12 yıl sonra 20. haftada tetanoz aşısı yaptırmalı mıyım?

0 oy
474 göst.
27 Temmuz 2021 Hamilelikte Testler kategorisinde (285 puan) sordu
Merhaba kızlar, ikinci hamileliğim 12 sene sonra 20.haftamdayim tetanoz aşısı gerekli mi yaptırmalıyım

5 Cevap

0 oy
27 Temmuz 2021 (785 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Kesinlikle yaptirmalisin canım ameliyatta Allah korusun dkisi iğne normalde olsa sezeryanda olsa olacak. 
-Reklam-
0 oy
27 Temmuz 2021 (146 puan) cevapladı
7 sene gecince yapılmalı diye biliyorum sizin 12 sene olmus buyuk ihtimalle yaptirmalisiniz
0 oy
27 Temmuz 2021 (988 puan) cevapladı
Kaç doz vurulmuştunuz? 5e tamamladıysanız ömür boyu koruyor 
0 oy
27 Temmuz 2021 (227 puan) cevapladı
İlk hamileliğiöde olmamıştım, bu hamileliğimde olurmuyum bilmiyorum 
0 oy
27 Temmuz 2021 (2,167 puan) cevapladı
Tabiki canim kesinlikle yaptirmalisin normal de olsa sezeryanda olsa çok cok onemli

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 20. haftada tetanoz aşısı yaptırmak gerekli mi?
Evet, hamilelik döneminde tetanoz aşısı hem annenin hem de bebeğin sağlığını korumak adına uzmanlar tarafından önerilen rutin bir aşıdır. Gebeliğin 20. haftası, aşının uygulanması için uygun bir dönemdir ve özellikle yenidoğan tetanozunu önlemek amacıyla yapılması büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
12 yıl aradan sonra ikinci hamilelikte tetanoz aşısı neden yapılır?
Aşı üzerinden uzun yıllar geçtiğinde bağışıklık düzeyi azaldığı için, 12 yıl sonra gerçekleşen hamilelikte tetanoz aşısının tekrarlanması gerekir. Vücuttaki antikor seviyesini yeniden yükselterek hem doğum sırasında hem de bebeğin ilk aylarında koruyuculuk sağlamak hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tetanoz aşısı kaç doz olarak uygulanır?
Hamilelikte tetanoz aşısı genellikle gebelik takvimine göre 2 doz şeklinde uygulanmaktadır. İlk doz 20. haftadan itibaren, ikinci doz ise genellikle ilk dozdan en az 4 hafta sonra yapılacak şekilde planlanır; ancak aşı geçmişinize göre doktorunuz özel bir doz şeması belirleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tetanoz aşısı yaptırmanın bebeğe bir zararı olur mu?
Gebelik döneminde uygulanan tetanoz aşısının bebeğe herhangi bir zararı yoktur, aksine aşı sayesinde annede oluşan antikorlar plasenta yoluyla bebeğe geçerek onu yenidoğan tetanozuna karşı korur. İnaktif (ölü) bir aşı olduğu için güvenle uygulanabilen, dünya genelinde kabul görmüş bir koruma yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası hamilelikte yan etkiler nelerdir?
Tetanoz aşısı sonrası en sık görülen yan etkiler aşı yapılan bölgede hafif ağrı, şişlik veya kızarıklıktır. Bazı hamilelerde nadiren hafif ateş veya halsizlik görülebilir; bu belirtiler genellikle 24-48 saat içerisinde kendiliğinden geçer ve ciddi bir sağlık riskine işaret etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,748 soru

24,673,332 cevap

367,397 kullanıcı

...