NST kağıdında sancı olup olmadığını nasıl anlarım?

0 oy
425 göst.
30 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (230 puan) sordu

Daha doktora gosteremedim anlayan varsa yorumlayabilir mi 

image


Gebelik haftası 36+2

6 Cevap

0 oy
30 Temmuz 2021 (3,593 puan) cevapladı
Hiiiç yk canım 
-Reklam-
0 oy
30 Temmuz 2021 (3,950 puan) cevapladı
Hayır sancın yok 
0 oy
30 Temmuz 2021 (367 puan) cevapladı
Yok canım sancın. 35+2 günlük hamileyim. Dün girdim nst sadece bı tane sancım çıktı doktor düzensiz olduğunu doğum sancısı olmadığını söyledi.
0 oy
30 Temmuz 2021 (138 puan) cevapladı
Bence hafif var olmadığında çizgi dümdüz oluyo 0 ın altında gidiyo hafif hafif var gibi 
30 Temmuz 2021 (230 puan) yorumladı
Benim anladigim kadarı ile var var hafif
0 oy
30 Temmuz 2021 (736 puan) cevapladı
Hayır sancınız çıkmamış 
0 oy
30 Temmuz 2021 misafir cevapladı
Hiç sancı çıkmamış

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST çıktısında sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST çıktısında sancı olduğunu anlamak için kağıdın alt kısmındaki dalgalanmalara bakılır. Alt satırdaki değerlerin 20-30 seviyelerinden aniden 60-80 ve üzerine çıkıp tekrar düşmesi, düzenli aralıklarla tekrarlayan sancıları işaret eder. Eğer bu tepeler düzenli bir şekilde 5-10 dakikada bir tekrarlanıyorsa, bu durum gerçek doğum sancısının başlangıcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazındaki sancı değeri kaç olmalı?
NST cihazında sancı değerinin kaç olması gerektiği kişiden kişiye değişse de, genellikle 80 ve üzeri değerler güçlü kasılmaları temsil eder. Hafif kasılmalar 30-50 değerleri arasında görülebilir. Ancak sadece tek bir yüksek değer sancı için yeterli değildir; sancının 'doğum sancısı' olarak kabul edilmesi için bu yüksek değerlerin düzenli aralıklarla ve belirli bir süre boyunca devam etmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkması hemen doğumun başlayacağı anlamına mı gelir?
NST sonucunda sancı çıkması, doğumun her an başlayacağı anlamına gelmeyebilir. Bazen 'yalancı sancı' denilen düzensiz kasılmalar da NST cihazında yüksek değerler olarak görünebilir. Gerçek doğum sancısı, dinlenmekle geçmeyen, şiddeti giderek artan ve aralıkları kısalan kasılmalardır. NST sonucunuzu en doğru şekilde, rahim ağzı açıklığınızı da kontrol ederek doktorunuz yorumlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sırasında sancı hissetmemek normal mi?
NST sırasında sancı hissetmemek veya cihazda sancı görünmesine rağmen fiziksel olarak bir şey duymamak oldukça normaldir. Özellikle gebeliğin son haftalarında vücut doğuma hazırlanırken hissedilmeyen kasılmalar yaşanabilir. Eğer NST sonucunuzda sancı görünüyor ancak siz bir ağrı hissetmiyorsanız, bu durum kasılmaların henüz doğum başlatacak kadar güçlü olmadığını gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucu sancı çıkarsa ne yapmalıyım?
NST sonucunda sancı çıktığını fark ederseniz ve henüz doktorunuza ulaşamadıysanız, kasılmalarınızın sıklığını ve süresini takip etmeye başlayın. Eğer sancılarınız 10 dakikada bir veya daha sık aralıklarla geliyorsa, suyunuz geldiyse veya bebek hareketlerinde azalma hissediyorsanız vakit kaybetmeden en yakın hastanenin doğumhanesine başvurmalısınız. Bu belirtiler yoksa sakin kalarak ilk fırsatta doktorunuza danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,806 soru

24,674,036 cevap

367,433 kullanıcı

...