Hamilelikte ayaklarımın altı neden ağrıyor?

0 oy
345 göst.
5 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (7 puan) sordu
Kızlar ayaklarının altı basınca neden ağrır özellikle ayak parmaklarımın altı 
Gebelik haftası 22+5

3 Cevap

0 oy
5 Ağustos 2021 (99 puan) cevapladı
Bende öyle sanki cok yol yürümüşsün de tabanlarım ağrıyor. Sabah kalktım basmakta zorlaniyorum nedenini bende araştırıyordum sizin postunuzu gördüm:)
-Reklam-
0 oy
5 Ağustos 2021 (322 puan) cevapladı
Benimde dunden beri oyle ama zaten ayaklarim şiş kalkıyorum sabahları .geceleri cok sıcak heralde ödem oluyor ondan acıyor basarken 

33+3
0 oy
5 Ağustos 2021 (19 puan) cevapladı
Bendede aynı agrı olmuştu tam 15 gün boyunca hic bir şekilde basamıyordum sonra fizik doktoruna gittim krem yazdı öyle gecti

Hamilelikten kaynaklı oldugunu söyleyen de oldu kilo degişimi etkiliyebiliyor. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte ayak tabanındaki ağrılar neden olur?
Gebelikte ayak tabanı ağrısı, vücut ağırlığının artması, duruş değişikliği ve artan ödem nedeniyle ayak kemerine binen yükün artmasından kaynaklanır. Özellikle gebeliğin ikinci ve üçüncü trimesterinde vücudun ağırlık merkezinin öne kayması, ayak parmakları ve taban üzerindeki baskıyı yoğunlaştırarak ağrıya yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak parmaklarının altı neden sızlar?
Hamilelikte ayak parmaklarının altındaki sızı, genellikle artan kilo ve vücuttaki relaksin hormonu nedeniyle ayak bağlarının gevşemesinden kaynaklanan 'metatarsalji' yani ayak tarağı ağrısıdır. Bu durum, ayak tabanındaki yağ dokusunun yer değiştirmesi veya incelmesiyle parmak köklerinde baskı ve acı hissi yaratır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde ayak ağrısı nasıl hafifletilir?
Gebelik döneminde ayak ağrısını hafifletmek için ortopedik ve destekleyici tabanlıklar kullanmak, gün içinde dinlenme araları vermek ve ayakları kalp seviyesinden yukarıda tutmak en etkili yöntemlerdir. Ayrıca, ayak tabanına hafif masaj yapmak ve sert zeminlerde yalın ayak yürümekten kaçınmak ağrının azalmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayaklarda görülen şişlik ve ağrı ne zaman geçer?
Gebelikte oluşan ayak şişliği ve ağrılar, doğumdan sonra vücuttaki ödemin atılması ve hormon seviyelerinin normale dönmesiyle genellikle birkaç hafta içinde kendiliğinden geçer. Eğer doğumdan sonraki süreçte ağrılar devam ederse veya günlük yaşamı kısıtlayacak kadar şiddetlenirse, bir ortopedi uzmanına danışmak gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak tabanı ağrısı için hangi ayakkabılar uygundur?
Hamilelikte ayak tabanı ağrısını önlemek için topuksuz, düz ve sert tabanlı ayakkabılar yerine, ayak kavisini destekleyen, esnek ve darbe emici özelliği olan ortopedik modeller tercih edilmelidir. Ayakkabının numarasının, hamilelikteki ayak büyümesi ve şişlikler göz önüne alınarak yarım veya bir numara büyük olması konforu artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 428 göst.
0 oy
8 cevap 753 göst.
0 oy
7 cevap 899 göst.

1,512,367 soru

24,668,270 cevap

367,117 kullanıcı

...