiniz. Doktorunuz kan değerlerinize, tansiyon takibinize ve nörolojik durumunuza bakarak bu uyuşmanın fizyolojik bir ödem mi yoksa başka bir sağlık sorunu mu olduğunu tespit edecektir. Erken teşhis ve doğru yönlendirme için bu durumu rutin kontrollerinizi beklemeden doktorunuzla paylaşmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el ve ayak uyuşması için hangi bölüme gidilir?
Gebelikte yaşanan el ve ayak uyuşmaları için öncelikle takipli olduğunuz Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanına başvurmanız gerekmektedir. Doktorunuz gerek gördüğü durumlarda sizi Nöroloji bölümüne yönlendirerek el bileğindeki sinir sıkışması veya diğer olası nörolojik durumlar açısından detaylı bir inceleme yapılmasını sağlayacaktır. Kendi başınıza ilaç kullanmadan önce mutlaka uzman görüşü almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,270 soru

24,666,974 cevap

367,045 kullanıcı

...