33+6 haftalık hamileyim, nabzım 190 çıkıyor, normal mi?

0 oy
278 göst.
20 Temmuz 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (1 puan) sordu

Ben 33+6haftadyim kalp atışın o kadar hızlı atıyor ki bu normal mı sizce tansiyonum biraz düşmüş  ama kalp atışım 190 gösteriyor bu normal mı değil mi acaba

image

Gebelik haftası 33+6
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
20 Temmuz 2021 (222 puan) cevapladı
İnanılmaz yüksek. 

Doktorunuza resmini atın.

Sakin olun derin derin nefes alın yatın dinlenin.

Ama doktorunuza muhakkak ulaşın.

Sıcaklardandır Malesef 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 33 haftada kalp atışının 190 olması normal mi?
Hamilelikte dinlenme halindeyken kalp atış hızının 190 olması normal kabul edilmez ve mutlaka tıbbi değerlendirme gerektirir. Yetişkinlerde normal nabız aralığı 60-100 atım arasındadır; 100'ün üzerindeki değerler taşikardi olarak adlandırılır. Bu kadar yüksek bir nabız hızı, kalp veya vücut sağlığınız üzerinde ciddi bir baskı oluşturabilir, bu nedenle vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon düşmesi ve nabız yüksekliği neden olur?
Gebelikte tansiyon düşüklüğü ve buna eşlik eden yüksek nabız, vücudun kan basıncını dengeleme çabası veya dehidrasyon, anemi ya da hormonal değişimler gibi faktörlerden kaynaklanabilir. Vücudunuz düşük kan basıncını telafi etmek için kalbi daha hızlı çarpmaya zorluyor olabilir. Ancak 190 gibi yüksek bir nabız değeri, altta yatan başka bir kardiyak veya sistemik durumun habercisi olabileceği için uzman bir doktor tarafından incelenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık gebelikte çarpıntı ve düşük tansiyon durumunda ne yapmalı?
33 haftalık gebelikte yüksek nabız ve tansiyon düşüklüğü yaşıyorsanız, öncelikle sakin kalarak hemen dinlenmeye geçmeli ve durumu takip etmelisiniz. Eğer çarpıntıya nefes darlığı, göğüs ağrısı, baş dönmesi veya bayılma hissi eşlik ediyorsa acilen en yakın acil servise gitmeniz gerekir. Evde kendi başınıza müdahale etmeye çalışmak yerine, durumu bir kadın doğum uzmanı veya kardiyolog ile paylaşarak EKG gibi gerekli tetkiklerin yapılmasını sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kalp atış hızı kaç olmalıdır?
Sağlıklı bir gebelikte istirahat halindeki kalp atış hızı genellikle dakikada 70 ile 100 atım arasında seyretmektedir. Gebelik süresince kan hacmi arttığı için nabızda hafif bir yükselme beklenen bir durum olsa da, 120'nin üzerindeki değerler mutlaka dikkatle takip edilmelidir. 190 atım gibi çok yüksek değerler, vücudun normal fizyolojik sınırlarının çok üzerinde olduğu için acil tıbbi yardım gerektiren bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kalp çarpıntısı ne zaman tehlikeli olur?
Hamilelikte kalp çarpıntısı; göğüs ağrısı, nefes almada güçlük, şiddetli baş dönmesi, tansiyon dengesizliği veya bilinç kaybı ile birlikte seyrediyorsa tehlikelidir. Nabzınızın 190 gibi çok yüksek seviyelere çıkması, kalbin yeterince kan pompalayamamasına veya ritim bozukluklarına neden olabilir. Bu belirtileri hafife almamalı, bebeğinizin ve kendi sağlığınızın güvenliği için bir uzman hekimin görüşünü almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 182 göst.
7 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mendulun (323 puan) sordu
0 oy
3 cevap 235 göst.
0 oy
7 cevap 514 göst.
4 Mart 2023 Doğum kategorisinde Yvz720233 (107 puan) sordu

1,512,234 soru

24,666,647 cevap

367,028 kullanıcı

...