12-13 haftalık hamileyim, ani hareketlerde sancı neden olur?

0 oy
499 göst.
16 Temmuz 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (870 puan) sordu
Sormak istediğim şu ki bazen anı oturup,kalktığımda ya da yatarken dogruldugumda falan bıçak batması gibi bir sancı oluyor.dontoruma pazartesi gitmiştim sormayı unutmuşum.sizde de oluyor mu ? Acaba rahim büyüyor diye mi ?
Gebelik haftası 12+3

8 Cevap

0 oy
16 Temmuz 2021 (12 puan) cevapladı
Bende de aynı durum oluyor bazen daha kontrolüme var diye soramadım bilen olursa burdan okuyayım bari
-Reklam-
0 oy
16 Temmuz 2021 (196 puan) cevapladı

Ani hareketten sakının dikkat edin her zaman. Hem rahim büyüyor hem bebek artık kasıklarınız da hassaslaşıyor. Ben 5 aylık hamileyim yataktan birden doğrulamıyorum bebek kasıklarıma doğru batıyor. Kendimi kaldıramıyorum:D

16 Temmuz 2021 (870 puan) yorumladı
Bı de bu akşam sanki karnında aşağıya doğru bir baskı var yürürken, korkuyorum açıkçası.acaba gaz mi diye de düşünüyorum.butun gün yattim bugün hucbir şey de yapmadım aslında
0 oy
16 Temmuz 2021 (1,559 puan) cevapladı
Bende de otururke oluyor ne kadar yavas otursam da yine oluyor
0 oy
16 Temmuz 2021 (618 puan) cevapladı
Biz 13+1 olduk bende ani bi şey yapmasam da durduk yere de oluyo bu sancı hatta alt tarafta da oluyor bende endişelenmiştim internetten araştırdım karın kasları gerildiği için oluyormuş normalmiş
16 Temmuz 2021 (870 puan) yorumladı
Aşağı doğru baskı da var bu akşam acaba gaz mi diye düşünüyorum ama korktum da .sizde de oldu mu hiç ?
16 Temmuz 2021 (618 puan) yorumladı
Hayır o tarz bi şey hissetmedim bebek daha pelvisten yukarı çıkmadığı ama büyüdüğü için öyle hissediliyo olabilir ayaklarınızı kaldırıp dinlenin bence endişe edilecek bir durum yoktur
0 oy
16 Temmuz 2021 (1,027 puan) cevapladı
Bende de oluyor bu durum hatta az önce bir bir kaç defa yaşadım yere oturup kalkarken ağrı oldu. Özellikle ani hareket ettiğimde de oluyor birden yataktan kalkarsam bıçak gibi ağrı saplanıyor ama uzunn sürmüyor. Ağrılar normaldir bence. Bu şekilde detaylı sormadım ama doktor ağrı normal demişti. Büyüdüğü için bel ağrısı da yapar kasık ağrısı da demişti. 
0 oy
16 Temmuz 2021 (1,780 puan) cevapladı
Bende 12.1 im bende de arada oluyor ama çok anlık oluyor Bende sormadım hıc doktora falan açıkçası 
0 oy
16 Temmuz 2021 (10 puan) cevapladı
13+6 haftalık hamileyim alt taraf dediğiniz yer halk arasında çatı denilen yerse bende de oluyor. 2 gün önce kontrole gittiğimde sordum. Rahim baskı yaptığı için olur normal dedi, yatıp dinlenince geçmiyor mu diye sordu. 
16 Temmuz 2021 (870 puan) yorumladı
Hayır daha yukarda bir önceki sezeryan çizgimin olduğu yerde tam .dediğiniz gibi baskıdan olabilir .yatınca sıkıntı yok yürürken oluyor
0 oy
16 Temmuz 2021 (125 puan) cevapladı
Bende 13+4 o tarz kasilmalarim ozellikle hamile oldgumu unutum birden kalkip oturunca , evet rahim buyuyup yukari cikmaya bebek hazirladigi icin bir sertlesme oliyor bendede

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

12-13 haftalık hamilelikte ani hareketlerde bıçak batması hissi normal mi?
12-13 haftalık gebelik sürecinde ani hareket, oturup kalkma veya pozisyon değiştirme sırasında hissedilen bıçak batması tarzındaki ağrılar genellikle rahim bağlarının gerilmesine bağlı olarak gelişen yuvarlak bağ ağrısıdır. Rahim bu haftalarda hızla büyüdüğü için rahmi tutan bağlar gerilir ve ani hareketlerde kısa süreli, keskin sancılara neden olabilir. Ancak bu ağrı dinlenmekle geçmiyorsa, şiddetliyse veya beraberinde kanama, ateş gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 13. haftada rahim büyümesi hangi belirtilerle kendini gösterir?
13. haftada rahim büyümesi genellikle kasık bölgesinde hafif kramplar, gerilme hissi ve ani hareketlerde bıçak saplanması gibi kısa süreli sancılarla kendini gösterir. Rahim artık pelvik boşluktan karın boşluğuna doğru yükseldiği için çevredeki kaslar ve bağlar üzerinde baskı oluşturur. Bu süreçte hissedilen hafif batmalar, bebeğin gelişimine bağlı olarak vücudun uyum sağlama çabasıdır ve genellikle normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 12. haftasında kasık ağrısı ne zaman doktora danışılmalıdır?
Hamileliğin 12. haftasında hissedilen kasık ağrısı, dinlenmeye rağmen geçmiyorsa, şiddeti giderek artıyorsa veya ağrıya eşlik eden vajinal kanama, su gelmesi, ateş ve kusma gibi ek şikayetler varsa mutlaka doktora başvurulmalıdır. Hafif ve kısa süreli batmalar genellikle rahim büyümesiyle ilişkilidir ancak tekrarlayan, düzenli veya şiddetli ağrılar idrar yolu enfeksiyonu veya diğer gebelik komplikasyonlarının habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık hamilelikte ani sancılar nasıl hafifletilebilir?
13 haftalık hamilelikte ani sancıları hafifletmek için en etkili yöntem hareketleri yavaşlatmak ve pozisyon değiştirirken kontrollü davranmaktır. Oturur pozisyondan kalkarken veya yataktan doğrulurken vücudunuzu aniden değil, önce yan dönerek ve destek alarak kaldırmak kaslarınızın ani gerilmesini önler. Ayrıca gün içinde uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen göstermek ve bol su tüketmek, rahim bağlarının daha esnek kalmasına yardımcı olarak bu tür sancıların azalmasını sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk üç ayında bıçak batması hissi neden olur?
Gebeliğin ilk üç ayında hissedilen bıçak batması hissinin en temel nedeni, rahmi destekleyen yuvarlak bağların bebeğin büyümesiyle birlikte gerilmesidir. Özellikle 12 ve 13. haftalarda rahim boyutu hızla arttığı için bu bağlar üzerindeki çekme kuvveti artar. Ani bir hareket, hapşırma veya öksürme bu bölgedeki sinir uçlarını uyararak anlık, keskin bir batma hissine yol açabilir; bu durum genellikle vücudun gebelik değişimlerine verdiği fizyolojik bir tepkidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,451 soru

24,669,328 cevap

367,168 kullanıcı

...