4 haftalık hamileyim, ultrasonda bastırılması bebeğe zarar verir mi?

0 oy
389 göst.
2 Ağustos 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (405 puan) sordu
Daha 4 haftalık hamileyim dün ultrasonda keseyi görmek için çok bastırdı canım yandı bebeğe zararı olur mu ?
Gebelik haftası 4
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

3 Cevap

0 oy
2 Ağustos 2021 (1,458 puan) cevapladı
Olmaz canim sikinti etme
-Reklam-
0 oy
2 Ağustos 2021 (809 puan) cevapladı
Olmaz canım korkma doktor Zarar verecek bişey yapmaz bide bastirmasa göremez çünkü daha kese kan parçası yani
2 Ağustos 2021 (405 puan) yorumladı
Orası öyle tabiki haklısınız ama insan korkuyor bide ben biraz evhamliyim  galiba
0 oy
2 Ağustos 2021 (1,041 puan) cevapladı
Keseyi  görmek için bastırmış benm de öyle oluyor sorun yok yani 
2 Ağustos 2021 (405 puan) yorumladı
Teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 haftalık hamilelikte ultrason muayenesinde bebeğe zarar gelir mi?
4 haftalık hamilelikte yapılan ultrason muayenesinin bebeğe herhangi bir zararı yoktur. Gebeliğin erken dönemlerinde kese takibi için kullanılan transvajinal veya abdominal ultrasonlar, ses dalgaları ile çalışır ve radyasyon içermez. Doktorunuzun yaptığı baskı, bebeğin içinde bulunduğu amniyotik sıvı ve rahim duvarı tarafından korunduğu için bebeğe fiziksel bir zarar vermez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte ultrason sırasında hissedilen ağrı normal mi?
Erken gebelikte ultrason sırasında özellikle vajinal yolla bakıldığında hafif bir baskı veya hassasiyet hissedilmesi oldukça normaldir. Rahim ve çevresindeki dokular bu dönemde daha hassas hale geldiği için doktorun kullandığı prob hafif bir baskı uygulayabilir. Eğer şiddetli bir ağrı veya kanama durumu yaşanmıyorsa, bu durum endişelenmenizi gerektirecek bir sorun teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesini görmek için yapılan ultrasonda neden bastırılır?
Doktorlar, özellikle gebeliğin çok erken evrelerinde küçük olan gebelik kesesini ve yolk sac gibi yapıları net bir şekilde görüntüleyebilmek için probu daha iyi açılandırmak adına hafif bir baskı uygulayabilirler. Bu baskı, görüntü kalitesini artırmak ve uterusun derinliklerindeki yapıyı ekrana yansıtmak amacıyla yapılır. Bu durum rutin bir uygulama olup bebeğin gelişimine engel bir durum yaratmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 4. haftasında ultrason sonrası nelere dikkat edilmeli?
Ultrason muayenesi sonrasında günlük aktivitelerinize normal şekilde devam edebilirsiniz. İşlem sonrası hafif bir lekelenme veya çok hafif bir ağrı olması, rahim ağzındaki hassasiyet nedeniyle normal karşılanır. Ancak işlemden sonra şiddetli kramp, yoğun kanama veya geçmeyen ağrı gibi alışılmadık bir durum hissederseniz, durumu doktorunuza bildirmeniz en doğru yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde ultrason muayenesinden korkmalı mıyım?
Erken gebelik dönemindeki ultrason muayenelerinden korkmanıza gerek yoktur, aksine bu muayeneler gebeliğin sağlıklı ilerlediğini doğrulamak için çok önemlidir. Ultrason, düşük riski oluşturmaz veya bebeğin gelişimine müdahale etmez. Aksine, gebelik kesesinin rahim içine yerleştiğini ve gelişimini takip etmenizi sağlayarak hem sizin hem de doktorunuzun süreci güvenle yönetmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,230 soru

24,666,607 cevap

367,020 kullanıcı

...