Hamilelikte ellerimin kemikleri neden çok ağrıyor?

0 oy
250 göst.
8 Ağustos 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (50 puan) sordu
Kızlar ellerimin kemikleri acayip ağrıyor bir süredir acaba hamilelik ilerlediği için falan mı. Korkuyorum onunla ilgili değildir diye. Yaşayan varmı acaba?
Gebelik haftası 39+3

3 Cevap

0 oy
8 Ağustos 2021 (191 puan) cevapladı
Magnezyum kalsiyum demir d3 eksikliğinden oluyormuş bende de çok ağrı vardı vitamin kullanıyorum şimdi çok azaldı
8 Ağustos 2021 (50 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım
-Reklam-
0 oy
8 Ağustos 2021 (161 puan) cevapladı
canim kalsiyum eksigi vitamjn eksigi vs olabilir. bende de ellerimde ve ayak bileklerimde kemik agrilari var..ve ellerimde uyusma var. kansizliktan ve vitamin eksiginden olabilir 
8 Ağustos 2021 (50 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım
9 Ağustos 2021 (161 puan) yorumladı
rica ederim canim saglikla huzurla kucagimiza alalim insaallah yavrularimizi:)
0 oy
8 Ağustos 2021 (306 puan) cevapladı
Benim ellerimde var. Parmak eklem yerlerini çok sıkamıyorum agırıyor. Bunun vitamible ilgisi oşdugunu düşünmüyorum açıkcası. Ödem oluşuyor. O yüzden sıkarken agrı yapıyor. Belki bazılarında vit eksikliğidir ama beb hiç öyle düşünmütorum. Venim hiç bir vit eksikliğim yok çünkü
8 Ağustos 2021 (50 puan) yorumladı
Bakalım doğumdan sonra değişecek mi)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte el ve parmak ağrısı neden olur?
Hamilelikte el ve parmak ağrısı, vücutta artan sıvı tutulumu ve ödemin sinirleri sıkıştırması sonucu genellikle karpal tünel sendromu nedeniyle oluşur. Bu durum özellikle el bileklerindeki kanalların daralmasıyla sinir üzerindeki baskının artmasıyla kendini gösterir ve hamileliğin ikinci veya üçüncü trimesterinde daha sık görülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el kemiği ağrısı nasıl geçer?
Hamilelikte el ağrılarını hafifletmek için el bileklerini dinlendirmek, gece yatarken bileklik (splint) kullanarak elin düz pozisyonda kalmasını sağlamak ve ödemi azaltmak için tuzu kısıtlamak oldukça etkilidir. Ayrıca hafif el egzersizleri yapmak ve elleri uzun süre aynı pozisyonda tutmaktan kaçınmak, sinir üzerindeki baskıyı azaltmaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ellerde uyuşma ve ağrı ne zaman başlar?
Gebelikte ellerde uyuşma ve ağrı genellikle hamileliğin 20. haftasından sonra, vücuttaki ödem miktarının belirginleşmesiyle birlikte başlar. Özellikle sabah saatlerinde ellerde sertlik, karıncalanma ve ağrı hissiyle kendini gösteren bu durum, doğumdan sonra vücuttaki fazla sıvının atılmasıyla birlikte genellikle kendiliğinden geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ağrısı için hangi doktora gidilmeli?
Hamilelik sürecinde el ağrısı ve uyuşma şikayetleri yaşayan anne adayları öncelikle takipli oldukları kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışmalıdır. Eğer ağrı yaşam kalitesini ciddi oranda düşürüyorsa, kadın doğum uzmanının yönlendirmesiyle ortopedi veya fizik tedavi uzmanı tarafından değerlendirme yapılarak uygun tedavi planı oluşturulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ağrısı ve şişlik normal mi?
Hamilelikte el ağrısı ve hafif şişlik, vücudun gebeliğe uyum sağlama sürecinde oluşan ödem nedeniyle çoğu anne adayında görülen normal bir durumdur. Ancak ağrıya ani gelişen şiddetli ödem, yüksek tansiyon veya görme bozuklukları eşlik ediyorsa, bu durum gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) belirtisi olabileceği için vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,194 soru

24,666,153 cevap

366,986 kullanıcı

...