38+3 haftalık sezaryen sonrası ağrılarım ne zaman geçer?

0 oy
566 göst.
20 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (615 puan) sordu
38+3 spinal  oldum kizlar kizim kilosu 3.200 . Dun sabah 10.30da geldi prensesim.  Bugun geldik eve. Ilk dogumum  11 yil once normaldi. Sezeryan beni yordu heryerim agriyor yürürken  zorlaniyorum  ins en kisa zamanda kendime gelirim. Bakacak kimsem yok çünkü  yarindan  sonra :( kocadan zaten fayda yok annem 4 ay oldu vefat edeli :(
Gebelik haftası Doğdu

5 Cevap

+2 oy
20 Temmuz 2021 (178 puan) cevapladı
Kocadan neden fayda yok pardon da yaparken iyiydi diyeceğim kusura bakmayın yardım etmeli iki çocukla yipranirsiniz Allah kolaylık versin eşiniz de mutlaka yanınızda olmalı yoksa iki çocukla zor olur hayırlı olsun
-Reklam-
0 oy
20 Temmuz 2021 (1,711 puan) cevapladı
Rabbim sağlıkla rahatlıkla büyütmeyi nasip etsin inşallah ailesine hayırlı bir evlat olması dileğiyle ayrıca başınız sağolsun inşallah tez zamanda tüm ağrılarınız geçer 
0 oy
20 Temmuz 2021 (635 puan) cevapladı
Gözün aydın kuzum rabbim analı babalı büyütsün inşallah hayırlı bir evlat olsun inşallah rabbim tez vakitte şifa versin inşallah 
0 oy
20 Temmuz 2021 (572 puan) cevapladı
Ay canım kıyamam sana ama şöyle düşün Rabbim varya darda koymuyor. Allah'ım yar ve yardımcın olsun gözün aydın. Benim annem varda kuzum bakmayi beceremez. Ben normal yaparım altta 10 15 dikiş kalkar işimi kendim yaparım. İyi olsun yeter diyorsun. Eşim ful çalışıyor çalışmasa da makarna yapmayı beceremez. 2 çocuk var. Annem 2. Çocukta hastanede yerime yatıp uyumuştu yanımda ki abla o değilde sen ona bakıyorsun demişti. Canını sıkma Rabbim yavrularına sağlık versin. Sana da güç kuvvet.❤️
0 oy
20 Temmuz 2021 (212 puan) cevapladı
Öncelikle Allah'ım analı babalı büyütsün prensesi bizim bu bayanların herşeyi tek başımıza yapmamız üstümüze sanki bzm görevimizmis gibi yuklenilmesi beklenilmesi nedendir acaba kim karar vermiş buna kim yuklmemis bu sorumlulugu tek bayana afedersin ama yaparken ikimzde bakarken niye sadece anne

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğumdan sonra iyileşme süreci ortalama ne kadar sürer?
Sezaryen sonrası tam iyileşme süreci genellikle 6 ila 8 hafta arasında sürer ancak ilk 1-2 hafta hareket kısıtlılığı ve ağrıların olması normaldir. İlk günlerde ayağa kalkmak zor gelse de, doktorunuza danışarak kısa yürüyüşler yapmak bağırsak hareketlerini hızlandırır ve iyileşmeyi destekler. Bu süreçte ağır kaldırmaktan kaçınmalı ve vücudunuzu dinlendirerek zorlayıcı hareketlerden uzak durmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası ağrılarla başa çıkmak için evde neler yapılabilir?
Sezaryen sonrası ağrıları hafifletmek için en önemli adım düzenli ağrı kesici kullanımı ve doğru yatış pozisyonudur. Yataktan kalkarken veya yatakta dönerken karnınızı bir yastıkla desteklemek dikiş yerlerindeki baskıyı azaltır. Ayrıca, bol su tüketmek ve lifli gıdalarla beslenmek gaz sancılarını azaltarak iyileşme sürecini hızlandıracaktır. Ağrılarınız dayanılmaz boyuta ulaşırsa veya dikiş yerlerinde kızarıklık, ateş gibi belirtiler olursa mutlaka doktorunuza başvurun.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğum yapmış ve yardıma ihtiyacı olan anneler için destek imkanları nelerdir?
Yeni doğum yapmış anneler için fiziksel toparlanma sürecinde destek almak hem ruhsal hem de bedensel sağlık için kritiktir. Eğer aile desteği yoksa, belediyelerin evde bakım hizmetleri, sosyal hizmetler veya profesyonel bebek bakımı destekleri değerlendirilebilir. Ayrıca, bebeğin uyuduğu saatlerde annenin mutlaka dinlenmesi ve ev işlerini ikinci plana atarak sadece kendi ve bebeğinin ihtiyaçlarına odaklanması bu süreçte oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38. haftada sezaryen ile doğum yapmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
38. haftada yapılan sezaryen, bebeğin gelişimini tamamladığı ve doğumun planlı gerçekleştiği güvenli bir yöntemdir. Avantajı doğumun öngörülebilir olmasıdır; dezavantajı ise cerrahi bir işlem olduğu için vücudun toparlanma süresinin normal doğuma göre daha uzun olmasıdır. Ameliyat sonrası ilk günlerde hareket zorluğu yaşanması beklenen bir durumdur ve vücudun dikiş bölgesindeki dokuları onarması zaman gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası yürüme zorluğu çekilmesi normal midir ve nasıl geçer?
Sezaryen sonrası ilk günlerde yürüme zorluğu çekilmesi cerrahi kesi ve spinal anestezi etkisiyle oldukça normaldir. Yürürken zorlanmanızın sebebi karın kaslarınızın kesilmiş olması ve vücudunuzun henüz travmayı atlatamamış olmasıdır. Yavaş adımlarla, öne doğru hafif eğilerek ve kendinizi zorlamadan yürümeye çalışmak, kan dolaşımını hızlandırarak ödemin atılmasını ve ağrıların zamanla azalmasını sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,566 cevap

366,955 kullanıcı

...