36 haftalık hamileyim, kontrole ne zaman gitmeliyim?

0 oy
433 göst.
27 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (176 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar 36 haftalığım kontrole ne zaman gitmeliyim

5 Cevap

0 oy
27 Temmuz 2021 (180 puan) cevapladı
36dan sonra 2 haftada bir gidiliyor canım. 38. Haftanda git
-Reklam-
0 oy
27 Temmuz 2021 (2,136 puan) cevapladı
Ben o haftalara gelmedim ama o haftalarda bir haftada bir çağırıyorlar diye biliyorum burda okuduğum kadarıyla
0 oy
27 Temmuz 2021 (1,040 puan) cevapladı
Doktorunuz bir şey demedi mi :)) biz 34+5 olduk her hafta çağıracam dedi bizim biraz sıkıntılı :))
0 oy
27 Temmuz 2021 (302 puan) cevapladı
Bende 34haftalık hamileyim doktorum  haftada 1 geliceksin nst çekeceğiz dedi
0 oy
27 Temmuz 2021 (22 puan) cevapladı
35 haftalığım nst çekildi ve bi sıkıntı çıkmazsa bundan sonra her hafta geleceksin bi skıntı çıkarsa 3 4 güne dedi bence çok geçe bırakmayın her hafta gidin 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık hamileyim, hastane kontrollerine ne sıklıkla gitmeliyim?
36. haftadan itibaren gebelik takipleri genellikle haftalık olarak yapılır. Doğuma yaklaşıldığı için doktorunuz bebeğin gelişimini, su miktarını ve rahim ağzı durumunu daha yakından izlemek isteyecektir. Herhangi bir risk faktörü yoksa, 36. haftadan itibaren haftada bir kez kontrole gitmeniz standart bir uygulamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36. haftada hastaneye gitmeyi gerektiren acil durumlar nelerdir?
36. haftada bebek hareketlerinde belirgin azalma, vajinal kanama, su gelişi, şiddetli karın ağrısı veya düzenli kasılmalar yaşarsanız vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. Bu belirtiler doğumun başladığının veya bebeğin strese girdiğinin habercisi olabilir. Ayrıca görme bozukluğu, şiddetli baş ağrısı veya ani ödem gibi durumlar da acil tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte yapılan NST testi neden önemlidir?
NST (Non-Stres Test), 36. haftadan itibaren yapılan kontrollerin en önemli parçasıdır ve bebeğin kalp atışları ile rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak kaydeder. Bu test sayesinde bebeğin oksijensiz kalıp kalmadığı ve doğum sancılarının başlayıp başlamadığı net bir şekilde anlaşılır. Haftalık kontrollerin ana amacı bu testle bebeğin sağlığını güvence altına almaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36. haftadan sonra doktor randevusu nasıl planlanmalıdır?
36. haftadan doğuma kadar olan süreçte doktorunuzla olan randevularınızı aksatmamak için bir sonraki kontrol tarihinizi her muayene çıkışında netleştirin. Doktorunuz risk durumuna göre sizi daha sık görmek isteyebilir veya süreç normal ilerliyorsa haftalık rutin takvime sadık kalacaktır. Randevularınızı mutlaka düzenli tutarak olası komplikasyonların erken teşhis edilmesini sağlayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36. haftada çatı muayenesi ne zaman yapılır?
Çatı muayenesi genellikle 37. veya 38. haftadan itibaren, normal doğuma uygunluk durumunu değerlendirmek için yapılır. 36. haftadaki kontrolünüzde doktorunuz doğum planlaması hakkında sizi bilgilendirecek ve çatı muayenesinin ne zaman uygun olacağına karar verecektir. Bu muayene, doğum kanalının bebeğin geçişine uygun olup olmadığını belirlemek için kritik bir adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,267 soru

24,666,944 cevap

367,044 kullanıcı

...