8 haftalık hamileyim, hiçbir şey yiyemiyorum ve tansiyonum düşük

0 oy
410 göst.
29 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (57 puan) sordu

 önce  kapalı

meraba kızlar 8 haftalık hamileyim ve hiç birşey yiyemiyorum yediğim anda  çıkarıyorum tansiyonum çok düşük 8.6 8.4  gibi oluyor elimi kolumu kaldıramıyorum  ne yahmam lazım 2  3  güne bir serum taktırıyorum  ama yemek yiyemiyorum dığru dürüst bebek besleniyormudur  gelişimi nasıl oluyordur
Gebelik haftası 8
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

2 Cevap

0 oy
29 Temmuz 2021 (397 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Canım ben tam 4 ay bunu çektim, ölü gibiydim aynı senin gibi hareket edemiyordum, bende korkuyordum yani bebek gelişimi az olur diye, şu bile içemiyordum hemen geri çıkarıyordum. Biraz daha dayan yada başka birileri sana yemek yapsın getirsin, ben annemlere gidip kaldım bir ay o zaman iyi oldum, ama bebek gelişimi hakkında da korkma inşallah ben artık 33+4 haftayim bebeğim de çok şükür kilosu falan herşeyi çok iyi, vitamin kullan kan ilacı kullan toparlarsin❤️
29 Temmuz 2021 (397 puan) yorumladı
Bir de evet bende senin gibi serum takıyordum bir kaç gün hastanede geceli gündüzlü kaldım, hemen hemen seninle aynıymışız zor geciyor yani, geçecek bunlarda kucağımıza alınca inşallah
29 Temmuz 2021 (57 puan) yorumladı
inşallah  canım bebekte  gelişim geriliği olur diyede çok korkuyorum çünki  su bile  içsem  çıkıyor inşallah  bu günler  gerude kalır iyi oluruz
-Reklam-
0 oy
29 Temmuz 2021 (367 puan) cevapladı
16 haftaya kadar ağzıma zerre bişey koymadım. Hatta boş mideyle kusmaya devam ettim. Hiç de birşey olmadı. Şuan yediklerinden değil kandan besleniyor.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 haftalık hamileyim hiçbir şey yiyemiyorum bebeğim beslenemez mi?
Gebeliğin ilk trimesterinde yaşanan şiddetli mide bulantıları ve kusma durumunda bebek, annenin vücudundaki depo besin kaynaklarını kullanarak gelişimini sürdürür. Bebeğiniz sizin tükettiğiniz günlük gıdalardan ziyade, vücudunuzdaki vitamin ve mineral depolarından beslendiği için kısa süreli beslenememe durumları genellikle bebeğin gelişimini doğrudan olumsuz etkilemez. Ancak uzun süreli açlık ve sıvı kaybı, genel sağlığınızı ve bebeğin ortamını etkileyebileceği için doktorunuzla mutlaka paylaşılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon düşüklüğü 8-4 olması normal mi ne yapmalıyım?
Hamilelikte 8/4 gibi tansiyon değerleri oldukça düşüktür ve baş dönmesi, bayılma hissi gibi belirtilere yol açarak günlük yaşam kalitenizi ciddi oranda kısıtlar. Bu değerlerde tansiyonunuzu dengelemek için bol sıvı tüketmeye çalışmalı, ani hareketlerden kaçınmalı ve mutlaka doktorunuza başvurmalısınız. Doktorunuz, tansiyon düşüklüğünüzün altında yatan anemi veya dehidratasyon gibi durumları inceleyerek serum desteği veya uygun ilaç tedavisi planlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sürekli serum taktırmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte doktor kontrolünde takılan serumlar, bebeğe zarar vermez aksine annenin kaybettiği sıvı, elektrolit ve vitamin desteğini sağlayarak bebeğin sağlıklı gelişimi için gerekli ortamı korumaya yardımcı olur. Aşırı kusma (hiperemezis gravidarum) durumunda vücudun susuz kalması hem anne hem de bebek için risk oluşturabilir. Serum, vücudunuzun toparlanması ve bebeğin ihtiyaç duyduğu temel sıvı desteğinin sağlanması için hekimlerin sıklıkla başvurduğu güvenli bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
8 haftalık gebelikte kusma ve sıvı kaybı ne zaman geçer?
Hamilelikte görülen mide bulantısı ve kusmalar genellikle gebeliğin 12. ile 14. haftaları arasında azalmaya başlar. Ancak her anne adayında süreç farklı ilerleyebilir; bazı kadınlarda bu durum 16. haftaya kadar sürebilir. Eğer kusmalarınız günlük hayatınızı etkileyecek ve tansiyon düşüklüğüne yol açacak kadar şiddetliyse, doktorunuzun önerdiği bulantı giderici tedaviler veya beslenme düzenlemeleri ile bu süreci daha rahat atlatmanız mümkündür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hiçbir şey yiyemediğimde ne yemeliyim?
Hiçbir şey yiyemediğiniz dönemlerde mideyi yormayan, oda sıcaklığında veya soğuk, kokusuz ve kuru gıdaları tercih etmelisiniz. Özellikle galeta, leblebi, kraker gibi karbonhidrat ağırlıklı ve mide asidini dengeleyen besinler bulantıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Öğünlerinizi çok küçük porsiyonlar halinde sık aralıklarla tüketmeye çalışın. Eğer sıvı gıdaları dahi tolere edemiyorsanız, dehidrasyon riskine karşı mutlaka doktorunuzla görüşerek tıbbi destek almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,234 soru

24,666,671 cevap

367,032 kullanıcı

...