NST sonucumda sancı var mı, nasıl anlarım?

0 oy
393 göst.
29 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (196 puan) sordu

Bi bakar mısınız sancım var mı yok mu? 

image

Gebelik haftası 39+1

3 Cevap

0 oy
29 Temmuz 2021 (147 puan) cevapladı
Sancilarin var canim. Kasilma.yada sanci hissetmiyor musun
29 Temmuz 2021 (196 puan) yorumladı
Kasılmalar oluyor ama ağrı pek hissetmiyorum
29 Temmuz 2021 (147 puan) yorumladı
Bugun mu girdin nst ye. Doktora gosterseydin
29 Temmuz 2021 (196 puan) yorumladı
Evet bugün girdim de doktor bişey demedi iyi dedi haftaya çarşamba bidaha nst ye girmek için gel dedi
-Reklam-
0 oy
29 Temmuz 2021 (806 puan) cevapladı
Sancilarin var gibi geldi ama cnm kendin his etmiyomusun
29 Temmuz 2021 (196 puan) yorumladı
Kasılmalarımı hissediyorum ama sancı ağrı falan hissetmiyorum
0 oy
29 Temmuz 2021 (65 puan) cevapladı
Evet sanci cikmis canim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucunda sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST çıktısında sancı olup olmadığını anlamak için kağıdın alt kısmındaki dalgalanmalara bakılır. Alt satırdaki değerlerin aniden yükselip bir tepe yapması ve ardından tekrar düşmesi genellikle rahim kasılmalarına, yani sancıya işaret eder. Değerlerin 20-30 seviyelerinde düz gitmesi sancı olmadığını, ancak 50-60 ve üzerine çıkan düzenli dalgalanmaların hissedilen sancılarla uyumlu olduğunu gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST kağıdında sancı değerleri kaç olmalıdır?
NST kağıdındaki sancı değerleri (uterin aktivite) genellikle 0 ile 100 arasında bir skalada ölçülür. Dinlenme halindeyken değerlerin 10-20 civarında olması normal kabul edilirken, sancı anında bu değerlerin aniden 60, 80 hatta 100 seviyelerine çıkması beklenir. Ancak bu değerlerin tek başına yüksek olması değil, sancının düzenli aralıklarla gelip gelmediği teşhis için daha belirleyicidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkması doğumun başladığı anlamına mı gelir?
NST'de sancı çıkması her zaman doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. Gebeliğin son haftalarında 'yalancı sancı' denilen düzensiz kasılmalar da NST cihazında görülebilir. Eğer sancılar düzenli bir periyotla gelmiyor ve rahim ağzında açıklık yapmıyorsa bu durum gerçek doğum sancısı olarak değerlendirilmeyebilir, mutlaka doktor kontrolü gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda bebek kalp atışları kaç olmalı?
NST sonucunda sağlıklı bir bebeğin kalp atış hızı dakikada 110 ile 160 vuruş arasında olmalıdır. Bebeğin hareket ettiği anlarda kalp atış hızının kısa süreli artışlar göstermesi (akselerasyon) bebeğin iyi durumda olduğunu kanıtlar. Eğer kalp atış hızı uzun süre 110'un altında kalırsa veya sancı anında çok belirgin düşüşler yaşanırsa bu durum hekim tarafından yakından takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testi ne zaman ve neden yapılır?
NST testi genellikle gebeliğin 32. haftasından sonra, bebeğin iyilik halini ve rahimdeki kasılmaları gözlemlemek için yapılır. Özellikle riskli gebeliklerde, bebek hareketlerinde azalma hissedildiğinde veya beklenen doğum tarihi yaklaştığında haftalık olarak uygulanır. Test süresi genellikle 20 dakika sürer ancak bebek uyuyorsa bu süre uzatılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 376 göst.
10 Kasım 2025 Doğum kategorisinde Mervelii (254 puan) sordu
0 oy
2 cevap 261 göst.
0 oy
3 cevap 311 göst.
24 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Cerenbatuu (139 puan) sordu
0 oy
3 cevap 421 göst.

1,512,237 soru

24,666,690 cevap

367,036 kullanıcı

...