32 haftalık hamileyim, grip oldum ve çok kötüyüm ne yapmalıyım?

0 oy
246 göst.
28 Temmuz 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (127 puan) sordu
32 haftalık hamileyim dün doktora gittik ne tat alabiliyorum ne koku çok kötüyüm covid testi yaptılar negatif çıktı 2 gündür hapşırmaktan çocuğu doğurucam artık doktorlar da bişey yapmıyor kendi kendine atlatan var mı gripi acaba 
Gebelik haftası 32

1 cevap

0 oy
28 Temmuz 2021 (55 puan) cevapladı
Testin negatif çıkmış olabilir  ama birkac gun sonra da pozitif olabiliyor. Aynısını bende yaşadım cok kötü durumdayım. Sadece parol ağrı kesici veya parol serum kullanabiliyorsun. Temas ettiğin birileri varsa 1 haftaya onlarda da ayni yakınmalar olacaktır. Bence testini tekrar yaptırmani tavsiye ederim. Bolbol su icmen ve taze meyve tuketmen gerekir. Cigerlerine inmemesi bol sıvı tüket mutlaka. Gecmis olsun 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32 haftalık hamileyken şiddetli grip ve koku kaybı normal mi?
32 haftalık hamilelikte koku ve tat kaybı ile seyreden şiddetli grip belirtileri, bağışıklık sisteminin gebelikte değişmesi nedeniyle daha zor atlatılabilir. Bu belirtiler her ne kadar covid testinde negatif çıksa da vücudun bir enfeksiyonla savaştığını gösterir. Hamilelikte yüksek ateş, nefes darlığı veya şiddetli öksürük gibi durumlar oluşursa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte geçmeyen hapşırma bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte hapşırmak, karın kaslarının ani kasılmasına neden olsa da bebek, amniyon sıvısı ve rahim içindeki koruyucu yapılar sayesinde bu sarsıntılardan doğrudan etkilenmez. Ancak 32. haftada şiddetli ve sürekli hapşırma, pelvik taban üzerinde baskı yaparak idrar kaçırma veya kasık ağrısı gibi şikayetleri tetikleyebilir. Hapşırma krizleri sırasında karın bölgesini hafifçe desteklemek rahatlama sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gribi evde doğal yöntemlerle nasıl atlatabilirim?
Hamilelikte grip sürecini evde atlatmak için öncelikle bol sıvı tüketerek vücudun nem dengesini korumak ve istirahat etmek en önemli adımdır. C vitamini içeren meyveler tüketmek, odayı sık sık havalandırmak ve burun tıkanıklığı için tuzlu su (serum fizyolojik) damlaları kullanmak belirtileri hafifletebilir. Ancak bitkisel çaylar veya herhangi bir ilaç kullanmadan önce mutlaka gebeliğinizi takip eden doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Grip olan hamileler ne zaman doktora gitmelidir?
Grip belirtileri olan bir hamile; 38 dereceyi aşan yüksek ateş, geçmeyen şiddetli öksürük, nefes almada zorluk veya bebeğin hareketlerinde azalma fark ettiği anda vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalıdır. Gebeliğin son dönemlerinde enfeksiyonun seyri farklılık gösterebileceği için doktorunuzun önereceği güvenli tedavi protokollerini uygulamak, hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte koku ve tat kaybı neden olur?
Hamilelikte koku ve tat kaybı, genellikle üst solunum yolu enfeksiyonlarına bağlı burun tıkanıklığı ve mukozanın ödemlenmesi sonucu ortaya çıkar. Viral enfeksiyonlar koku sinirlerini geçici olarak etkileyebilir; bu durum genellikle grip veya soğuk algınlığı süreci hafifledikçe kendiliğinden düzelir. Belirtiler 1 haftadan uzun sürerse veya şiddetlenirse altta yatan başka bir enfeksiyon riskine karşı doktor kontrolü gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,669 soru

24,672,115 cevap

367,312 kullanıcı

...