Mide ekşimesi varken soda içmek zararlı mı?

0 oy
270 göst.
22 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (261 puan) sordu
Soda içmek zararlı mı mide eksimem var
Gebelik haftası 31haftalik
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

3 Cevap

0 oy
22 Temmuz 2021 (366 puan) cevapladı
Hic bir zararı yok canim sade maden suyunu zaten tavsiye ediyolar ama ben arada meyvelide içtim cok şükür bi sorun yok 
-Reklam-
0 oy
22 Temmuz 2021 (924 puan) cevapladı
Soda değil doğal maden suyuysa eğer her gün içilebilir içilmesi iyi hatta. Ben her gün bir tane içiyorum 
0 oy
22 Temmuz 2021 (934 puan) cevapladı
Cnm soda zaten zararlı bir içecektir. Ama maden suyunu icebilirsin.bol minerallidir doktorlara madensuyu bu öneriyor.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Mide ekşimesi varken soda içmek iyi gelir mi?
Mide ekşimesi varken sade soda içmek, içerdiği mineraller sayesinde mide asidini geçici olarak nötralize edebilir ve rahatlama sağlayabilir. Ancak sodanın içine eklenen limon veya meyve aromaları asitli yapıyı artırarak şikayetlerinizi daha da kötüleştirebilir. Bu nedenle mide yanması hissedildiğinde sade maden suyu tercih edilmeli ve yavaş yavaş tüketilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mide ekşimesine iyi gelen maden suyu nasıl seçilmeli?
Mide ekşimesi için maden suyu seçerken mutlaka içeriğinde şeker, tatlandırıcı veya meyve aroması bulunmayan %100 doğal sade maden sularını tercih etmelisiniz. Aromalı veya gazlı içecekler mide mukozasını tahriş edebileceği için şikayetleri artırabilir. Ayrıca, yüksek sodyum içeren maden suları tansiyon sorunu olan kişilerde dikkatli tüketilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mide ekşimesi neden olur ve nasıl geçer?
Mide ekşimesi genellikle mide asidinin yemek borusuna kaçması sonucu oluşur ve sindirimi zor gıdalar, kafein veya aşırı yağlı beslenme bu süreci tetikler. Hafifletmek için yemeklerden hemen sonra uzanmamalı, öğünleri küçültmeli ve mideyi yormayan besinlere yönelmelisiniz. Eğer ekşime kronik bir hal almışsa, uzman bir doktora danışarak bir tedavi planı oluşturulması gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mide yanmasına karşı soda günde ne kadar içilmeli?
Mide yanması şikayetiniz varsa günde 1 veya en fazla 2 şişe sade maden suyu içmek genellikle güvenli kabul edilir. Aşırı tüketim, maden suyunun içerdiği yüksek mineral ve tuz dengesi nedeniyle mideyi yorabilir veya vücutta ödem oluşumuna yol açabilir. Herhangi bir sağlık sorununuz yoksa, dengeli tüketim mide asidini dengelemek için yeterli olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mide ekşimesi için sodanın içine ne katılır?
Mide ekşimesi için sodanın içine herhangi bir asitli madde (limon gibi) eklenmemelidir, çünkü bu durum mide yanmasını tetikleyebilir. Sade maden suyu tek başına mide asidini dengeleyici etki gösterir. Eğer mide yanmanız çok şiddetliyse, sodayı oda sıcaklığında içmek soğuk içmeye göre mideyi daha az irite edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,191 soru

24,666,078 cevap

366,981 kullanıcı

...