9 haftalık gebeyim, kahverengi akıntım ve kusmam var, düşük mü yapıyorum?

0 oy
1,283 göst.
19 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (487 puan) sordu
Stres yaptım 4 kere kustum kasik ağrılarım ve bel ağrım baş ağrım başladı hakszlik bişey yiyemedim tek sulu bişey icebildim ama çoğu kez kustum sonra kahve rengiye benzer akıntı gördüm iç camasirimda düşük mü yapıyorum napabilirim şuan korkuyorum 9. Haftam
Gebelik haftası 9+0

8 Cevap

0 oy
19 Temmuz 2021 (691 puan) cevapladı
Kahverengi leken geldiyse doktora git hemen derim ama diğer şeyleri bende çok yaşadım o haftadayken lekenmeyi hafife alma derim
-Reklam-
0 oy
19 Temmuz 2021 (1,895 puan) cevapladı
Dr gitmenizde fayda var,düşük riski varsa duruma göre iğne ilaç verir.
0 oy
19 Temmuz 2021 (1,452 puan) cevapladı
Canım lekelenmenın her turlusu kotudur acıle gıt hemen dusuk baslangıcı falan varsa mudahale edıyorlar hemen bekleme 
0 oy
19 Temmuz 2021 (151 puan) cevapladı
Sen yinede doktoruna git canım yerleşme kanaması diyorlar ama olmayabilir sağlığına dikkat et kendin için ve bebek için bişryler yemeye gayret göster istirahat et. 
0 oy
19 Temmuz 2021 (2,559 puan) cevapladı
Acile gözüksen ıyı olur en azından düşük olmasa bile kanama alanların varsa progestan fln verirler ayrıca benim düşüklerim de içimden birşey kopmuş gibi hissettim sonra çok hafıf kahverengi lekelenme arkasından 5 yada 10 dk sonra da inanılmaz bel ve karın agrısı başladı zaten sonrasında hastaneye bile yetişemedim
0 oy
22 Ağustos 2022 (143 puan) cevapladı
Canım hiç durma benimde aynısı oldu kalbi durmuştu inşallah senin öylr değildir rabbim yardımcın olsun 
0 oy
22 Ağustos 2022 (996 puan) cevapladı
Canım hemn kötü düşünme kahverengi akıntı bende 4 den fazla oldu doktorum Progestan verdi üç defa da iğne verdi kese etrafında kanama yoktu bebeğin sağlıklı dedi sende doktora görün zaten kontrol edip müdahale eder 
0 oy
22 Ağustos 2022 (1,037 puan) cevapladı
Düşük değil canım bence korkutma kendini kusmaktan dolayı kasildigin için olmuştur ilk zamanlarda benim de öyle idi doktora git ama progestan vermişti doktor bana o iyi gelir inşallah mutlaka yarın hastaneye git birde mide bulantısı için de ilaç kullanman gerekir korkutma kendini inşallah kötü birsey olmaz. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 haftalık gebelikte kahverengi akıntı düşük belirtisi midir?
9 haftalık gebelikte görülen kahverengi akıntı her zaman düşük belirtisi değildir ancak mutlaka ciddiye alınmalıdır. Yerleşme kanaması, rahim ağzındaki hassasiyet veya enfeksiyon gibi masum nedenleri olabileceği gibi düşük tehdidinin de bir işareti olabilir. Bu durumu netleştirmek için en kısa sürede bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak ultrason muayenesi yaptırmanız gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 9. haftasında şiddetli mide bulantısı ve kusma normal mi?
Gebeliğin 9. haftasında mide bulantısı ve kusma, hormon artışına bağlı olarak oldukça yaygın görülen durumlardır. Ancak günde 4 defadan fazla kusma, sıvı alımının engellenmesi ve halsizlik gibi durumlar vücudun susuz kalmasına (dehidratasyon) yol açabilir. Eğer hiçbir şey yiyip içemiyorsanız, elektrolit dengenizin bozulmaması için bir sağlık kuruluşuna giderek doktor kontrolünde serum desteği almanız gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kasık ve bel ağrısı düşük belirtisi olabilir mi?
Gebelikte kasık ve bel ağrısı, rahim büyümesi ve bağların esnemesi nedeniyle sıkça yaşanır. Ancak bu ağrılara kahverengi veya kırmızı renkli vajinal kanama eşlik ediyorsa, bu durum düşük tehdidi veya başka bir gebelik komplikasyonunun habercisi olabilir. Şiddetli ve geçmeyen ağrılarda, özellikle kanama şüphesi varsa vakit kaybetmeden tıbbi destek almanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük yapıp yapmadığımı nasıl anlarım?
Düşük yapıp yapmadığınızı anlamanın tek kesin yolu bir uzman hekim tarafından yapılan fiziksel muayene ve ultrason tetkikidir. Vajinadan parça düşmesi, şiddetli kramplar ve durdurulamayan kanama düşük belirtileri arasındadır. Sadece akıntı ve ağrı üzerinden bir teşhis koymak mümkün değildir; bu nedenle belirtileri kendi başınıza yorumlamak yerine mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurarak gebelik kesesinin durumunu kontrol ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kusma ve ağrı şikayetlerinde ne zaman doktora gidilmeli?
Gebelikte hiçbir şey yiyip içemediğinizde, sürekli kusmaya bağlı sıvı kaybı yaşadığınızda veya vajinal kanama gördüğünüzde acilen doktora gitmelisiniz. Özellikle 9. haftada yaşanan şiddetli ağrılar ve renkli akıntılar, gebeliğin takibi ve sağlığı açısından ihmal edilmemesi gereken riskli durumlardır. Doktorunuz, bebeğin kalp atışlarını ve rahim ağzı açıklığını kontrol ederek durumunuz hakkında en doğru bilgiyi verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 662 göst.
13 Nisan 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Esmanr (260 puan) sordu
0 oy
7 cevap 698 göst.
22 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Elcin123 (292 puan) sordu
0 oy
20 cevap 7,855 göst.
0 oy
6 cevap 732 göst.
6 Kasım 2023 Hamilelikte Testler kategorisinde Gulkdr (1,056 puan) sordu

1,512,216 soru

24,666,322 cevap

367,000 kullanıcı

...