24. haftalık gebelikte ayakta durunca kasık sancısı normal mi?

0 oy
327 göst.
5 Ağustos 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (439 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar, ilk gebeliğim ve 24. Hafta bitmek üzere. Otururken ve uzanırken sorun yok ama ayağa kalkınca 20 dakika sonra kasıklarıma sancı giriyor. Aynı regl sancısı gibi, uzun sürmüyor ama çok canım yanıyor ve endişeleniyorum. Doktoruma sordum gaz sancısıdır uzun sürmüyorsa sorun yok dedi ama herhangi bir gaz sorunum yok. Tüp bebek olduğu için daha da endişeleniyor olabilirim.

Sizler yaşadınız mı? Ayakta durunca bu kadar sancı normal mi? :( 
Gebelik haftası 24

3 Cevap

0 oy
5 Ağustos 2021 (247 puan) cevapladı
Ayakta otururkm oluyo yalanci sancı onlar suan 33 hafta olcam bendede oluyo 1 aydir
-Reklam-
0 oy
5 Ağustos 2021 (264 puan) cevapladı
Ayni şey benin ilk gebeligimdwde oluyordu kitleniyordum resmen baya binzaman ara ara geldi ama sknti vermedi korkma doktor bana da gazdır demişti ;)özellikle yürüyünce oluyordu her zaman değil ama ara ara oluyordu
5 Ağustos 2021 (439 puan) yorumladı
Teşekkür ederim, inşallah tehlikeli bir şey yoktur. İnsan ister istemez korkuyor :/
5 Ağustos 2021 (264 puan) yorumladı
Ben doğum yapmıştım biri olarak söyledim gerçek sancılar çok fena öyle gelip gitmiyor doktor bakiyor zaten hareketlerini de hissediyorsun endiselnme
0 oy
5 Ağustos 2021 (439 puan) cevapladı
Başka yaşayan yok mu arkadaşlar? 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

24 haftalık gebelikte ayakta durunca oluşan kasık sancısı normal mi?
24. haftada ayakta durduğunuzda ortaya çıkan kasık sancıları, genellikle rahmin büyümesiyle gerilen bağ dokularından kaynaklanır. Ancak bu sancılar düzenli değilse ve kısa sürede geçiyorsa fizyolojik olarak kabul edilebilir; yine de şiddetli, ritmik veya kanamayla eşlik eden ağrılarda mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte regl sancısı gibi kasık ağrısı neden olur?
Gebeliğin ikinci trimesterinde hissedilen regl benzeri ağrılar, genellikle yuvarlak bağ ağrısı (round ligament pain) olarak adlandırılan durumdan kaynaklanır. Rahmi destekleyen bağların bebeğin ağırlığıyla gerilmesi sonucu oluşan bu ağrı, ani hareketlerde veya uzun süre ayakta kalındığında tetiklenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüp bebek gebeliğinde kasık sancıları daha mı risklidir?
Tüp bebek yöntemiyle oluşan gebeliklerde kasık sancıları, doğal gebeliklerle aynı biyolojik nedenlere dayanır ve ekstra bir risk teşkil etmez. Tüp bebek anneleri süreci daha yakından takip ettikleri için bu ağrılara karşı daha hassas olabilirler, ancak ağrı karakteri değişmediği sürece endişelenmeye gerek yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kasık sancısı nasıl hafifletilir?
Kasık sancılarını hafifletmek için en etkili yöntem, uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmak ve vücudu dinlendirmektir. Ağrı başladığında uzanmak, pozisyon değiştirmek veya destekleyici hamile kemerleri kullanmak kasık bölgesindeki baskıyı azaltarak rahatlamanıza yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda gebelikteki kasık sancısı için doktora gidilmeli?
Kasık sancısı düzenli aralıklarla gelmeye başlıyorsa, sancıya vajinal kanama veya su gelişi eşlik ediyorsa mutlaka zaman kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Ayrıca istirahat etmenize rağmen geçmeyen veya şiddeti giderek artan ağrılar, erken doğum riski veya idrar yolu enfeksiyonu açısından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...