37 haftalık hamileyim, kaşıntı nedeniyle doğum başlar mı?

0 oy
493 göst.
5 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (33 puan) sordu
Bugun doktor kontrolüne gittim kaşıntım var cok 10 gündür gecmedi p.tesi cagırdı böyle devam ederse dogumu baslatabiliriz dedi bebeğim 37 haftalık olucak küveze girermi sizinkiler nasıl oldu
Gebelik haftası 36

4 Cevap

+1 oy
5 Ağustos 2021 (425 puan) cevapladı
37 de gelişimi zaten tamamlanmış oluyo inşallah  bi sıkıntı olmaz almazlar canım ama kaşıntı için neden erken aliyor ilk defa duydum merak ettim de 
5 Ağustos 2021 (33 puan) yorumladı
Canım 10 gündür aşırı kaşınıyorum morardı artık heryerim gecmediği içinde böylr dedi doktor herhalde bebege zararı var ben beklemiyodm sasırdım cokta soramadm p.tesi konusucaz
5 Ağustos 2021 (425 puan) yorumladı
Hakkinzda hayirlisi olsun canım.saglikla kavuşun yavrunla inşallah:)
5 Ağustos 2021 (33 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım ins:)
-Reklam-
0 oy
5 Ağustos 2021 (355 puan) cevapladı
gorumcem 37 haftada dogurdu kuveze almadilar canim 
5 Ağustos 2021 (33 puan) yorumladı
Oh şükür ins benmkide girmez
5 Ağustos 2021 (355 puan) yorumladı
insallah canim Saglikla al kucagina insallah ❤
5 Ağustos 2021 (33 puan) yorumladı
İnsallah canım
0 oy
5 Ağustos 2021 (2,053 puan) cevapladı
37 erkeb bir hafta değil kilosu iyise girmez 
5 Ağustos 2021 (33 puan) yorumladı
Şuan 2700
0 oy
5 Ağustos 2021 (33 puan) cevapladı
Ben 37haftalikken gebeliğini sonlandırılması gerektiği söyledi acil bı şekilde suyum bitmiş yediklerim bebeğe girmiyordu falan ama doktor almadı hastanede yatış verdi 39 a kadar serumla besledi bebeği 39oldugumda sezeryan aldı sezeryanda Kendi tercihimdi
5 Ağustos 2021 (33 puan) yorumladı
Ayrıca zaten senin bebeğinin sıkıntısı varsa 40 haftalık bile olsa alırlar kuvez kilosunda sorun yoksa bişey yoksa 30 haftalıkken bile almıyorlar sıkıntı yapma almazlar yani ama imkan varsa seni 37de de dogurtmaz bekletir sana tedavi uygular 39a atana kadar
5 Ağustos 2021 (33 puan) yorumladı
İns canm teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık doğan bebek küveze girer mi?
37 haftalık doğan bebekler tıbbi literatürde erken dönem term (zamanında) bebek olarak kabul edilir ve genellikle küveze girmelerine gerek kalmaz. Ancak bebeğin solunum durumu, emme refleksi ve doğum kilosuna bağlı olarak doktorlar tedbir amaçlı kısa süreli gözlem isteyebilir. Çoğu 37 haftalık bebek sağlıklı bir şekilde annesiyle taburcu edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şiddetli kaşıntı neden olur ve doğumu başlatır mı?
Gebelikte özellikle el ve ayak tabanlarında görülen şiddetli kaşıntı, gebelik kolestazı adı verilen karaciğer kaynaklı bir durumun belirtisi olabilir. Doktorlar bu durumu kontrol altında tutmak için bebeğin sağlığını riske atmamak adına 37. haftadan itibaren doğumu başlatmayı tercih edebilirler. Bu, bebeğin anne karnında daha fazla strese girmesini önlemek için alınan tıbbi bir önlemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık doğumda bebeğin gelişimi nasıldır?
37. hafta, bebeğin akciğer gelişimini tamamladığı ve dış dünyaya uyum sağlamaya hazır olduğu bir dönemdir. Bu haftada doğan bebekler genellikle kendi başlarına nefes alabilir ve emme refleksleri gelişmiş durumdadır. Yine de her bebeğin gelişim süreci farklı olduğundan, doğum sonrası ilk kontrollerde genel sağlık durumu ve yaşamsal fonksiyonları doktor tarafından dikkatle değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık doğum riskli mi?
37. hafta erken doğum tanımından çıkıp zamanında doğum kategorisine girdiği için tıbbi açıdan riskli bir dönem olarak görülmez. Bu haftadan sonra gerçekleşen doğumlar, bebeğin tüm organ sistemlerinin fonksiyonel olarak hazır olduğunu gösterir. Yine de doğumun başlatılması gerekiyorsa, anne ve bebek sağlığı için hastane ortamında profesyonel bir takip süreci uygulanması en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun erken başlatılması bebek için ne anlama gelir?
Doğumun erken başlatılması, anne karnındaki ortamın bebek için riskli hale gelmeye başladığı durumlarda uygulanan hayat kurtarıcı bir yöntemdir. 37. haftada bu karar, bebeğin yeterli olgunluğa ulaştığı bilindiği için güvenle alınabilir. Doğum sonrası bebek, dış dünyaya uyum sağlama sürecinde doktorlar tarafından yakından takip edilerek herhangi bir komplikasyon gelişip gelişmediği kontrol edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,399 soru

24,668,626 cevap

367,134 kullanıcı

...