Hamilelikte tüy dökücü krem kullandım cildim yandı, ne yapmalıyım?

0 oy
1,287 göst.
1 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (354 puan) sordu
Dün kullandım resmen pisti iki gündür acısını çekiyorum normal pişik bile değil kavrulmuş resmen neden oldu bayanlar acaba ilk kez kullandım hamilelik döneminde saskinim
Gebelik haftası 35.5

12 Cevap

0 oy
1 Ağustos 2021 (632 puan) cevapladı
Bende bugün spreyini kulandim kullanmaz olaydım sizdan oldum isede yaramadı yada ben beceremedim
-Reklam-
0 oy
1 Ağustos 2021 (336 puan) cevapladı
Kimyasal olduğu için kullanılmasi önerilmiyor. 
0 oy
1 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Tüy dökücü öncesi vücuda kese yapıp kıl köklerini açmak lazım. Ne kadar beklemesi lazımsa süre aşılamamalı ve tüy dökücü temizlenirken sadece su ve banyo lifi kullanılmalı. 
1 Ağustos 2021 (354 puan) yorumladı
Haslandim çok kotuydu asla kullanmam tavsiyede etmem
1 Ağustos 2021 (553 puan) yorumladı
Normaldw öyle ama hamileyken yasak sizdw denemeyin bence
1 Ağustos 2021 (1,075 puan) yorumladı
Neyse tek derdiniz bu olsun komedidram bir arada olmus neysek gecıcı bsıy
0 oy
1 Ağustos 2021 (444 puan) cevapladı
Doktorum kesinlikle uzak dur dedi. Kimyasal var içinde. Ağda yap dedi yapamıyorsan jilet yap fedi. Ama kimyasaldan uzak dur dedi. Bebek için çok tehlikeli 
1 Ağustos 2021 (354 puan) yorumladı
Kavurun beni anlatmak bile mümkün değil bebeğime bise olurmu nasıl yani tehlikeli
0 oy
1 Ağustos 2021 (387 puan) cevapladı
Hamilelik döneminde önerilmiyor kimyasal olduğu için hiç tehlikeye girmeden kuaföre gidin 1 ay çıkmasın bende yeni aldırdım normalde girmiyordum korkuyordum fakat korkulacak birşey yokmuş özel bölgeden kastim
1 Ağustos 2021 (354 puan) yorumladı
Anlıyorum evt
0 oy
1 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Hamilelikte tuy dokucu  krem kullanmak zararliymis canim internette okumuştum 
0 oy
1 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Ben ilk başta kullandım alarji yaptı daha da kullanmadım ağda da alarji yaptı
0 oy
1 Ağustos 2021 (553 puan) cevapladı
Yaa tüy dökücü yasak hamileykenn . Ya ağda yada jiletle almanız lazım 
0 oy
1 Ağustos 2021 (446 puan) cevapladı
Çok bekletmisindir 
0 oy
1 Ağustos 2021 (574 puan) cevapladı
Tüylerimden kurtulmak için her yolu denedim ama asla tüy dökücü kullanmayı tercih etmem hem hamilelikte zararlı diye biliyorum kimyasal içerdiği için zaten çok pis bir işlem oluyor kullanmayın bı daha bence 
0 oy
1 Ağustos 2021 (98 puan) cevapladı
Tedavi için genital bölgeye krem bile vermiyor doktorlar genelde kimyasal olduğu için ve kesinlikle asla tüy dökücü krem, sprey önermiyolar
0 oy
1 Ağustos 2021 (207 puan) cevapladı
21 haftadayım kendim suanlik adayla işimi görüyorum yapabildiğim kdr devam edecem. Adaya alıştığım.icin gayet memnunum son aylardada alaçam ins

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte tüy dökücü krem kullanmak zararlı mı?
Hamilelik döneminde tüy dökücü kremlerin kullanımı, içeriklerinde bulunan kimyasallar nedeniyle genellikle önerilmemektedir. Bu ürünlerdeki tiyoglikolik asit gibi maddeler, cilt tarafından emilerek hassasiyete veya daha ciddi reaksiyonlara yol açabilir. Hamileliğin hassas yapısı nedeniyle cildin kimyasal ürünlere tepkisi artabilir, bu nedenle güvenli alternatifler olan jilet veya epilasyon yöntemleri tercih edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüy dökücü krem kullandıktan sonra oluşan yanma ve kızarıklık nasıl geçer?
Tüy dökücü krem sonrası oluşan yanma veya tahriş durumunda, bölgeyi hemen soğuk suyla nazikçe yıkayarak kalıntıları tamamen temizlemek ilk adımdır. Tahriş olan bölgeye alkol, parfüm veya kimyasal içerikli herhangi bir losyon sürmekten kaçınmalısınız. Bunun yerine cildi yatıştırıcı etkisi olan saf kantaron yağı veya doktorunuzun onayladığı, pişik önleyici kremler kullanarak cildin nem bariyerini destekleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüy dökücü krem neden ciltte yanma ve kavrulma yapar?
Tüy dökücü kremler, tüylerin yapısındaki proteini çözmek için yüksek pH değerine sahip kimyasallar içerir. Cildin doğal koruyucu bariyeri bu kimyasallara karşı direnç gösteremediğinde, uygulama yapılan bölgede yanma, kızarıklık veya kimyasal yanık benzeri doku hasarları meydana gelir. Özellikle hamilelikte değişen hormonlar ve hassaslaşan cilt yapısı, kremin ciltte çok daha hızlı ve şiddetli tahrişe yol açmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tüy dökücü kremden kaynaklı cilt tahrişi ne zaman doktora gösterilmeli?
Eğer uygulama sonrası oluşan yanma 48 saatten uzun sürüyorsa, bölgede su toplayan kabarcıklar meydana geldiyse veya kızarıklık geniş bir alana yayıldıysa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Ciltteki bu tür tepkiler enfeksiyon riski taşıyabileceği için, kendi başınıza krem sürmek yerine doktorunuzun önereceği tıbbi içerikli onarıcı pomadları kullanmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte istenmeyen tüyler için en güvenli yöntem hangisidir?
Hamilelik döneminde en güvenli tüy alma yöntemi, kimyasal içerik barındırmayan fiziksel yöntemlerdir. Jilet kullanımı, bölgeyi doğru şekilde temizlediğiniz ve tahriş etmediğiniz sürece en pratik ve güvenli seçenektir. Ayrıca ağda, cildin hassasiyeti ve damar yapısındaki değişimler nedeniyle bazı kadınlarda morarmaya yol açabileceği için dikkatli uygulanmalı veya mümkünse tüyleri kısaltma yöntemi tercih edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 604 göst.
0 oy
2 cevap 371 göst.
24 Şubat 2023 Doğum kategorisinde Serap guzel (610 puan) sordu
0 oy
4 cevap 308 göst.

1,512,381 soru

24,668,436 cevap

367,124 kullanıcı

...