20 haftalık hamileyim tetanoz aşısı olmadım, ne yapmalıyım?

0 oy
986 göst.
29 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (12 puan) sordu
Merhaba hanımlar ben 20-4gunluk oldum tetanoz aşısı  olmadım daha sağlık ocağından beni aramadilar postlarinizi okuyorum herkes aşı  olmuş ne yapmaliyim bir sakıncası olurmu
Gebelik haftası 20-4

18 Cevap

0 oy
29 Temmuz 2021 (25 puan) cevapladı
Merhaba beni de aramamışlardı ben kendim arayıp haber verdim o şekilde aşımı da oldum bence siz kendiniz arayın bazen sistemlerine bildirilmemiş olabiliyormuş bana sağlık ocağından o şekilde söylenilmişti
29 Temmuz 2021 (12 puan) yorumladı
Tesekur ederim yarın ilk işim bu olacak
29 Temmuz 2021 (25 puan) yorumladı
Rica ederim:)
-Reklam-
0 oy
29 Temmuz 2021 (61 puan) cevapladı
Atlamış olmalılar kendiniz iletişime geçin bence 
0 oy
29 Temmuz 2021 (681 puan) cevapladı
Senin gitmen gerekiyor o kadar hasta var seni aramsini bekleme 
29 Temmuz 2021 (12 puan) yorumladı
Ilginiz için tesekur ederim
0 oy
29 Temmuz 2021 (85 puan) cevapladı
Kaydınızı olusturdularmi siz arayın yada bi gidin isterseniz 30 haftaya kadar yapılabiliyor aşı
29 Temmuz 2021 (12 puan) yorumladı
Kaydım var gebe olduğumu  bildiğim gün bildirmistim
0 oy
29 Temmuz 2021 (2,148 puan) cevapladı
Peki olmanız gerektiğini bildiğiniz halde siz neden arayıp yada gitmediniz olalı sezeryam olursanız önemli bir konu bu canım hemen ara sağlık ocagini her sağlık ocağı düzgün takipde bulunmuyor
29 Temmuz 2021 (12 puan) yorumladı
Benim ilk gebeligim bilmiyordum ki sizler paylaşınca ogrendim
29 Temmuz 2021 (14 puan) yorumladı
:)) sana dövecek gibi bir yorumm komik
0 oy
29 Temmuz 2021 (1,711 puan) cevapladı
Aramalarını beklemeyin zamanı gelince gidin sağlık ocağına ben 20.haftam da gittim henüz bebeği hissetmediğim için vurmadılar 24 e kadar vakit var dedi ebe
0 oy
29 Temmuz 2021 (579 puan) cevapladı
Bende 20+4 um.kontrole gittigim doktorum bu hafta tetanoz olabilirsin dedi kendim gittim saglik ocagina.yaptilar
0 oy
29 Temmuz 2021 (1,350 puan) cevapladı
Bende olmadım 19+3 um bugun covıd asısı oldum haftaya gıtcem nasıpse
29 Temmuz 2021 (724 puan) yorumladı
Covid aşısı ile tetanoz arasında 2 hafta beklememi söyledi doktorum. Sağlık ocağındaki hemşire de aşını sonra yapalım biraz bekle dedi. Siz de dikkat edin.
29 Temmuz 2021 (1,350 puan) yorumladı
Tesekkurederım bilmiyordum :)
0 oy
29 Temmuz 2021 misafir cevapladı
Ben demin yorum yazmıştım diğer post a ilkimde hiç aşı yaptırmadım bu ikincim yaparmisiniz dediler hadi yapalım dedim bu sefer sorun yaşamadık hiç korkma
0 oy
29 Temmuz 2021 (726 puan) cevapladı
32 haftalık hamileyim bende olmadım canım. Doktoruma sordum eskiden önem verilirdi şimdi herşey hijyenik canını yaktirma boşuna dedi ben doktorken olmadım dedi bende olmadim yani ki zorunlu degil
29 Temmuz 2021 (1,269 puan) yorumladı
Peki ya doğum anında bebeği enfekte edecek bi kesi olursa Allah korusun doktor bu vebalı nasıl almış şaşılacak
29 Temmuz 2021 (726 puan) yorumladı
Özel hastaneler kişiye özel dezenfekte ediyor artık
0 oy
29 Temmuz 2021 (227 puan) cevapladı
Bende ilk hamileliğimde olmadım ama bu sefer olurmuyum bilemiyorum kararsızım :(
0 oy
29 Temmuz 2021 (853 puan) cevapladı
Canım bende 20+4 haftayım bugün oldum tetonoz aşımı.. sağlık ocağından çagırmalarını bekleme direk gidip olabilirsin benide çağırmadilar. Geç kalmamışsın tam zamanı. 2.doz 1 ay sonra yapılıyor unutma
0 oy
29 Temmuz 2021 (3,821 puan) cevapladı
Beni aradılar doktoruna sor bı mahsur yoksa gel yapalım dediler kaç haftalıkken aşıyı oldunuz hanımlar
0 oy
29 Temmuz 2021 (635 puan) cevapladı
Canim ben doktoruma sordum sanda olur olmasanda dedi artik herset steril dedi ama ben yinede oldum
0 oy
29 Temmuz 2021 (339 puan) cevapladı
Canım küçük yerlerde arıyorlarda büyük yerlerde aramiyorlar pek yogunluktan dolayı . Bide covid aşısı sebebiyle de çok yogunlar sen git istersen . Benim aile hekimim bebeğin hareketlerini etkiliyor dedi 24 . Haftadan önce ilk dozu yapmam dedi . Sende araştır istersen 
0 oy
29 Temmuz 2021 (925 puan) cevapladı
Aramalarına gerek yok kendin gidip Olcan zaten 
0 oy
29 Temmuz 2021 (27 puan) cevapladı
Kesinlikle gidip asinizi olmalısınız aramakla bile uğraşmayın direk gidin ben 22 haftalık gebeyim dün ikinci dozunu bile oldum  bu kadar beklemeseydiniz keşke geç bile kalmışsınız bunun ikinci aşısı var birde  bence daha fazla beklemeyin
0 oy
29 Temmuz 2021 (341 puan) cevapladı
Benim de ilk gebeliğim bilmediğim için soruyorum, bu aşıyı doğum anında bir şey olmasın diye yapıyorlarmış, ee insanlar sürekli değişik ameliyatlara giriyor kimseye tetanoz aşısı yapmıyorlar niye ki acaba, steril olmama durumu sadece doğumda mı var

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

20 haftalık hamileyim tetanoz aşısı olmadım geç mi kaldım?
Tetanoz aşısı genellikle hamileliğin 20. haftasından itibaren uygulanmaya başlar, bu nedenle 20 haftalıkken aşı olmanız geç kalındığı anlamına gelmez. Sağlık Bakanlığı takvimine göre 20. haftadan sonraki dönem, aşının ilk dozu için uygun bir zamandır. Aşı takviminizi belirlemek ve güncel durumunuzu değerlendirmek için en kısa sürede aile hekiminizle iletişime geçmeniz yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tetanoz aşısı kaç doz ve ne zaman yapılır?
Hamilelikte tetanoz aşısı genellikle iki doz şeklinde uygulanır ve dozlar arasında en az 4 hafta süre bırakılır. İlk doz 20. haftadan itibaren, ikinci doz ise ilk dozdan en az 4 hafta sonra yapılır. Eğer daha önce tam doz aşılıysanız, doktorunuz tek doz hatırlatma dozu önerebilir. Aşı takviminizin kişisel sağlık geçmişinize göre düzenlenmesi için sağlık ocağınızdan randevu almanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı yaptırmazsam bebeğe bir zararı olur mu?
Tetanoz aşısı yaptırmamak, hem anne adayının hem de yenidoğan bebeğin tetanoz enfeksiyonuna karşı savunmasız kalmasına neden olabilir. Tetanoz, özellikle doğum sırasında hijyenik olmayan koşullarda ciddi riskler oluşturabilen bir hastalıktır. Aşı, anneden bebeğe geçen antikorlar sayesinde bebeğin doğumdan sonraki ilk aylarda bu hastalığa karşı korunmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sağlık ocağı beni aramadı tetanoz aşısı için ne yapmalıyım?
Sağlık ocağından çağrı beklemek yerine, 20. haftaya girdiğinizde doğrudan bağlı olduğunuz aile hekimliğine giderek aşı talebinizi iletmeniz en doğru adımdır. Bazen sistemdeki iletişim bilgileri güncel olmayabilir veya yoğunluktan dolayı bildirim yapılamayabilir. Gebelik takibinizi yapan aile hekiminiz, aşı kartınızı kontrol ederek aşı sürecinizi hemen başlatacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tetanoz aşısı yaptırmanın yan etkileri nelerdir?
Tetanoz aşısının en yaygın görülen yan etkileri aşı yapılan bölgede hafif ağrı, şişlik, kızarıklık veya geçici sertliktir. Bazı anne adaylarında çok nadiren hafif ateş veya halsizlik görülebilir; bu belirtiler genellikle 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer. Aşı, inaktif bir aşı olduğu için bebeğe herhangi bir zarar vermez ve güvenle uygulanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,566 soru

24,670,901 cevap

367,252 kullanıcı

...