27 haftalık hamileyim namaz kılarken çok zorlanıyorum ne yapmalıyım?

0 oy
3,013 göst.
5 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (47 puan) sordu
27 haftalık hamileyim namaz kılarken zorlanıyorum kız bebeği aşağıda olduğu için galiba kasığımda bebek secdeye giderken falan kesiliyor nefesim böyle bı durumda olan anneler napiyorlar oturarak mi kiliyosunuz koltukta mi 

25 Cevap

0 oy
5 Ağustos 2021 (178 puan) cevapladı
28 haftalığım çok şükür hala zorlanmıyorum göbeğim küçük olduğu için. Siz secdeye giderken zorlanıyorsanız oturarak kılın çevremdekiler hep  öyle yaptı. Rükuda biraz eğilin secdede biraz daha eğilmiş gibi yaparsınız. 
5 Ağustos 2021 (47 puan) yorumladı
Hiç öyle kilmadigim için vijdan azabı çekiyorum acaba zorlamam mi lazım diye
5 Ağustos 2021 (178 puan) yorumladı
Hayır kesinlikle dinimiz kolaylık dini hamilelere ruhsat var tabii. Sizin ve bebeğinizin sağlığı da dinimizde önemli.
5 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Evet vijdan kötü bişey bende bacağımı kırdığım da açıyla yine otur kalk namaz kilmistim çok canım yanmıştı oysa bizim dinimiz kolaylık vermis secdeye Rukiye varırken oturarak eğilin sadece kasmayın kendinizi çok zorlanıyorsanız Allah büyuk yeterki nasıl olursa olsun namazımızı kılalım
-Reklam-
0 oy
5 Ağustos 2021 (363 puan) cevapladı
24 haftalıgım hala beni zorlamıyor araştırmalarda namaz kılan annelerin bebegindeki kan dolaşımı çok iyi oluyormuş intrrnette görmüştüm bir sohbette dinlemiştim dinimizde koltukta veya sandelyede degil oturarak kılınması lazım  Allah kabul etsin:)
5 Ağustos 2021 (490 puan) yorumladı
Oturarak kılınması lazım ama hamıle kadın zorlanıyorsa sandalyede veya koltukta kılabılırmıs araştırdım hocalara sordum cogu kişide ayakta duramıyorum diye oturarak kılmayı tercıh edıyor ve Allah görüyor zaten hamıle kadın zorlanıyorsa kanepe veya sandalyeye oturarakta kılabilirmiş cnm
5 Ağustos 2021 (108 puan) yorumladı
Evet hamileler sandalyede oturarak kılabilir. İlla yere oturmasına gerek yok. Çünkü yere oturduğunda yine zorlanıyor hamile
5 Ağustos 2021 (363 puan) yorumladı
Ben diyanet hocalarına asla ve katla soru sormam çünkü ev kredilerine dahi helal diyorlar caizdir diye fetva veriyorlar ki haram oyüzden asla güvenmem ...bilemiyorum ben ikinci kızım da doguma 15 gün kala oturarak kıldım bi sorun olmadı Allahın izniyle ben bildigimi söyledim inşeAllah
0 oy
5 Ağustos 2021 (363 puan) cevapladı

24 haftalıgım hala beni zorlamıyor araştırmalarda namaz kılan annelerin bebegindeki kan dolaşımı çok iyi oluyormuş intrrnette görmüştüm bir sohbette dinlemiştim dinimizde koltukta veya sandelyede degil oturarak kılınması lazım  Allah kabul etsin:)

5 Ağustos 2021 (178 puan) yorumladı
Evet kesinlikle katılıyorum size
0 oy
5 Ağustos 2021 (308 puan) cevapladı
Ben oturarak kılıyorum bazen zorlandığımda
0 oy
5 Ağustos 2021 (6 puan) cevapladı
Yarın itibariyle 38 haftalık oluyor ben hala normal kılıyorum namazımı zorlanıyorum yerden zor kalkıyorum ama olsun sonuçta squat yapın diye öneri veriyor doktorlar spor yapmanın sakıncası yoksa namaz için de sıkıntı olmaz. İlk hamileliğimde de son ana kadar normal kılmıştım bide benim karnım çok büyümüyor onun da etkisi var iç karnın geniş dedi doktor
0 oy
5 Ağustos 2021 (54 puan) cevapladı
Bence bebeğini sıkıştırmamalısın karnında sıkışıp erken doğuran bi tanıdığım var canım en mantıklısı sandalyede kılmak oturarak sonuçta niyet önemli o kocaman karınla secdeye varmak çok zor oluyo yaşlılar nasıl sandalyede kılıyorsa sende sandalyede kılmalısın bence Allah kabul eder inşallah 
5 Ağustos 2021 (1,269 puan) yorumladı
Malesef ilahiyat mezunu olmanız yada diyanetin onay vermesi kıstas değildir, dinimizde her turlu kolaylık saglanmıştır, ancak sandalyede veya koltukta ayak sarkıtılarak kılınması yasaktır. Yere oturamayan ayaklarını altına alarak koltukta veya sandalyede kılabiliyor. Yanlış anlamayın lutfen eğitiminize saygı duyarım ama bu ulkede bugozler adetlıyken kuranı kerin okunur diye hukum veren ılahıyat profesoru de gordu..
5 Ağustos 2021 (54 puan) yorumladı
Aynen canım cami hocalarıda yaşlı ve durumu el vermeyenlerin sandalyede kılabiliceğini söylüyorlar zaten
5 Ağustos 2021 (54 puan) yorumladı
Bence hiç kılamamasından daha iyidir onunla Allah arasında Allah kabul eder inşalallah zorlamamak gerekir kitapta tabiki hamileler sandalyede kılsın yazmıyo ama hamileler oturarak kılmak zorunda da yazmıyo
5 Ağustos 2021 (490 puan) yorumladı
En dogrusu nasıl rahat edıyorsa o şekilde kılması daha uygun olur İnternettende arastırabılırsınız hamileler zorlanıyorsa oturarakta kılması caizdir çünkü elinde olmayan bişey sonuçta daha fazlada yoruma gerek yoktur bence......
5 Ağustos 2021 (108 puan) yorumladı
Ben bilgisizce sallamadığımı söylemek için mezun oldugum okulu söyledim. Yoksa fetva verecek konumda değilim. Bilgimle yetinmedim araştırdım da. Her türden görüşte hoca "yere oturmak" da zorlanıyorsa sandalyede kılabilir hamileler diyor. Çünkü yere oturarak kılmada tüm namaz boyunca yerde oturmuyorsunuz yine eğilme kalkma var. Ben çok zorlandığım için onu da yapamadım sandalyeye geçtim. Kendime eziyet etmenin anlamı yok. Kendime eziyet edince daha fazla sevap da kazanmıyorum.
0 oy
5 Ağustos 2021 (3,785 puan) cevapladı
Sandalyede kıl canım 
0 oy
5 Ağustos 2021 (164 puan) cevapladı
24 hastalığım karnım çok yok ama bebeğim alt tarafta olduğu için  benim de erkek cinsiyeti genelde bende eğilirken bazen zorlanıyorum özellikle yemek yedikten sonra ama yavaş yavaş kılınca bir sorun olmuyor yavaş hareketlerle kalkabilirsiniz
0 oy
5 Ağustos 2021 (688 puan) cevapladı
35 haftalık ikiz gebeyim oturarak kılıyorum zor ama imkansız değil hamdolsun 
0 oy
5 Ağustos 2021 (679 puan) cevapladı
Bende 28 oldum bendede baya nefes darlığı oluyor mecburen yerde yani oturarak kılıyorum Allah kabul eder inşallah şükürler olsun ki Rabbime yeterki kılalım diye dinimizde zorlama yok hamileler hastalar için çok güzel yanları var
0 oy
5 Ağustos 2021 (1,269 puan) cevapladı
Allah mubarek eylesin, yerde oturark kılabilirsin yukarıda denildiği gibi ama keisnlikler sandalye vb. De oturup ayaklarını sarkıtma ona dinimiz izin vermiyor. Rukuda haifif eğilip, secdede biraz daha fazkla eğilerek kılınabiliyor. 
0 oy
5 Ağustos 2021 (1,470 puan) cevapladı
Ben 32. Haftama kadar rahat namazımı kılıyordum şimdi göbeğim büyüdüğü için çok zorlanıyorum ağrı oluyor artık otrarak namaz kılıyorum secdeye gidince de bacaklarımı iyice araliyorum karnım boşluğa gelsin diye
0 oy
5 Ağustos 2021 (127 puan) cevapladı
Valla ben 36. Haftaya girdim göbeğim çok yok ama bebeğe bişey olur diye oturarak kılıyorum 
0 oy
5 Ağustos 2021 (63 puan) cevapladı
Oturarak kılıyorum 36 haftalık oldum iyice zorluyor artık Rabbim yardım etsin herkese
0 oy
5 Ağustos 2021 (371 puan) cevapladı
Beb 36. Haftamdayim benimde kiz ama cok gobegim cikmadigi icin zorlanmiyorum normal kiliyorum . Sen oturarak kilabilirsin zorlanma durumun varsa
0 oy
5 Ağustos 2021 (1,191 puan) cevapladı
29 haftayı devirdik. Ben de aşırı zorlanıyorum artık. Önceleri oturarak kiliyordum fakat şimdi sandalyede kılıyorum. Öyle şöyle kılınmaz böyle kılınmaz diyenleri de dinlemiyorum. Herkesin dini ibadeti kendine. Ben ibadetini yerine getirdiğimi düşünüyorum. Sende oturarak ya da sandalyede nasıl rahat ediyorsan kilabilirsin. Vazgeçme yeter.
5 Ağustos 2021 (108 puan) yorumladı
Zorlanmamak imkansız benim kalkarken zorlandığım için her yerim ağrıyordu. Zorlanmayan kılsın tabii ama zorlana zorlana ayakta kılmak da sevap değil aksine kendine zarar verdiğin için sakıncalı
5 Ağustos 2021 (1,191 puan) yorumladı
Çok haklısınız. Sonuçta can tasiyorsunuz ve ona zarar vermemek için de çaba sarf edilmesi gerekir. Normal otururken, kalkarken, yatarken bile artık zorlanmiyor muyuz? Bence zorunluluklar halinde ibadetini isteyen istediği gibi yapabilir. Düşük riski yaşayan kadinlar nasıl yapacak mesela? İllaki oturmak zorunda kalacaklar. Doktor yatak istirahati verdigi için bir süre sonra ayakta kilamadim, oturarak kiliyordum. Ama artık ayaklarımı toplayıp oturmak öyle zor ki ve o şekilde secdeye gitmek. Yine de bırakmadan ve kendimi yormadan ibadetime devam ediyorum. Önemli olanın da bu olduğunu düşünüyorum.
5 Ağustos 2021 (108 puan) yorumladı
Kesinlikle katılıyorum sizi. İslam akıl dini. Akla uymayan insana zarar veren hiçbir şeyi istemez. Bizim de onu rehber edinmemiz lazım. Gereksiz aşırı uç hareketlere gerek yok. İtidalde kalmak lazım.
0 oy
5 Ağustos 2021 (61 puan) cevapladı
21 haftalik olana kadar normal kıldım şuan 34 haftalık olcaz oturarak kılıyorum ya taburede ya da koltukta dinimiz kolaylık sağlıyor hamd olsun
0 oy
5 Ağustos 2021 (223 puan) cevapladı
39 oldum bugün oturarak kılmıyorum canım benim de kız olacak secdeye giderken bacaklarını iyice aç karnın boşluğa iki bacak arana denk gelsin 
0 oy
5 Ağustos 2021 (235 puan) cevapladı
Ben 35 haftalık hamileyim normal kilabiliyorum bebeğim erkek
0 oy
5 Ağustos 2021 (108 puan) cevapladı
Ben 32 haftalığım ama bir aydır sandalyede oturarak kılıyorum.  Normal kıldığımda kalkmam çok zor oluyordu bacaklarım ağrıyordu artık. Siz de oturarak kalabilirsiniz. Hiçbir sakıncası yok. Kendinizi zorlamayın İlahiyat mezunuyum. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte namaz kılarken secdeye gitmek bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte secdeye gitmek bebeğe doğrudan zarar vermez ancak karın bölgesindeki baskı nedeniyle anne adayında nefes darlığı veya mide yanması gibi şikayetlere yol açabilir. 27. haftadan sonra büyüyen rahim diyaframa baskı yaptığı için secde pozisyonunda zorlanmanız oldukça doğaldır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
27 haftalık hamileyim namazı oturarak kılmamda bir sakınca var mı?
Hamilelikte fiziksel olarak zorlandığınız durumlarda namazı oturarak veya bir tabure yardımıyla kılmanızda dinen bir sakınca yoktur. İslam fıkhına göre ayakta durmakta zorlanan, sağlığı risk altına giren veya ciddi nefes darlığı yaşayan kişiler namazlarını oturarak eda edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte namaz kılarken nefes darlığı yaşamamak için ne yapmalı?
Nefes darlığını azaltmak için namazı bir sandalyede veya yastıklarla desteklenmiş bir şekilde oturarak kılmayı deneyebilirsiniz. Secdeye gitmek yerine öne doğru hafifçe eğilerek rüku ve secde hareketlerini sembolik olarak yapmak, karın bölgenizdeki baskıyı hafifleterek daha rahat nefes almanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte namaz kılarken hangi pozisyonlar daha rahat ettirir?
Gebelikte en rahat namaz kılma şekli, vücudunuzu zorlamayan oturma pozisyonlarıdır. Yere bağdaş kurarak veya bir sandalye kullanarak kılmak, bebeğin aşağıda olduğu durumlarda kasıklara binen yükü azaltır ve diyaframın daha rahat hareket etmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken namazda secdeye gitmek kasık ağrısını tetikler mi?
Evet, hamileliğin ilerleyen haftalarında bebeğin pozisyonu ve artan karın ağırlığı nedeniyle secdeye gitmek kasıklarda baskı ve gerilme hissini artırabilir. Eğer secdeye eğilirken şiddetli ağrı veya nefes kesilmesi yaşıyorsanız, vücudunuzu dinleyerek oturarak namaz kılma yöntemine geçmeniz en doğrusu olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 1,943 göst.
0 oy
14 cevap 790 göst.
0 oy
4 cevap 506 göst.

1,512,207 soru

24,666,271 cevap

366,992 kullanıcı

...