11 haftalık hamileyim basur çok ağrıyor bebeğe zararı olur mu?

0 oy
739 göst.
8 Ağustos 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (116 puan) sordu
11 haftalık hamileyim afedersiniz lavaboya çıkarken çok aşırı derecede zorlanıyorum çok acı veriyor feci bı ağrı çekiyorum o acı vajinaya da vuruyor ve ağrıyor bebeğe zararı olur mu kafayı yicem ağrısından

13 Cevap

0 oy
8 Ağustos 2021 (238 puan) cevapladı
Bende 34. Haftadayım 1 hafta önce bende aynu durumdaydım zeytin yagı sürdüm rahatlattı geçti çok şükür bir dene istersen 
8 Ağustos 2021 (116 puan) yorumladı
Denicem teşekkür ederim
8 Ağustos 2021 (71 puan) yorumladı
Evet bende hep zeytinyağı sürüyorum 18+2 yim ve sert dışkılama sorunum var günlük çıksam da yırtıyor sert olduğu için zeytinyağı yumuşatıyor ve iyi geliyor doktorum da önerdi bana
-Reklam-
0 oy
8 Ağustos 2021 (4 puan) cevapladı
Ben ilk bebegimi dogurduktan sonra oldum genelde kabızlık olduğu zamn basur oluyor benimki kanamalı bir şekilde oluyodu bebeğim 2 yasinda ayrıca ikinci bebegimede hamileyim 17 haftalik hala aynı skntıyı yaşıyorum ne kullandımsa fayda etmedi sadece bol sıvı gıda tukettigim zaman kolay lavaboya cikiyodum ama genellikle aynı skntim devam ediyor doğum yaptıktan sonra amaliyat olmayı düşünüyor gibıyim çünkü 2 senedir hc gcmedi
8 Ağustos 2021 (261 puan) yorumladı
Bunu bende düşünüyorum ama tekrarlıyormus ya ameliyatta kesin çözüm değilmiş ondan tirsiyom biraz
9 Ağustos 2021 (392 puan) yorumladı
Bence sakin sakin ameliyat olmayın ben oldum tekrarı daha kötü çıktı bu kezde korka korka sülük tedavisi yaptırdım tabi acayip tırstım ama şükür ondan sonra geçti ve üzerine şimdi hamileyim  şükür rahat gide biliyorum, tabi sizde korksanızda yaptırırsanız ben gibi çok rahat oluyorsunuz düşünün derim
0 oy
8 Ağustos 2021 (502 puan) cevapladı
Beslenme düzenini değiştirmen  yararına olur. Bol su içmelisin. Bol  meyve yoğurt. Liften zengin şekilde beslen. Kabız olmazsan basur şikayetlerin yavaş yavaş kaybolur. 
0 oy
8 Ağustos 2021 (53 puan) cevapladı
Kabızlığa çözüm için doktorunuzdan magnezyum yazmasını isteyin. Tuvalete çıkarken hiç zorlanmazsanız belki hemoroid probleminiz de biraz azalır.
0 oy
8 Ağustos 2021 (196 puan) cevapladı
Patikon çok etkili patikonu sür ve pasur u makattan iceri sür rshatlarsın inşallah 
0 oy
8 Ağustos 2021 (1,051 puan) cevapladı
Tamamen yeme düzeniyle ilgili cankm . Bende 3 tane var 12 haftaya kadar bende çok zorlandım çünkü bulantidan dolayı sadece ekmek yiyebiliyordum oda bağırsaklarda çok kalinlasiuor . Şimdi 22 deyim 10 haftadır hiç sıkıntım yok çok şükür günlük meyve ve zeytin yağı tüketiyorum zeytinyağında yapıyorum herseyi ve 4 lt yakın sıvı aliyoeum 
0 oy
8 Ağustos 2021 (20 puan) cevapladı
Canım ben her sabah aç karnına muz yedim su içtim ve her gün düzenli lavaboya çıkıyordum asla kabız olmadım mutlaka dene derim. Ben çok faydasını gördüm. Normalde muz.kabiz yapar derler ama içindeki posası yüzünden bağırsak çalıştırma özelliği varmış ve aç karına her sabah yersen düzenli lavaboya çıkıyorsun kesinlikle dene
0 oy
8 Ağustos 2021 (32 puan) cevapladı
Canım aynı sorunlari bnde çok yaşadım kepek ekmek yada tam buğday ekmeği ye gün kurusu kompostosu iç  rahatlarsın çok geçmiş olsun
0 oy
8 Ağustos 2021 (182 puan) cevapladı
Şiddet düzeyini bilmiyorum ama banyoyu doldurup sıcak suya oturup biraz beklerseniz ağrı ve acısını azaltabilir, gebelik öncesi başıma gelmişti
0 oy
8 Ağustos 2021 (704 puan) cevapladı
Çekmek zorunda değilsin aile hekimine de gitsen sana uygun fitil ve krem verir geçer hemen. Bebeğinin etkileneceğini düşünmüyorum haftan daha çok az sonlar olsa belki ikinmaktan açılma olurdu 
0 oy
8 Ağustos 2021 (186 puan) cevapladı
Maalesef aynı durum bende de var. Probiyotik yoğurda bir kaşık zeytin yağı koyup yiyorum aç karına. Çok iyi geliyor hem rahat tuvalete çıkarıyor hemde gaz çıkarttırıyor bebeği de besliyor ben memnun kaldım tavsiye ederim. 28.haftadayım.
0 oy
8 Ağustos 2021 (46 puan) cevapladı
Canim benim 3.gebelik evlenmeden önce de vardı zaten doğumlarla çoğaldı ilk iki gebelikte doğumda çıkıyodu sadece ama bunda 29haftalikken oldum dikkat ettim onun ağrısı çok olunca yalancı doğum sancısı gibi sancılarım bebekte toplanma da oluyodu acile gittim her ağrı doğumu tetikler heleki basur ayni yerde baskı yapiyo dikkat et sancin çok olursa hemen gel acile dedi bana da anestol kremle proctolog krem yazdı anestol uyuşması için öteki de zaten iyileşmesi içindi çok iyi geldi hemen geçti gitti çok şükür sende doktoruna bi daniş istersen
0 oy
8 Ağustos 2021 (17 puan) cevapladı
Gebelikte hemorait sikayetleri artar yediklerine dikkat etmelisin kabizlik varsa doktoruna ilac yazdirqbilirsim
8 Ağustos 2021 (116 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ederim hepinize cevaplarınız için

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

11 haftalık hamileyim basur ağrısı bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte yaşanan basur veya hemoroid ağrısı doğrudan bebeğin sağlığını etkilemez ve ona zarar vermez. Ancak annenin yaşadığı şiddetli ağrı ve stres, yaşam kalitesini olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle ağrının yönetilmesi ve kabızlığın giderilmesi anne adayının genel sağlığı için büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tuvalete çıkarken oluşan şiddetli basur ağrısı nasıl geçer?
Gebelikte basur ağrısını hafifletmek için ilk adım dışkıyı yumuşatmaktır; bu amaçla bol su tüketimi ve lifli gıdalarla beslenme düzeni oluşturulmalıdır. Uzun süre tuvalette oturmaktan kaçınmak, ılık oturma banyoları yapmak ve doktorunuzun onayladığı güvenli hemoroid kremlerini kullanmak acıyı hızlıca dindirmeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde basur ağrısı neden vajinaya vurur?
Hamilelikte basur ağrısının vajinaya vurması, pelvik bölgedeki damarların genişlemesi ve sinir ağlarının birbirine çok yakın olması nedeniyle oluşan yansıyan ağrıdır. Rahim büyüdükçe bu bölgeye yaptığı baskı artar, bu da bölgedeki dokuların hassaslaşmasına ve ağrının tüm pelvik alanda hissedilmesine neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hemoroid için doktora ne zaman gidilmelidir?
Eğer dışkıda kan görme, şiddetli ağrı nedeniyle günlük aktiviteleri gerçekleştirememe veya evde uygulanan basit önlemlere rağmen geçmeyen geçmeyen şişlikler varsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Gebeliğin her döneminde güvenle kullanılabilecek medikal tedaviler mevcut olduğundan, ağrıyı çekmek yerine doktorunuza başvurmanız en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte basuru tetikleyen kabızlık nasıl önlenir?
Hamilelikte kabızlığı önlemek için günlük en az 2,5 litre su tüketilmeli ve beslenme planına erik, kayısı gibi lifli gıdalar eklenmelidir. Hareketsiz kalmamak, doktorun önerdiği hafif yürüyüşler yapmak ve bağırsak düzenini korumak, hem basur oluşumunu engeller hem de mevcut ağrıların şiddetini azaltır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,234 soru

24,666,665 cevap

367,030 kullanıcı

...