30 haftalık hamileyim, 2 haftada bir mi kontrole gitmeliyim?

0 oy
519 göst.
27 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
Sizce 
Gebelik haftası 27

7 Cevap

0 oy
27 Temmuz 2021 (567 puan) cevapladı
Gebeliğinizin durumuna bağlı olarak doktorunuz 2 haftada bir çağırabilir. 
-Reklam-
0 oy
27 Temmuz 2021 (165 puan) cevapladı
Bana doktorum 32 haftaliktan sonra haftada bir geleceksin dedi canim
0 oy
27 Temmuz 2021 (419 puan) cevapladı
Ben 29 haftaliknoldugumda  doktorum 3 haftada bi görelim seni dedi şuan 34 haftadayim
0 oy
27 Temmuz 2021 (691 puan) cevapladı
Riskli gebeliğim var 34 um bu haftadan sonra iki haftada bir sesledi
0 oy
27 Temmuz 2021 (2,326 puan) cevapladı
31 haftada gittiğimde 3 hafta sonra gel dedi doktor 
0 oy
27 Temmuz 2021 (1,523 puan) cevapladı
Ben 31 de gittim 3 hafta sonra gel dedi nst ye gireceğim
0 oy
27 Temmuz 2021 (1,572 puan) cevapladı
32 haftadayım 2 hafta sonra çağırdı normalde 30 a kadar ayda 1 diyodu 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 30. haftadan sonra doktor kontrolleri ne sıklıkla yapılır?
Hamileliğin 30. haftasından itibaren doktor kontrolleri genellikle 2 haftada bir olacak şekilde planlanır. 36. haftadan sonra ise bu süreç haftalık kontrollere dönüşür. Bu dönemde bebeğin gelişimi, su miktarı ve rahim ağzı durumu daha yakından takip edilerek olası riskler erken dönemde tespit edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 36. haftadan sonra muayene sıklığı nasıl değişir?
Gebelikte 36. haftaya ulaşıldığında doktorunuz muayene sıklığını haftada bire düşürür. Doğuma yaklaşılan bu son düzlükte, bebeğin pozisyonu, kalp atışları ve annenin genel sağlık durumu her hafta düzenli olarak değerlendirilir. Bu takip süreci doğum eyleminin sağlıklı bir şekilde başlamasını sağlamak adına kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık gebelikte doktor randevusu neden daha sıklaşır?
30. haftadan sonra randevuların sıklaşmasının temel nedeni, üçüncü trimesterde bebeğin büyüme hızının artması ve anne adayında oluşabilecek tansiyon veya şeker gibi gebelik komplikasyonlarının daha yakından izlenmesi gerekliliğidir. Sık kontroller sayesinde bebeğin gelişimindeki olası bir yavaşlama veya anne sağlığını etkileyen durumlar anında fark edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son döneminde doktor kontrollerine gitmek neden zorunludur?
Gebeliğin son dönemindeki kontroller, doğumun güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için gerekli olan tüm hazırlıkların ve tıbbi değerlendirmelerin yapılmasını sağlar. Bu randevular sayesinde doktorunuz bebeğin kilo artışını, suyunun yeterliliğini ve doğum kanalına giriş sürecini takip ederek herhangi bir acil duruma karşı hazırlıklı olmanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftadan sonra kontrole gitmezsem ne olur?
30. haftadan sonra kontrollere gitmemek, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi), bebeğin gelişme geriliği veya su azalması gibi sessiz ilerleyebilen risklerin gözden kaçmasına neden olabilir. Düzenli takip, hem anne hem de bebek sağlığı açısından hayati bir güvenlik önlemidir ve gebeliğin sorunsuz tamamlanması için ihmal edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 885 göst.
0 oy
5 cevap 571 göst.
0 oy
6 cevap 456 göst.
0 oy
10 cevap 472 göst.
21 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu

1,512,590 soru

24,671,131 cevap

367,268 kullanıcı

...