Tahlillerim normal çıkmasına rağmen neden antibiyotik içiyorum?

0 oy
387 göst.
27 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (273 puan) sordu

Hersey normal cikmis ona rağmen antibiyotik yazdı doktorum anlayan varsa bakabilirmi resimlere 

image

image

Gebelik haftası 32.5

4 Cevap

0 oy
27 Temmuz 2021 (618 puan) cevapladı
Herşeyin normal olduğunu nerden çıkardınız Nitrit Protein Lökosit hep pozitif çıkmış bunlar zaten idrar yolu enfeksiyonu tanısı koymak için gerekli olan sonuçlar
27 Temmuz 2021 (273 puan) yorumladı
Bilmediğim için sordum orda değerler normal yazınca normal zannettim
27 Temmuz 2021 (618 puan) yorumladı
Normal yazmıyor ki referans aralığı verilmiş sizin değerleriniz sağda yazanlar
27 Temmuz 2021 (273 puan) yorumladı
Tm tsk ederim
-Reklam-
0 oy
27 Temmuz 2021 (1,100 puan) cevapladı
İdrarda enfeksiyon var geçmiş olsun
27 Temmuz 2021 (273 puan) yorumladı
Sağol cnm
0 oy
27 Temmuz 2021 (278 puan) cevapladı
Siz 24 -25 haftalarda test yaptırdıniz mı idrar kan falan bana ilk ay yapılan dışında bişey yapılmadı hiç 
27 Temmuz 2021 (273 puan) yorumladı
Kan her ay bakılıyor idrar ilk defa yapildi
0 oy
27 Temmuz 2021 (278 puan) cevapladı
İdrarda protein pozitif çıkmış sanırım o da pozitif olması gebelik zehirlenmesi preaklamsi deniyo galiba bilgim yokda onu tetiklermiş galiba ve enfeksiyon var ondan vermiştir 
27 Temmuz 2021 (273 puan) yorumladı
İlk hamileliğim zehirlenme nedeniyle erken doguma sebep oldu inşallah bunda hafif geciririm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tahlil sonuçlarım normalken doktorum neden antibiyotik verdi?
Laboratuvar sonuçları normal görünse bile doktorlar fiziksel muayene bulguları, hastanın şikayetleri ve gizli enfeksiyon risklerini değerlendirerek antibiyotik reçete edebilirler. Bazı durumlarda kan değerlerine yansımayan ancak klinik olarak tedavi edilmesi gereken lokal enfeksiyonlar antibiyotik kullanımını zorunlu kılar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan ve idrar tahlili temiz çıkmasına rağmen enfeksiyon olabilir mi?
Evet, kan ve idrar tahlilleri her zaman vücudun her bölgesindeki enfeksiyonu göstermeyebilir. Özellikle doku enfeksiyonları veya yeni başlayan süreçlerde tahliller normal çıkabilir ancak doktorunuz muayene sırasında tespit ettiği belirtilere dayanarak tedaviye başlamayı uygun görebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorun verdiği antibiyotiği tahlillerim temizse kullanmalı mıyım?
Doktorunuzun klinik gözlemlerine dayanarak yazdığı antibiyotiği kullanmanız, enfeksiyonun ilerlemesini önlemek açısından kritiktir. Tahlil sonuçları genel sağlık durumunuzu gösterse de doktorunuzun fiziksel muayenede gördüğü durum, tahlil sonuçlarından daha belirleyici bir tanı aracı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Enfeksiyon tanısı konulması için tahlillerde hangi değerlere bakılır?
Enfeksiyon varlığını belirlemek için genellikle CRP, beyaz kan hücresi (WBC) ve nötrofil değerlerine bakılır. Ancak bu değerler bazen normal sınırlar içinde kalsa bile vücuttaki inflamasyon veya bakteri aktivitesi doktor tarafından klinik olarak takip edilerek tedavi süreci başlatılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Antibiyotik tedavisine başlamadan önce ikinci bir görüş almalı mıyım?
Eğer doktorunuzun reçete ettiği antibiyotiğin nedenini tam olarak anlamadıysanız, tedaviye başlamadan önce doktorunuza şüphelerinizi sorabilir ve neden bu ilacı verdiğini detaylandırmasını isteyebilirsiniz. İletişim eksikliğini gidermek, tedaviye uyumunuzu ve iyileşme sürecinizi olumlu yönde etkileyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,473 soru

24,669,595 cevap

367,184 kullanıcı

...